TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2020 MG ZS EV Luxury Kombikupé Batteri

Score 4/10

Billig, men ikke verd prisen. Kinakvalitet er dessverre verre enn jeg fryktet. Stadig problemer og ulyder. Verkstedet fikser det (motvillig), men det tar månedsvis å vente på deler.

Det verste var at en programvareoppdatering ødela rekkevidden og gjorde at bilen ikke kunne hurtiglades - måtte bli hentet av Viking etter 75 km fra fulladet. Selv etter drøyt fire uker på verksted for å fikse batteriet, hadde bilen kraftig effekttap ved temperaturer under 4 °C. Verkstedet sier det er normalt, og at "selv Mercedes er sånn". (Det er selvfølgelig en bløff).

Forøvrig mye utstyr, men for mye av det virker bare sånn halvveis.
Adaptiv cruise ligger altfor nær bilen foran og bråbremser plutselig midt i svingen - selv i slake svinger. "Underholdningssystemet" bruker ofte opp til 10 sekunder på å registrere trykk på skjermen, og Android Auto-tilkoblingen er i beste fall ustabil.

Hovedlysene er livsfarlig elendige, selv til å være halogen - jeg ser mange ZS med ettermontert LED bar, men det hjelper ikke på nærlyset, som er det verste problemet.

En positiv ting er soltaket - deilig, gigantisk og med stor åpning!

Kjøreglede

2 / 10
Rask nok med 142 hestekrefter når man får 100% effekt - men vinterstid får jeg ofte bare 50 eller 60% effekt når jeg gir bånn gass. Slik blir det alltid spennende å skulle kjøre forbi eller akselerere ut på motorveien.

Når bilen av og til virker som den skal er den lettkjørt, men uinspirerende - som forventet til prisen. Greit nok: Du får styrefølelse som et billig Playstation-ratt, voldsom understyring, og myk fjæring som duver opp og ned tre ganger etter alle broskjøter.

Kvalitet/driftssikkerhet

1 / 10
Etter to måneder falt rekkevidden til ca 70 km. Det viste seg at en programvarefeil hadde kålet til batteriet, og bilen sto over fire uker på verksted. Etter fire måneder og 5000 km, kom det en ulyd i rattet når det ble beveget forbi midtstilling. Rattstammen måtte skiftes - det tok NI UKER å få deler, og verkstedet knuste glasset i speedometeret i prosessen. Det er fortsatt ikke fikset etter to måneder. "Venter på deler fra Kina."

Tvilsom rustbeskyttelse.

Håpløs ladeluke i skjør plast, uten lys, og med gummipropp i stedet for lokk over kontakten, trekker også kvalitetsfølelsen ned - her gjelder det å være raus med silikonsprayen vinterstid!

Plass/praktiske løsninger

5 / 10
Romslig bagasjerom for klassen, rails gjør det lett å montere takstativ/skiboks. Mangler nakkestøtte på midtplassen bak, og er derfor i praksis bare en fireseter (hvordan kan dette ikke bli trukket for i Euro NCAP?!) Og hvorfor er det ikke lys i baksetet?

Økonomi/kostnader

4 / 10
Billig, og med lang nybilgaranti. Usikker på bruktverdien, men lav pris gjør at verditap i kroner ikke trenger bli så stygt selv om den faller mye i prosent.

Drivstoff/forbruk

8 / 10
Elbil vil jo alltid være billig i drift for de som kan lade hjemme. Ganske "tørst" til å være elbil, men hvis du er villig til å fryse litt og unngår rask akselerasjon kommer du alltids 20 mil på fullt batteri selv om vinteren (hvis ikke du, som meg, har fått ødelagt batteriet som ufrivillig betatester av batteristyringsprogramvare)

Flere vurderinger fra samme generasjon

MG ZS EV (2025)

Har prøvd å heve kjøpet fordi det er sinnssykt mye feil med bilen - og disse fikser de aldri! Møkklei hele bilen og plassen jeg kjøpte den på!!!

Score 3.0

Vurdert av LEISOMBAREDET

MG ZS EV (2024)

Kort fortalt: Helt grei å kjøre, billig i innkjøp og holder seg under oppgitt forbruk på langtur. Bra utstyrsnivå, spesielt med tanke på pris, men man merker fort at det er en billig bil. Plasse

Score 5.4

Vurdert av Sindre

MG ZS EV (2022)

Da jeg skulle kjøpe bil, hadde jeg lest tester og sett på anmeldelser, og landet på en modell som virket som mye bil for pengene. Men etter kort tid begynte problemene. Først var det en feiljuster

Score 4.0

Vurdert av Tjommien

MG ZS EV (2022)

Rimelig SUV, god å kjøre, mer enn nok plass i baksetene, relativt god lastekapasitet. MG lover nær 45 mil rekkevidde på en god sommerdag, og det har jeg opplevd (men ikke hvis det er mye motorvei)

Score 8.8

Vurdert av JeBam

MG ZS EV (2022)

Veldig fornøyd fungerer godt i hverdagen og på kortere hytteturer.

Score 9.4

Vurdert av Karsten

MG ZS EV (2022)

Veldig mye bil for pengene. Super familiebil hvis man trenger god plass. God rekkevidde og man får den rekkevidden som er annonsert. God byggekvalitet.

Score 9.8

Vurdert av Andreas

MG ZS EV (2022)

Mye dugg. Må kjøre vifte på fult når det er vått ute. Hvis ikke blir det dugg på alle ruter. Kommer ikke til å kjøpe samme bil en gang til.

