TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2020 Volkswagen e-Golf Kombikupé Batteri

Vurdert av Auris2017

Score 9/10

Dette er vår første elbil og vi er positivt overrasket over både komforten og hverdagsegenskapene. Det er rett og slett en vanlig Golf - med batteri. Den har vanlige stoffseter som er komfortable nok (også med en tidvis ugrei rygg), men som selvsagt ikke er like gode på sidestøtten som sportssetene i skinn. Det er god plass både i forsetet og baksetet (jeg er 180 cm høy og det er god plass bak meg). Den har også gode analoge instrumenter og vi har ikke savnet de heldigitale. Kombinasjonen av analog "tankmåler" og angivelse av gjenstående rekkevidde i km fungerer veldig fint. Støynivået er lavt (16 toms hjul), den adaptive cruisekontrollen fungerer ypperlig, og lyset er veldig godt.

Hadde bagasjerommet vært som på en stasjonsvogn ville bilen antakelig vært bil nummer en for familien på tross av relativt kort rekkevidde (23 mil WLTP). Ladestoppene for å komme fra ca 10-80 % tar 35-40 minutter. Hvis takboksen må på for å få med all bagasjen øker forbruket, og det blir litt for tett mellom ladestoppene. Da blir særlig de i baksetet lett utålmodige. Enn så lenge er derfor den hybride stasjonsvogna familiens førstevalg på langtur, men e-Golfen har tatt over det meste av småkjøringa i hverdagen.

For jobbreiser med litt pc-jobbing og medbrakt kaffe til ladepausene er det imidlertid helt uproblematisk, og veldig komfortabelt, å reise langt med e-Golf.

Kjøreglede

8 / 10
Bilen er rask fra 0-100 og ligger godt på veien. Den kan selvsagt ikke måle seg med Tesla eller andre raketter, men oppleves veldig kvikk i forhold til en ordinær bensin eller dieselbil.

Kvalitet/driftssikkerhet

9 / 10
Har kjørt i nesten 2 år og 35.000 km og har ikke hatt større feil eller problemer med bilen så langt. Varmetråder i frontrute sluttet å virke og appen mistet kontakt med bilen, men alt ble løst i forbindelse med service.

Plass/praktiske løsninger

8 / 10
God plass både i forsete og baksete. Pluss for skiluke i bakseteryggen, kroker til handleposer i bagasjerommet og rom til ladekabler under gulvet. Ekstremt bra med ryggekamera som er gjemt bak logoen på bakluka og dermed aldri er skittent eller tildekket når det trengs. Minus for lite bagasjerom som gjør det vanskelig å bruke bilen som familiebil for 4.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Vi har hjemmelader og lader stort sett billig hjemme (bortsett fra i perioder med ekstrem strømpris selvfølgelig). Service frem til 45.000 km var inkludert da vi kjøpte. Har ikke hatt noen kostnader så langt.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Forbruket på sommerstid har i snitt vært 12,4 kWh/100 km. Det er realistisk med en maks rekkevidde på sommerstid på 23 mil (som oppgitt WLTP) hvis det stort sett kjøres på landevei og lite motorvei. Som for alle elbiler er det kortere rekkevidde på vinteren.

Flere vurderinger fra samme generasjon

Volkswagen e-Golf (2020)

Feilfri

Score 9.2

Vurdert av Geir

Volkswagen e-Golf (2020)

Det er en grunn til at det kryr av disse i bynære strøk.

Score 9.0

Vurdert av Glenn

Volkswagen e-Golf (2020)

Veldig fornøyd og meget gode kjøreegenskaper Sommer som Vinter,faktisk Beste bil som eg har kjørt.

Score 9.6

Vurdert av Jona

Volkswagen e-Golf (2020)

Ganske fornøyd totalt sett, men er ikke en bil jeg ville kjøpt uten garantid. Heller ikke om bilen skal benyttes ved minus grader. Vurdere å få montert 5 kW webasto.

Score 9.0

Vurdert av OlaNorman

Volkswagen e-Golf (2020)

Beste og siste e-Golf som har allt. Skårer høyt på det meste. Komfort, veldig godt utstyrt som gir luksus følelser, rekkevidde er som forventet

Score 10

Vurdert av Eumel

Volkswagen e-Golf (2020)

Meget fornøyd, utmerket kjøreegenskaper og god vinterbil.

Score 8.8

Vurdert av Jona

Volkswagen e-Golf (2020)

Tøff sporty bil, men en ting ødelegger mye av kjøregleden og det er dekkstøy. Med Dunlop 17 tommers sommerdekk er støyen veldig påtrengende. Tydeligvis for dårlig støydemping av bilen.

Score 9.2

Vurdert av Kruste

Volkswagen e-Golf (2019)

Fin å kjøre. Enkelte dyre reparasjoner.

