TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2017 BMW 5-Serie 520d xDrive Touring 190hk aut Stasjonsvogn Diesel

Vurdert av 5erfrelst

Score 10/10

Comfortsetene er de beste på markedet som gir den riktigste støtte for ryggen. De eneste i premiumsegmentet som kan vinkle skulderpartiet separat. Massasjefunksjonen har utallige variasjoner. Den merkes også. Med dynamiske dempere og adaptiv kjøreinnstilling kombinert med X-drive, kan en cruise gjennom svinger som andre biler sliter for å henge med i. Kjørekomforten er den beste i premiumklassen. Det samme gjelder veiholdning og aktive kjøreegenskaper. Kombinasjonen er nesten ubeskrivelig. En unner alle å oppleve hvorledes det kan være å ferdes etter norske veier med en slik luksuskomfort. Men, da må en ikke velge M-understell. 5'er med M-understell er en helt annen bil. Da blir det mer likt Audi og en sitter og humper og hopper på norsk veistandard - og det vil vi vel ikke? Selv om Sportinnstillingen på understellet ikke gjør bilen like svingrå som med M-understell, så holder det i lange baner. Bilen ligger likevel klistret i kurvene i Sportinnstillingen. Men Adaptiv-innstillingen holder også mer enn nok til aktiv svingkjøring som andre biler må slite med - i tillegg får en mye høyere komfort ved ujevnheter - smoothless kjøring, og mor blir fornøyd...
Fremkommeligheten med X-drive er upåklagelig. Bilen er ustoppelig. Kjøring i vinterslush i venstre veibane på motorvei er en redusert utfordring med X-drive og hjulstyringssystemet til BMW. Og så støynivået, da. Det er konversasjonsnivå i kupeen selv på motorvei med ruglete veibane og brede dekk. Prøver andre merker hvert 3. år. Det har vært knepent i forhold til E-klasse, men kjøreegenskaper, komfort og pris slår alltid ut til fordel for 5'ern. Og det har det gjort i snart en generasjon!

Kjøreglede

10 / 10
En fryd å sitte bak rattet mil etter mil

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Upåklagelig. 5000 mil hittil.

Plass/praktiske løsninger

10 / 10
Kun Merc E-klasse kan konkurrere på bagasjeplass når plassen regnes helt opp til taket samt avstanden fra nakkestøttenivå og til baklukeåpning. Seterygger kan reguleres i rett stilling og gir øket bagasjeplass med seteryggene oppreist. De største standard skrådde hundeburene passer inn selv uten at baksetene settes i rett posisjon. Baksetedeling er optimal med 3 uavhengige deler som kan felles ned og med skiluke i midtre sete. Elektrisk nedfelling med knapp ved bakdøren. Oppbevaringsrom under gulvet med enkel lagring av nett og trekk for bagasjerommet når de ikke er i bruk. Vurderer et halv poeng i trekk fordi ting har lett for å ramle ut av oppbevaringsrom for fører og hanskerom, men poengskalaen tillater ikke halve poeng. Og så har 5'ern helelektrisk tilhengerfeste som du ikke trenger å berøre. Trykk på knappen en gang, så står det i riktig posisjon. Separat åpning av bakdørvinduet er BMW alene om. Utrolig praktisk hvis en har stappet bagasjerommet fullt og vil forhindre at noe ramler ut.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Klart lavere leasing enn konkurrenter.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Under 0,6 l/mil ved trafikkvennlig kjøring. Nesten ikke mulig å komme over 0,7 l/mil under norske forhold. Liten forbruksøkning ved takboks og tilhenger. Under 0,7 l/mil er greit oppnåelig.

Flere vurderinger fra samme generasjon

BMW 5-Serie (2021)

Kjøremaskin

Score 8.4

Vurdert av Gevelt

BMW 5-Serie (2021)

Veldig fornøyd totalt sett med en nydelig bil.

Score 8.0

Vurdert av Rulle

BMW 5-Serie (2021)

Min aller første BMW og jeg er helt forelska. Personlig skulle jeg ønske at fruen var litt kortere i beina så vi kunne valgt 330 modellen pga lekenheten i kjøreytelsene. Men når jeg først landa

Score 9.4

Vurdert av Morten

BMW 5-Serie (2021)

F

Score 9.0

Vurdert av 530e

BMW 5-Serie (2020)

Grei bil men latterlig liten Bensintank. Bagasjerommet er også upraktisk, dypt men liten høyde

Score 6.4

Vurdert av JOVi

BMW 5-Serie (2020)

God balanse mellom komfort og sportslighet. Bør velge en del ekstrautstyr for optimal premium-følelse.

Score 7.2

Vurdert av Kicka

BMW 5-Serie (2020)

God balanse mellom komfort og sportslighet. Bør velge en del ekstrautstyr for optimal premium-følelse.

Score 7.2

Vurdert av Kicka

BMW 5-Serie (2020)

520d - 2020. Fantastisk kjøremaskin! Trygg, gode løsninger, fantastiske seter, blir aldri lei av å kjøre bil i en slik maskin.

