Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2017 BMW 5-Serie 520d xDrive Touring 190hk aut Stasjonsvogn Diesel

Vurdert av 5erfrelst

Score 10/10

Comfortsetene er de beste på markedet som gir den riktigste støtte for ryggen. De eneste i premiumsegmentet som kan vinkle skulderpartiet separat. Massasjefunksjonen har utallige variasjoner. Den merkes også. Med dynamiske dempere og adaptiv kjøreinnstilling kombinert med X-drive, kan en cruise gjennom svinger som andre biler sliter for å henge med i. Kjørekomforten er den beste i premiumklassen. Det samme gjelder veiholdning og aktive kjøreegenskaper. Kombinasjonen er nesten ubeskrivelig. En unner alle å oppleve hvorledes det kan være å ferdes etter norske veier med en slik luksuskomfort. Men, da må en ikke velge M-understell. 5'er med M-understell er en helt annen bil. Da blir det mer likt Audi og en sitter og humper og hopper på norsk veistandard - og det vil vi vel ikke? Selv om Sportinnstillingen på understellet ikke gjør bilen like svingrå som med M-understell, så holder det i lange baner. Bilen ligger likevel klistret i kurvene i Sportinnstillingen. Men Adaptiv-innstillingen holder også mer enn nok til aktiv svingkjøring som andre biler må slite med - i tillegg får en mye høyere komfort ved ujevnheter - smoothless kjøring, og mor blir fornøyd...
Fremkommeligheten med X-drive er upåklagelig. Bilen er ustoppelig. Kjøring i vinterslush i venstre veibane på motorvei er en redusert utfordring med X-drive og hjulstyringssystemet til BMW. Og så støynivået, da. Det er konversasjonsnivå i kupeen selv på motorvei med ruglete veibane og brede dekk. Prøver andre merker hvert 3. år. Det har vært knepent i forhold til E-klasse, men kjøreegenskaper, komfort og pris slår alltid ut til fordel for 5'ern. Og det har det gjort i snart en generasjon!

Kjøreglede

10 / 10
En fryd å sitte bak rattet mil etter mil

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Upåklagelig. 5000 mil hittil.

Plass/praktiske løsninger

10 / 10
Kun Merc E-klasse kan konkurrere på bagasjeplass når plassen regnes helt opp til taket samt avstanden fra nakkestøttenivå og til baklukeåpning. Seterygger kan reguleres i rett stilling og gir øket bagasjeplass med seteryggene oppreist. De største standard skrådde hundeburene passer inn selv uten at baksetene settes i rett posisjon. Baksetedeling er optimal med 3 uavhengige deler som kan felles ned og med skiluke i midtre sete. Elektrisk nedfelling med knapp ved bakdøren. Oppbevaringsrom under gulvet med enkel lagring av nett og trekk for bagasjerommet når de ikke er i bruk. Vurderer et halv poeng i trekk fordi ting har lett for å ramle ut av oppbevaringsrom for fører og hanskerom, men poengskalaen tillater ikke halve poeng. Og så har 5'ern helelektrisk tilhengerfeste som du ikke trenger å berøre. Trykk på knappen en gang, så står det i riktig posisjon. Separat åpning av bakdørvinduet er BMW alene om. Utrolig praktisk hvis en har stappet bagasjerommet fullt og vil forhindre at noe ramler ut.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Klart lavere leasing enn konkurrenter.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Under 0,6 l/mil ved trafikkvennlig kjøring. Nesten ikke mulig å komme over 0,7 l/mil under norske forhold. Liten forbruksøkning ved takboks og tilhenger. Under 0,7 l/mil er greit oppnåelig.

Flere vurderinger fra samme generasjon

BMW 5-Serie (2021)

F

Score 9.0

Vurdert av 530e

BMW 5-Serie (2019)

Bortsett fra at app-en (Connected Drive) bare virket de første 5-6 månedene, har bilen fungert utmerket. Litt lite plass i bagasjerommet så bilen er nok ikke egnet for en familie

Score 8.8

Vurdert av TorI

BMW 5-Serie (2018)

Bilen leverer som forventet, førsteklasses! En betydelig forbedring fra forrige generasjon 5 - serie. Slik det alltid er når BMW introduserer en ny modell.

Score 9.6

Vurdert av Bengt50

BMW 5-Serie (2018)

Veldig fornøyd med bilen null problemer og har hatt bilen siden ny og kjører 30000 i året. Kun en ting, bilene er veldig sårbare for fei spissing på hjulen noe som igjen gjør at en sliter dekk

Score 9.2

Vurdert av Bota

BMW 5-Serie (2018)

Her har det virkelig skjedd noe med stabilitet, dempere, styring og komfort siden forrige modell! Min nye G31 takler 20" felger med lavprofil "run-flat" helt suverent. Har kjørt mange mil i Europa

Score 9.8

Vurdert av Mannen

BMW 5-Serie (2018)

Fornøyd.

