Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2020 Volkswagen e-Golf Kombikupé Batteri

Vurdert av Auris2017

Score 9/10

Dette er vår første elbil og vi er positivt overrasket over både komforten og hverdagsegenskapene. Det er rett og slett en vanlig Golf - med batteri. Den har vanlige stoffseter som er komfortable nok (også med en tidvis ugrei rygg), men som selvsagt ikke er like gode på sidestøtten som sportssetene i skinn. Det er god plass både i forsetet og baksetet (jeg er 180 cm høy og det er god plass bak meg). Den har også gode analoge instrumenter og vi har ikke savnet de heldigitale. Støynivået er lavt (16 toms hjul), den adaptive cruisekontrollen fungerer ypperlig, og lyset er veldig godt.

Hadde bagasjerommet vært som på en stasjonsvogn ville bilen antakelig vært bil nummer en for familien på tross av relativt kort rekkevidde (23 mil WLTP). Ladestoppene for å komme fra ca 10-80 % tar 35-40 minutter. Hvis takboksen må på for å få med all bagasjen øker forbruket, og det blir litt for tett mellom ladestoppene. Da blir særlig de i baksetet lett utålmodige. Enn så lenge er derfor den hybride stasjonsvogna familiens førstevalg på langtur.

For jobbreiser med litt pc-jobbing og medbrakt kaffe til ladepausene er det imidlertid helt uproblematisk, og veldig komfortabelt, å reise langt med e-Golf.

Kjøreglede

8 / 10
Bilen er rask fra 0-100 og ligger godt på veien. Den kan selvsagt ikke måle seg med tesla eller andre raketter, men oppleves veldig kvikk i forhold til en ordinær bensin eller dieselbil.

Kvalitet/driftssikkerhet

9 / 10
Har bare kjørt 15.000 km, men har ikke hatt feil eller problemer med bilen så langt. Litt rusk med telefonappen som ikke alltid viser riktig status på bilen.

Plass/praktiske løsninger

8 / 10
God plass både i forsete og baksete. Pluss for skiluke i bakseteryggen, kroker til handleposer i bagasjerommet, rom til ladekabler under gulvet og for mulighet for takboks. Ekstremt bra med ryggekamera som er gjemt bak logoen på bakluka og dermed aldri er skittent eller tildekket når det trengs. Minus for lite bagasjerom som gjør det utfordrende å bruke bilen som familiebil for 4.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Vi har hjemmelader og lader stort sett billig hjemme. Ellers ingen kostnader så langt.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Forbruket på sommerstid har i snitt vært 12,4 kWh/100 km. Nærmere jul ligger det på 14,6 kWh/100 km. Det er realistisk med en maks rekkevidde på sommerstid på 23 mil hvis det stort sett kjøres på landevei og lite motorvei.

Flere vurderinger fra samme generasjon

Volkswagen e-Golf (2020)

Feilfri

Score 9.2

Vurdert av Geir

Volkswagen e-Golf (2020)

Det er en grunn til at det kryr av disse i bynære strøk.

Score 9.0

Vurdert av Glenn

Volkswagen e-Golf (2020)

Veldig fornøyd og meget gode kjøreegenskaper Sommer som Vinter,faktisk Beste bil som eg har kjørt.

Score 9.6

Vurdert av Jona

Volkswagen e-Golf (2020)

Ganske fornøyd totalt sett, men er ikke en bil jeg ville kjøpt uten garantid. Heller ikke om bilen skal benyttes ved minus grader. Vurdere å få montert 5 kW webasto.

Score 9.0

Vurdert av OlaNorman

Volkswagen e-Golf (2020)

Beste og siste e-Golf som har allt. Skårer høyt på det meste. Komfort, veldig godt utstyrt som gir luksus følelser, rekkevidde er som forventet

Score 10

Vurdert av Eumel

Volkswagen e-Golf (2020)

Meget fornøyd, utmerket kjøreegenskaper og god vinterbil.

Score 8.8

Vurdert av Jona

Volkswagen e-Golf (2020)

Tøff sporty bil, men en ting ødelegger mye av kjøregleden og det er dekkstøy. Med Dunlop 17 tommers sommerdekk er støyen veldig påtrengende. Tydeligvis for dårlig støydemping av bilen.