Score 9.4

Vurdert av Tome

BMW 5-Serie (2019)

520 sport 2019. Bedre enn Toyota

Score 8.4

Vurdert av dane1970

BMW 5-Serie (2019)

Bortsett fra at app-en (Connected Drive) bare virket de første 5-6 månedene, har bilen fungert utmerket. Litt lite plass i bagasjerommet så bilen er nok ikke egnet for en familie

Score 8.8

Vurdert av TorI

BMW 5-Serie (2018)

fantastisk bil på langtur

Score 9.4

Vurdert av beo1

BMW 5-Serie (2018)

Behagelig bil å både eie og kjøre, Blir spennende å se prisfallet de neste årene, tenker å ha bilen til den er ca 10 år. Noe jeg har gjort med nesten alle mine biler.

Score 9.4

Vurdert av VegardS

BMW 5-Serie (2018)

Høy kvalitetsfølelse, råsterk motor, fantastisk design og kjøreglede som få kan kan matche. Den perfekte bruksbil!

Score 10

Vurdert av TommyFF

BMW 5-Serie (2018)

Har kjørt F11 i 2år i forveien, denne bilen oppfyller alt den forrige generasjon fikk bra til bare bedre på alle måter. 2 hovedpunkter som jeg vil dra ekstra frem ift F11 er lydisolering og styri

Score 10

Vurdert av Ians

BMW 5-Serie (2018)

Den beste bilen bi har hatt til nå. Blir sånn neste gang også helst m550d.

Score 9.2

Vurdert av Alfred76

Flere vurderinger

Toyota RAV4 (2021)

Har kjørt 20780 km. Vinterhjul flasser i lakken. Har reklamert til Toyota Drammen. Har nå godt 7 mnd men de vil at jeg skal betale halvarten på nye felger men det blir ikke akseptert av meg.

Score 8.0

Vurdert av Pensjonist

BMW Z4 (2014)

Beste og morsomste bilen jeg har hatt, helt utrolig fornøyd. Ser og føles veldig bra ut, skikkelig godbil! Fin på vinterføre, bra ESP som gjør det gøy på is og snø. 20i avtomat gir nok til at

Score 7.4

Vurdert av Nils

Citroën C5 Aircross (2020)

Veldig fornøyd med bilen etter at den har gått i fem år uten det minste problem. Veldig god komfort, lavt forbruk til å være en høyreist bil. God til å ta seg fram ved dårlig føre uten firehj

Score 9.8

Vurdert av guskja

Tesla Model Y (2025)

Veldig mye bil for pengene og mange gode løsninger. Kunne vært bedre autopilot og vanskelig å finne dørhåndtak i mørket

Score 9.6

Vurdert av Billy

Volkswagen Passat (2017)

Bilen måtte vrakes etter kjørte 185000 km grunnet girkasse havari, iflg merkeverksted i Tyskland.Ny kasse koster omlag 180.000 kroner, og jeg mistenker at kassen kunne vært reparert for en lavere p

Score 5.2

Vurdert av Andreas

Volkswagen Crafter (2019)

Kostbar bil etter ca 180.000 km.Regn med gåen EGR ventil, problemer med partikkelfilter, gående sensorer og nødmodus, problemer med tenningssystem og kostbare reparasjoner.

Score 3.2

Vurdert av Andreas

Nissan Note (2014)

Fin og grei bruksbil. Starter og går . Min 2014-modell nærmer seg 170000km på telleren. Jeg kjøpte min da den hadde gått ca.35000 km .Den har fremdeles det samme batteriet og støtdempere. Die

Score 8.6

Vurdert av Roger

Toyota bZ4X (2023)

Meget god bil

Score 8.8

Vurdert av Ronny

Kia e-Niro (2021)

Min 25. bil, 2. Kia og 3. elbil. E-Niro er en glimrende bil. Sjekker alltid bakseteplass først når jeg kjøper bil, og denne var overraskende romslig både i baksete og bagasjerom. Lavt forbruk o

Score 9.6

Vurdert av Eirik

MG MGS5 (2025)

Alt i alt et røcerkjøp, ingen overdreven luxus mwn har det som trengs og jeg hadde tidligere en Jaguar i-Pace

Score 9.4

Vurdert av Charlie

Nissan Qashqai (2017)

Fin bil og kjøre , men mange 1,2 dig-t utgaver med motorhavari.

Score 3.8

Vurdert av Sok63

Volvo S90 (2018)

Dette er den beste bilen jeg har eid og kjørt i mitt liv. Har testet mange merker, men dette er til nå det ypperste i denne prisklassen

Score 9.6

Vurdert av Totto75

Hyundai Kona electric (2023)

Bil som er grei for mitt bruk. Og som bil nr 2. Men ingen småbarnsfamilie bil. Jeg brukwr den stort sett lokalt og mye korte turer, men er glad jeg kan ta meg norn lengre turer også uten rekkeviddea

Score 7.2

Vurdert av Grethe

Citroën C3 (2004)

En hendig og skjelden bil i dag.

Score 8.8

Vurdert av Poftein

Hyundai IONIQ 5 (2023)

Veldig fornøyd med bilen. Er første gang jeg vurderer samme bil ved neste bilkjøp.

Score 9.6

Vurdert av KimIoniq