TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2022 Polestar Polestar 2 Long Range Dual Motor Plus Kombikupé Elektrisitet

Score 4/10

Jeg vil aldri kjøpe en polestar igjen. Kundeservice fra polestar er null.

Kjøreglede

7 / 10
4wd funker bra. Den er god å kjøre. Mye støy med 20 tommers hjul.

Kvalitet/driftssikkerhet

2 / 10
Låsene på alle dører frosset de to første vintrene før polestar kunne finne en løsning. Bilen funket ellers bra omtrent et år. Deretter har OTA oppdateringer introdusert fler og fler feil. Skjermen blir ofte sort og har ofte dårlig respons. En gang var ladehastigheten ved hjemmelading plutselig nærmest null ; det ble fikset etter hvert men som kund fikk jeg ikke noen informasjon om denne buggen. Har hatt utrolig mye problemer med apper, skjerm, gps, 5g tilkoblingen. Nå funker ikke telefonappen. Sist sommer sluttet ACn å virke og hele fremruten dugget igjen på motorveien. Dual-zone klima har de nå tatt vekk etter en oppdatering. I går åpnet seg bakluken kun en centimeter før den stoppet. Deretter reagerte den ikke på noen knapptrykk.

Jeg har hatt den på verksted for softwareproblemer 5 ganger på 3 år. Det eneste det gjør er å nullstille bilen slik at jeg må lage nye brukere og installere apper på nytt. Alle feil er fortsatt der.

Fjæringen frem knirker.

Hver gang man setter seg i bilen må man regne med at det er noe som ikke vil funke.

Jeg har hatt Citroener som har hatt færre elektriske feil enn denne bilen. Det er den desidert verste bilen jeg har eid. Polestar gjør ingenting for å fikse problemene.

Plass/praktiske løsninger

1 / 10
Kjøper man denne bilen vet man at det er en liten bil så det kan neppe komme som en overrasking. Men det er ikke mye til praktiske løsninger. Et eksempel...siden telefonappen ikke funker kan jeg ikke forvarme bilen før jeg har satt meg i den. Det betyr at jeg børster vekk snø fra fremdøren, åpner, og setter meg i bilen. De automatiske vindusviskerne starter da øyeblikket jeg lander i setet og skuffer snøn fra fremruten rett in i kupeen. Hvorfor i all verden starter vindusviskerne før jeg en gang har startet bilen? Deretter må jeg vente, mellom 10 sekunder og 2 minuter før skjermen har startet. Da kan jeg bla meg frem i menyene og få startet forvarmen. Deretter kommer jobben å få vekk snøen fra førersetet og børste resten av bilen.

Men det finnes ett alternativ. Jeg kan jo trykke på knappen for å få full varme på fremruten og varme i bakruten, slik som man gjorde i gamle dager. Problemet er da at når jeg går ut av bilen for å børste vekk snø, stopper(!?) flekten.

Dette gjelder generelt. Hvis føreren går ut stopper klimaanlegget selv om alle andre seter er opptatt. En genialisk løsning.

Dekktrykksensorene har det også vært mye tull med. De har varslet om lavt trykk når trykket er ok. Ikke varslet når trykket er lavt. "Knappen" for å rekalibrere dekktrykket har oftest ikke vært responsiv.

Nei, bilen er ikke det minste praktisk. Det kan virke som om ikke en eneste ingeniør på polestar har tenkt i det hele tatt. De har i vært fall ikke testet den i vintervær.

Økonomi/kostnader

5 / 10
Man betaler for en masse funksjoner som deretter virker, eller ikke. Det er litt tilfeldig.

Drivstoff/forbruk

5 / 10
Den drar mye strøm.

Flere vurderinger fra samme generasjon

Polestar 2 (2025)

mye feil på ny bil

Score 1.2

Vurdert av LarsIvar

Polestar 2 (2024)

Totalt er jeg superfornøyd med min Polestar 2, på alle områder. Topp service og oppfølging fra merkeforhandler. Kjøper gjerne Polestar igjen.

Score 9.8

Vurdert av Thorz

Polestar 2 (2024)

Super bil. Over forventning. Stilig. Eneste minus: svake baklys.

Score 9.2

Vurdert av PS22024

Polestar 2 (2024)

5 ulike feil klimaanlegg, ulike deler byttet hver gang, mekaniske feil speil, byttet 2 ganger, parkeringssensorer byttet gjentatte ganger, vannlekkasjer påvist, ledningsnett byttet pga rust, 8

Score 1.0

Vurdert av Hilde

Polestar 2 (2024)

Bra rekkevidde.

Score 6.2

Vurdert av Kjoreglede

Polestar 2 (2024)

Mye bra på denne bilen, er totalt sett godt fornøyd. Gode og sportslige kjøreegenskaper, veldig bra på vinterføre, OK hengervekt (1500 kg), gode vindusviskere, utrolig gode lys. Går som ei kule.

