TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2018 Nissan Leaf 40kWh N-Connecta Kombikupé Batteri

Score 8.4/10

Etter litt over to måneders eie av en helt ny Nissan Leaf 40kW forstår jeg hvorfor dette er en av de mest solgte elbilene. Her får du mye for pengene, og en bil som vil glede deg og vil lette på stresset med bilkjøring, særlig tidlig mandags morgen på vei til jobb. Du kommer til en allerede oppvarmet bil på vinteren og kjører avgårde, sett på cruise control så trenger du bare å svinge med rattet på vei til jobb. Jeg tviler sterkt på at det er mange fordelene mellom denne modellen (N-Connecta) og toppmodellen (Tekna). En ting som jeg har erfart etter ett døgn med en annen leaf som leiebil er komfortforskjellen mellom delskinn og stoff setene! Delskinn som er ekstrautstyr som jeg har i min bil er utrolig mye mykere og mer behagelig enn stoffsetene, merkelig nok!

Kjøreglede

9 / 10
Stressfri kjøring, perfekt til turer frem og tilbake fra jobb, veldig behagelig på langturer. I svingene kjenner du at bilen er tyngre enn størrelsen skulle tilsi, men den holder seg veldig bra på veien på grunn av det lave tyngdepunktet av batteriet som ligger langs hele undersiden av bilen. Akselererer fort, og etterlater seg alltid ett stort smil når pedalen når gulvet!

Kvalitet/driftssikkerhet

8 / 10
Kommer ikke som en bombe at det er noe plastikkfølelse, men de har ett veldig bra utseende på interiøret.

Plass/praktiske løsninger

7 / 10
Veldig lite oppbevaringsmuligheter rundt føreren, armlenet i midten har veldig liten plass, hanskerommet har liten plass, og det virker som at de kunne ha laget mer plass enkelte steder (som f.eks. mobilholderen). Bagasjerommet er stort, og setene kan tas ned 40/60, men etterlater seg en høy kant på grunn av plassbruken av batteriet. Ellers trekker karakteren seg høyere på grunn av en genial app til fjernstyrt forvarming, tidsstyrt forvarming via dashbordet i bilen, adaptiv cruise control, e-pedal som er genialt ved tett trafikk og bykjøring.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Lommeboka legger godt merke til overgangen fra bensin til elektrisk drevet bil, billigere på alle mulige måter!

Drivstoff/forbruk

8 / 10
Uvandt med det drastiske rekkeviddefallet når det først blir minusgrader. De angir en rekkevidde på 270km, på det meste har jeg reknet meg fram til 250km rekkevidde, da det var vindstilt, 10 grader og kjørte på vinterdekk. Når gradene synker til nærmere -5 grader så kortes rekkevidden ned til 160-180km, noe som kan bli en utfordring de første gangene hvis du kjører lenger enn batterikapasiteten.

Flere vurderinger fra samme generasjon

Nissan Leaf (2024)

Samlet sett, en god bil (for pengene…)

Score 8.6

Vurdert av LeafNarland

Nissan Leaf (2021)

Den nye leaf vil sikkert fikse disse problemene men nå så er den ikke veldig god og det at den bruker chademo hjelper ikke.

Score 6.4

Vurdert av Mohamad

Nissan Leaf (2021)

Leaf e+ 2021 modell kjøpt brukt i starten av 2024. Har nå kjørt den ca 30 000 km. Brukes mest til småkjøring i Oslo - samt et par lengre ferieturer i Norge Pluss: driftssikker og god bil. Enkel

Score 8.0

Vurdert av Ivar

Nissan Leaf (2021)

Billig, driftssikker og god å kjøre.

Score 8.6

Vurdert av Yexinli

Nissan Leaf (2021)

Vil si 8.5/10. Driftsikker bil som er billig i drift og vedlikehold. Bilen er god på glatt føre, men den må såklart kjøres som fremhjulsdriftsbilen den er. "Chassis control" i menyen må væ

Score 8.6

Vurdert av Rogalands

Nissan Leaf (2021)

Hadde bilen hatt CCS fremfor Chademo, og mulighet for ordentlig last på taket, samt litt større rekkevidde hadde den vært perfekt. Men med bare 50 kw hurtiglading på en døende standard så blir d

Score 6.4

Vurdert av eDriver

Nissan Leaf (2021)

Alt i alt en veldig bra bil!

Score 9.4

Vurdert av AlMe

Nissan Leaf (2021)

Fornøyd

Score 10

Vurdert av acgo

Nissan Leaf (2021)

Grei bil til formålet som er pendling 40 km en vei, daglig. Er glad dette ikke er min ferieturbil.

Score 8.4

Vurdert av erwolff

Nissan Leaf (2020)

En enkel og god bil som funker som den skal, men ikke har tatt mål av seg til å konkurrere på apper, kart... God kost/nytte og rekkevidde som forventet.