Score 6.8

Vurdert av Arnfinn

Volkswagen e-Golf (2019)

Kjempefornøyd, meget god bil, kun hatt på verksted da det var service

Score 8.4

Vurdert av Ellep

Volkswagen e-Golf (2019)

Kvikk og morsom bil å kjøre. Fin design og svært lett å manøvrere.

Score 8.4

Vurdert av Hejlo

Volkswagen e-Golf (2019)

eGolf er rett og slett meget bra, og hvis kjørelengden er grei nok, er dette en veldig bra bil.

Score 9.8

Vurdert av Hans

Volkswagen e-Golf (2019)

Gir bilen en totalkarakter på 8 av 10 poeng. Denne planlegger jeg å beholde lenge!

Score 8.0

Vurdert av Eidevik

Volkswagen e-Golf (2019)

Topp bil til pendling og mindre familieturer. Golf er en moderne klassiker med stor tilhengerskare. Mange tilpasningsmuligheter med ettermarkedsdeler og programvare.

Score 8.4

Vurdert av tlonberg

Volkswagen e-Golf (2019)

Rett og slett svært fornøyd med det hele.

Score 9.8

Vurdert av Rolf

Volkswagen e-Golf (2019)

Kjørt i halvannet år, kjøpt ny. Nydelig kjørekomfort. Rekkevidde på opptil 250 km på sommer, 180-200 på vinter ved rolig kjøring. Oppvarmet frontrute, varmepumpe, stor infotainmentskjerm og f

Score 9.8

Vurdert av Skrufex

Flere vurderinger

Mercedes-Benz EQS SUV (2022)

Beste bilen jeg har kjørt.

Score 8.2

Vurdert av Palle

Volvo XC90 (2022)

I min bok den ultimate familiebilen.

Score 9.8

Vurdert av Magnus

BMW iX (2024)

En del pluss og en del minus - i sum midt på treet. Mest fremtredende er skuffelsen rundt sittekomfort. Det er ikke en premiumbil verdig. Denne ble nevnt som arvtageren til X5. Det er den definitivt

Score 5.8

Vurdert av Magnus

Skoda Enyaq (2021)

Bra bil, men vært en del barnesykdommer. Elendig oppfølging og ansvarsfraskrivelse fra importør Autoria/Møller. Unnskyldning om ytre påvirkninger går igjen og igjen.

Score 8.0

Vurdert av Kalle

Hyundai IONIQ 5 (2022)

En fantastisk bil. Mulig vi kjøper samme bil som nybil etter den vi har nå.

Score 9.4

Vurdert av Skogstua

Jaguar S-Type (2007)

Herlig bil! Men passer nok best i + grader. 6 sylindret Diesel är råstärk - stille- og meget lagt forbruk- skulle önske ett trinn mer på automatkasse- ” drar” ut litt for lenge för veksling

Score 7.4

Vurdert av Putte

Volvo V90 Cross Country (2019)

Beste bilen, etter XC70 med 2,4l motor. Savner den. 2l i V90 er litt....skal vi si svak ved lave gir, girer heller ikke riktig og raskt nok opp, selv med polestar. Men på landevei, ingen slår denne.

Score 9.6

Vurdert av Knut

Suzuki Kizashi (2011)

Kommer til å beholde bilen noen år, liker den, er jo ikke så mange av de

Score 8.0

Vurdert av George

Opel Insignia (2016)

veldig bra bil, nydelig design

Score 9.8

Vurdert av Koenraad

Audi e-tron S (2021)

Kun noen digitale feilmeldinger bl.a.på bremser som har gjort at det har vært behov for 2 verkstedsopphold. Etter oppgradering av datasystem i bilen forsvant "knapp" plassering av ratt-varmen og t

Score 8.0

Vurdert av BKPET

Citroën C5 X (2022)

Fantastisk vogn. Man har liksom ikke ønske om at turen behøver ta slutt. Det er stille, komfortabelt og avslappende. Man nyter faktisk hver tur, også den til tannlegen...

Score 9.8

Vurdert av TrondA

Polestar 2 (2022)

En fantastisk bil. Beste bilen jeg har hatt. Opplever at Frydenbø Bil er virkelig god på service. Derfor blir neste bil av samme merke.

Score 9.8

Vurdert av Einar

Volkswagen ID.5 GTX (2023)

Sikker og god bil , enkel regenerering. Får ikkje låst bil i appen om du har glømt det. God lyd, stillegående , lader tregt mellom 40 og 80 , mye raskere hvis du starter på 10-15% når du hurtigl

Score 9.8

Vurdert av Torao

Ford F-150 Lightning (2024)

God oversikt Meget bra kjørekomfort Dårlig svingradius Kort rekkevidde

Score 6.8

Vurdert av Kenneth

Hyundai IONIQ 5 (2024)

Eneste ankepunkt er dørhåndtakene som fryser på vinteren, burde vær mulig å legge varmer i disse. Det samme for lyktene på bilen. Men storkoser neg på langturer i denne. Meget gode seter med go

Score 8.0

Vurdert av Brodeng