Score 8.0

Vurdert av Sivert

BMW 5-Serie (2018)

Er godt fornøyd med det meste, en komfortabel bil. Mange brukervennlige detaljer.Greit å lade bilen ved husveggen! Sommerstid kjører den ca 28 km på kun strøm. :(

Score 8.6

Vurdert av Rasken

BMW 5-Serie (2018)

Alt i alt en bil å anbefale topp kvalitet og ytelser, enda mer fantastisk hvis hadde gått en mil lengre på strøm.

Score 8.6

Vurdert av Ckaya

BMW 5-Serie (2018)

Dette er den perfekte familie raceren. Med sin intelligente 4 hjulsdrift så holder du følge med den gamle generasjonen m5 selv med «bare» 400hk.

Score 9.2

Vurdert av Mats

BMW 5-Serie (2018)

9/10

Score 9.4

Vurdert av Josse

BMW 5-Serie (2018)

Meget støysvak og komfortabel. Vekt -fordeling og kjøreegenskaper gir trygghet, samtidig som bilens sportslige egenskaper er fult ut tilstede.

Score 9.6

Vurdert av Pekka

BMW 5-Serie (2018)

Holder meg trofast til 5 serie , denne jeg har kjøpt nå er bare helt rå.

Score 9.2

Vurdert av Karl

BMW 5-Serie (2018)

Ren og skjær nytelse å kjøre så det er bare å prøve

Score 9.6

Vurdert av 530e

BMW 5-Serie (2017)

Bilen oppfører seg som forventet av en 5-serie, god å kjøre, lite støy, presis og behagelig.

Score 9.4

Vurdert av Inge

BMW 5-Serie (2017)

Fantastisk flott kjøremaskin.

Score 9.6

Vurdert av Broom20

Flere vurderinger

Audi A4 (2004)

Lave driftskostnader, går og går men regn med litt småplukk.

Score 8.4

Vurdert av Carl

Hyundai IONIQ EV (2020)

Meget fornøyd med denne bilen totalt sett, men savner hengerfeste.

Score 9.4

Vurdert av Hans

Volvo XC70 (2015)

En romslig sikker god bil,kommer til å beholde denne i mange år til,bil til å bli glad .i

Score 9.0

Vurdert av Volvoxc70

Hyundai H-1 (1999)

Hadde en 12 seter i 6 år, stort sett fornøyd, men veldig treig

Score 5.6

Vurdert av Bilisten

Audi Q5 (2016)

Har hatt flere audier, siden 1994, dette er den beste.

Score 9.2

Vurdert av Thor

Volvo XC40 (2019)

Dette er gubbe med hatt bil. Du kan ikke være over 180cm for god kjørekomfort, da blir alt feil, med feil knekk i foten til pedaler og avstand ratt og generelt hvile for beina. Også innsteget er b

Score 5.0

Vurdert av Remi

Audi Allroad (2013)

Meget fornøyd. Stor bil der drivstofforbruket er lavt.

Score 9.0

Vurdert av A6 allroad

Volvo V90 (2017)

Heeelt nydelig bil. En drøm å kjøre og eie :)

Score 8.4

Vurdert av Hennros

Toyota RAV4 (2020)

Sprek og god bil. Kjører mesteparten på batteri som holder fra 70-80 km. Eneste negative er at den ikke har hurtiglader og lading tar noe tid.

Score 9.8

Vurdert av Geir

Tesla Model X (2018)

Det er et mysterie for meg at folk kjøper eksempelvis en S-Max som familiebil i stedet for TMX siden de ikke ligger så langt fra hverandre i pris. Service bil på stedet er helt genialt.

Score 9.8

Vurdert av Schjell

Skoda Octavia (2021)

Kjøpte brukt i november på 170 000, på ett år har jeg måttet bytte clutch og svinghjul (over 30k), fordelergearkasse til 4x4 (18k brukt del) og nå diffen bak (22k brukt del). Har vært på verks

Score 5.8

Vurdert av Klemfare

Tesla Model S (2019)

Meget fornøyd med bilen.

Score 9.0

Vurdert av Orjan68

Volvo V60 (2019)

Veldig fornøyd

Score 8.2

Vurdert av Haavard

Ford Mondeo (2019)

Flott bil med komfort. Mye for pengene

Score 10

Vurdert av Martin

Mercedes-Benz E-klasse (2015)

Jeg er alt i alt kanonfornøyd med denne bilen, nå er den passert 370k og ruller bare på. Det eneste som var dyrt å ordne og som jeg ikke kunne ordne selv, var AD BLUE opplegget, det er svindyrt og

Score 8.2

Vurdert av Martin