Score 9.6

Vurdert av Baard

Nissan Leaf (2020)

Veldig fornøyd

Score 8.8

Vurdert av Kalle

Nissan Leaf (2020)

Litt skuffet over mangler som nevnt. I tillegg en elendig app som funker når den vil. Kartet er utdatert for flere år siden. Men god familiebil. Med bra plass til bagasje. Hadde håpet på mer enn 3

Score 6.2

Vurdert av Ketiln

Nissan Leaf (2020)

Suveren bil i sommerperioden, men forferdelig på vinteren når det gjelder kjøre/fremkommelighets egenskapene. Der er den DÅRLIG, har prøvd fler typer dekk! Men dårlig!

Score 5.8

Vurdert av Pelle

Nissan Leaf (2020)

Dette er den andre leaf'en fra modell 2018 som vi har eiet og begge bilene har vært uten feil ,bortsett fra at audio systemet på 2020 modellen ikke godtok Android telefon på riktig måte men er nå

Score 9.6

Vurdert av terje

Nissan Leaf (2020)

Fantastic å kjøre, mye bil for pengene.

Score 7.8

Vurdert av HankMoody011

Flere vurderinger

Mercedes-Benz EQC (2022)

Flott bil men godt med forbedringspotensial

Score 8.4

Vurdert av ArneJ

Dacia Duster (2018)

Lite feil og problemer.

Score 9.4

Vurdert av Oddgeir

Hyundai IONIQ 5 (2021)

Veldig lav nyttelast. Kan ikke frakte 5 voksne personer. Dårlig byggekvalitet. Papiroverflater på bl.a. dørpaneler. Elektroniske sikkerhetssystemer som er ustabile og bl.a. trekker bilen over i mot

Score 1.2

Vurdert av Star58

Volkswagen Touran (2016)

Vi er kjempefornøyde med denne bilen. God å kjøre, veldig praktisk og minimalt med reparasjoner.

Score 10

Vurdert av Jonny

Volkswagen ID.4 (2022)

Det virker som om denne bilen er designet helt uten tanke på at noen skal bruke den. Det at ingen i VW har satt foten ned og stoppet elendigheten, gjør at jeg ikke kan stole på systemet deres, og k

Score 2.4

Vurdert av fuzzy

Toyota Auris (2017)

En suveren bil dersom man ikke trenger masse plass eller man trenger en rimelig, driftssikker og god pendlerbil/bruksbil. Toyota har laget hybrid biler i snart 30 år så dette er gjennomprøvd teknol

Score 9.8

Vurdert av Bamsemums

Polestar Polestar 3 (2025)

En fantastisk bil som må oppleves. Kvalitet på øverste hylle og et stereo (b&w) som få kan matche gjør at hver kjøretur er en glede.

Score 6.0

Vurdert av Raymond

Volvo XC60 (2022)

Snart 5 år gammel. Kjørt 94 000 km. Aldri vært på verksted utenom service. Fantastisk driftssikker bil som og er veldig god å kjøre.

Score 8.2

Vurdert av Fjordmann1

Volvo 850 (1997)

Har på mine 17 år som sjåfør kun «brukt opp vrakbiler» å har sikkert kasta IALLEFALL 30 bruksbiler å kan telle på en hånd hvor mange jeg har eu godkjennt.. 855’n har gått igjennom EU kont

Score 7.0

Vurdert av ArnesRacing

Tesla Model Y (2025)

Kanon bil. Driftssikker og intuitive løsninger

Score 10

Vurdert av Eopheim

Volvo XC60 (2012)

Meget godt fornøyd, også med merkeverkstedet.

Score 8.4

Vurdert av Paal

Mercedes-Benz EQE SUV (2023)

En av de beste elektriske premium SUV'er man kan kjøpe i Norge i dag. Driftssikker, allsidig og komfortabel. Selv om 21"-hjul kler bilen godt, blir dekk og felg sårbare og eksponerte elementer grunn

Score 9.2

Vurdert av Laffen

Volvo S90 (2018)

Dette har vært en fantastisk bil frem til nå, med alle de funksjonene en oppegående, men aldrene mann setter i høysetet, spesielt på vei til hytta på fjellet vinterstid - og nå er det slutt. Al

Score 8.8

Vurdert av Egil

Volkswagen ID.4 (2021)

Ein bil eg har vore svært nøgd med. Kjørt 123000km nå. Skifta ein lenkearm på garanti. Ellers ikkje tull. 2 servicer på 123000 km, og over 1,5 år til neste service gir billig bilhold. God å kj

Score 9.2

Vurdert av OlaE

Hongqi E-HS9 (2022)

Luksus er det, men takk og pris slipper jeg å tenke på bruktprisene som raser. Og for å si det slik. Det blir aldri en slik bil senere.

Score 6.0

Vurdert av Bamsefar