Score 6.8

Vurdert av Thomas

MG ZS EV (2022)

En praktisk og god bil. Dro på påskeferie til hytta på fjellet dit er det 210 km, når jeg kom hjem hadde jeg fortsatt 47 % igjen på batteriet. Eneste minuset på MG er at oppdateringen av system

Score 8.2

Vurdert av Panzer

MG ZS EV (2022)

Masse bra bil for pengene. 100 000kr billigere enn konkurrentene. MG på laveste utstyrsnivå har ryggesensor og ryggekamera, cruise control, MG pilot, led lykter. Lakk jobben hos MG kostet 6000,- for

Score 9.2

Vurdert av Stian

MG ZS EV (2022)

Veldig godt fornøyd.

Score 7.8

Vurdert av Odds

MG ZS EV (2022)

Mye bil for penga. God plass, gode seter. Driftsikker, og gjerrig på strømmen ved normal kjøring.

Score 10

Vurdert av TommyBoy

MG ZS EV (2021)

Er svært fornøyd med en rimelig og god bil.

Score 7.8

Vurdert av OleMa

MG ZS EV (2021)

En totalt elendig bil, STYR UNNA!! Kina dritt på sitt verste!!

Score 1.8

Vurdert av Palpan

MG ZS EV (2021)

Har hatt 2021 modell i snart 3 år. Kjempefornøyd med bilen. Den eneste feilen jeg har hatt med den er at lyset på ladeuken har sluttet å virke. Har savnet rekkevidde og app, så har bestilt meg en

Score 8.0

Vurdert av ToJo

MG ZS EV (2021)

Masse bil for pengene, man må ha luxury, innstegsmodell mangler ting som setevarme. Men dyreste utgave er fortsatt billigere en noe tilsvarende. Hadde maxda mx 30 hatt like stort batteri hadde mg hat

Score 9.0

Vurdert av OleM

Flere vurderinger

NIO EL6 (2024)

NIO EL6 er fullpakket med alt du trenger og mer for å komme deg fra A til B. Det er utvilsomt en premiumbil med stilrent design, skinntrukket dashbord, alcantara-stoff i taket, HUD, AWD, soft-close,

Score 10

Vurdert av Christopher

Toyota Land Cruiser (1997)

For endel år siden var min konklusjon: enestående holdbar! nå etter ca 100t km til må det slås fast at denne bilen overgår absolutt alle forventninger og strikken for hva den tåler er nå så l

Score 8.4

Vurdert av Fearless

MG MG4 (2025)

Jeg har hatt bilen i en måned og enn så lenge har det ikke dukket opp feil eller mangler. Bilen var svært rimelig i innkjøp og det påvirker hele kostnadsbildet for bilholdet som jo blir svært ri

Score 8.4

Vurdert av Henrik

Toyota Land Cruiser (2008)

En solid enkel og driftssikker bil. Den takler det som en bil bør både sommer og vinter.

Score 8.2

Vurdert av Kjellf

Hyundai IONIQ EV (2022)

Jeg har hatt bilen i ett og et halvt år. Alt virker veldig gjennomtenkt, og kvaliteten er høy. Noe jeg liker spesielt godt er at jeg kan stille inn ladetiden fra appen. Når jeg ser hva strømprise

Score 9.4

Vurdert av Espen

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Svært komfortabel. Rommelig for baksetepassasjerer. God komfort på langtur. Etter å ha levert inn leasingbilen var det likevel som å ha blitt kvitt en demon. Bilen har elendige førerstøttesyst

Score 4.0

Vurdert av Bengan56

Hyundai i20 (2018)

Eneste minus er for stor avstand mellom 2 til 3 gir. Må ha minimum 60 km/t før skifte

Score 8.0

Vurdert av Tore

Toyota RAV4 (2021)

Veldig komfortabel og trygg bil. God plass. Liker bilen bedre og bedre etter fire år. Bilen føles som ny.

Score 8.8

Vurdert av Kåre

Volkswagen e-Golf (2019)

en så kjøreglade bil har jeg aldri hatt før men det eneste som trekker ned vurderingen min er kostnader etter garantiperiode for eksempel 11000 NOK for en låsemekanisme i ladekabelen!

Score 9.0

Vurdert av lillegolf

Skoda Enyaq (2025)

Bil med god plass, gode kjøreegenskaper, kvikk, behagelig på langkjøring. Appen er noe treg, men funker greit. Forvarming av batteri er gull på langturer vinterstid.

Score 9.0

Vurdert av Lemmy

Skoda Citigo (2013)

Sparebøsse som gjør jobben.

Score 9.2

Vurdert av Steve

Mazda 3 (2012)

Er PSA biesel i denne. Registerhavari 2 år og 50.000km før skiftintervall. Egr trøbbel. Svake demperfester bak+++. Dyreste bilen jeg har hatt, og jeg har tidligere kjørt bensin v8 i 10 år.

Score 5.8

Vurdert av Steve

Alfa Romeo MiTo (2015)

En glad bil å kjøre, veldig god sitte stilling på lengere turer. Er blant det mest forutsigbare jeg noensinne har kjørt når det dårlig føre. Ble kjøpt for øvelses kjøring med min datter, me

Score 9.2

Vurdert av Steve

Fiat 500 (2021)

500e er en glad bil. Tar seg godt frem og er forutsigbar på vinterføre. Er en lettvint og god pendlerbil, en favoritt til daglig bruk. På langtur tar jeg Alfaen.

Score 9.2

Vurdert av Steve

Hyundai Veloster (2012)

Utrolig morsom og kul bil utseendemessig, som snur hoder. Men kjøreopplevelsen står kanskje ikke helt i stil. Som å kjøre en helt vanlig, døll bensinbil. Hadde forventet både litt bedre driftssi

Score 6.2

Vurdert av Bananfluefangeren