Score 8.8

Vurdert av OnkelGeir

Polestar 2 (2023)

Bilen er bra fen, men Polestar Support er elendig. Lang responstid, og mye trenering på svært enkle problemer. Har holdt på et par måneder nå med dem. Ville ikke valgt denne bilen om jeg hadde vi

Score 7.2

Vurdert av BjarneH

Polestar 2 (2023)

Veldig fornøyd alt i alt. På plussiden er kjøreegenskapene og generelt god kvalitetsfølelse. Frydenbø har vært veldig gode å forholde seg til, både med småfeil og vanlig service. Likevel,

Score 8.2

Vurdert av EnLu

Polestar 2 (2023)

Har hatt denne bilen i 1,5 år uten noen problemer. Den er god å kjøre og kvaliteten føles bra. Holder seg godt i pris.

Score 8.6

Vurdert av AK77

Polestar 2 (2023)

Jeg har eid litt over 40 biler, mange fra premium merker og kjørt ca 2,5 millioner kilometer gjennom årene. Dette er den desidert beste bil jeg hatt.

Score 8.8

Vurdert av Neo_se

Polestar 2 (2022)

God kvalitetsfølelse. Gode (frem-) seter. Smart med OTA (oppdateringer over-the-air). Lett å selv restarte system og app etter behov. Pen bil! Praktisk med frunk for elkabler på langtur. (hvorfor h

Score 8.8

Vurdert av Autofilen

Polestar 2 (2022)

Veldig godt fornøyd med bilen. Bortsett fra noe trøbbel med startbatteriet har bilen gått som en kule. Lettkjørt trygg bil med premium kjøreegenskaper. Super service hos Kverneland i Stavanger. K

Score 9.0

Vurdert av Hauba

Polestar 2 (2022)

Ekstremt godt fornøyd med bilen nydelig bil og kjøre ikke veldig høyt forbruk god plass for størrelsen

Score 10

Vurdert av Jacob21

Polestar 2 (2022)

Sportslig preg og lite tull. Plass til barneseter, kjerring og barnevogn.

Score 7.6

Vurdert av kirie

Polestar 2 (2022)

En fantastisk bil. Beste bilen jeg har hatt. Opplever at Frydenbø Bil er virkelig god på service. Derfor blir neste bil av samme merke.

Score 9.8

Vurdert av Einar

Flere vurderinger

Opel Grandland (2026)

Veldig fornøyd, bedre rekkevidde en forventet med lengre en oppgitt på langturer, lite støy, ettermonterte frunk på 55l, presis styring, og passelig stram fjæring

Score 9.8

Vurdert av Arve

Opel Grandland (2026)

Veldig fornøyd, bedre rekkevidde en forventet med lengre en oppgitt på langturer, lite støy, ettermonterte frunk på 55l, presis styring, og passelig stram fjæring

Score 9.6

Vurdert av Arve

Opel Grandland (2026)

Veldig fornøyd, bedre rekkevidde en forventet med lengre en oppgitt på langturer, lite støy, ettermonterte frunk på 55l, presis styring, og passelig stram fjæring

Score 9.6

Vurdert av Arve

Tesla Model X (2018)

Mye kjøreglede men mange skuffelser ved verkstedsbesøk

Score 6.2

Vurdert av OK64

Toyota Land Cruiser (2024)

Lc250. Utrolig god bil

Score 9.4

Vurdert av Roffe

Toyota Land Cruiser (2024)

Lc250. Utrolig god bil

Score 9.4

Vurdert av Roffe

BYD Sealion 7 (2025)

Hatt bilen snart 1 år og er svært godt fornøyd. Veldig stillegående og gode seter. Kan trygt anbefale denne bilen.

Score 9.2

Vurdert av Oljolo

Volvo V50 (2011)

Test

Score 5.8

Vurdert av VolvoV50Eier

Volvo V50 (2011)

test

Score 5.8

Vurdert av VolvoV50Eier

Volvo V50 (2011)

test

Score 5.8

Vurdert av VolvoV50Eier

Volvo V50 (2011)

test

Score 5.8

Vurdert av VolvoV50Eier

Lucid Air (2024)

Dette er den beste bilen jeg har eid. Har tidligere hatt tre Teslaer og diverse andre biler. Denne bilen er fantastisk. Materialkvalitet er på topp, lydnivå svært lavt. Du kan kjøre Oslo-Københav

Score 9.6

Vurdert av Rocketman

Lucid Air (2024)

Dette er den beste bilen jeg har eid. Har tidligere hatt 3 Tesla etc. Materialkvalitet er på topp, lydnivå svært lavt. Du kan kjøre Oslo-København uten stop. Eneste innsigelsen er at den har noe

Score 9.6

Vurdert av Rocketman

Lucid Air (2024)

Dette er den beste bilen jeg har eid. Har tidligere hatt 3 Tesla etc. Materialkvalitet er på topp, lydnivå svært lavt. Du kan kjøre Oslo-København uten stop. Eneste innsigelsen er at den har noe

Score 9.6

Vurdert av Rocketman

Lucid Air (2024)

Dette er den beste bilen jeg har eid. Har tidligere hatt 3 Tesla etc. Materialkvalitet er på topp, lydnivå svært lavt. Du kan kjøre Oslo-København uten stop. Eneste innsigelsen er at den har noe

Score 9.6

Vurdert av Rocketman