Score 9.2

Vurdert av Kruste

Volkswagen e-Golf (2019)

Kvikk og morsom bil å kjøre. Fin design og svært lett å manøvrere.

Score 8.4

Vurdert av Hejlo

Volkswagen e-Golf (2019)

eGolf er rett og slett meget bra, og hvis kjørelengden er grei nok, er dette en veldig bra bil.

Score 9.8

Vurdert av Hans

Volkswagen e-Golf (2019)

Gir bilen en totalkarakter på 8 av 10 poeng. Denne planlegger jeg å beholde lenge!

Score 8.0

Vurdert av Eidevik

Volkswagen e-Golf (2019)

Topp bil til pendling og mindre familieturer. Golf er en moderne klassiker med stor tilhengerskare. Mange tilpasningsmuligheter med ettermarkedsdeler og programvare.

Score 8.4

Vurdert av tlonberg

Volkswagen e-Golf (2019)

Rett og slett svært fornøyd med det hele.

Score 9.8

Vurdert av Rolf

Volkswagen e-Golf (2019)

Kjørt i halvannet år, kjøpt ny. Nydelig kjørekomfort. Rekkevidde på opptil 250 km på sommer, 180-200 på vinter ved rolig kjøring. Oppvarmet frontrute, varmepumpe, stor infotainmentskjerm og f

Score 9.8

Vurdert av Skrufex

Volkswagen e-Golf (2019)

Passe størrelse - praktisk - driftssikker - trafikksikker - ujålete

Score 9.8

Vurdert av ArJo

Volkswagen e-Golf (2019)

Fantastisk bil å kjøre. Kunne gjerne hatt litt lengre rekkevidde.

Score 8.6

Vurdert av TomA

Flere vurderinger

Polestar 2 (2021)

Kongebil! Synes understellet er satt opp med litt for mye understyring, som igjen blir økt med vekten på bilen når den pushes. Men på landevei er den behagelig. Stille og enkel. Alle i familien v

Score 9.8

Vurdert av ThomasB

Volkswagen e-Golf (2020)

Feilfri

Score 9.2

Vurdert av Geir

Hyundai Kona electric (2019)

Driftsikker, økonomisk bil med lavt forbruk og høy nytteverdi.

Score 9.0

Vurdert av Meterstokken

Hyundai Tucson (2021)

Jeg har kjørt bil i 60 år og 30 av desse er Hyundai. Denne bilen er desidert den beste bilen jeg har kjørt.

Score 10

Vurdert av JarWen

Volkswagen Passat (2011)

God bil som varmt kan anbefales.

Score 8.8

Vurdert av Johoney

Porsche Panamera (2020)

Misfornøyd med service fra salgsleddet, spesielt ved levering og salgsprosessen. Angret meg etter kjøp, som tok mye av gleden ved ny bil. Har nå solgt bilen (etter 1 år og 3 mnd) og venter på n

Score 7.0

Vurdert av Tobben

Subaru Outback (2016)

Ok bil kjøre- og plassmessig, men en del trøbbel med setevarmere og batteri som lader seg ut. Ok forbruk på langkjøring (0,7), men dobles nesten på småkjøring (1,2 l per mil). Svak oppfølging

Score 6.4

Vurdert av BHKO

Ford Kuga (2021)

Flott og økonomisk bil. Har nettopp kjørt ca. 16 mil på motorvei og bare på bensin da batteriet var tomt. Forbruk 0,48. På vei til hytta kom vi akkurat 73 km før bensinmotoren slo inn. Veldig fo

Score 9.2

Vurdert av Svein

Mercedes-Benz C-klasse (2015)

MG+

Score 9.0

Vurdert av VIDAR

BMW 2-Serie Active Tourer (2019)

Har kjørt min 2019 modell 225 xe i et drøyt år nå. Veldig godt fornøyd med bilen. Økonomisk oppimot bensinforbruk når du lærer deg hybridfunksjonene, bensin/strøm. 0,42 nå senest i ferien p

Score 9.2

Vurdert av Force

Hyundai ix35 (2011)

Masse krefter (184 hk), ingen racerbil, stødig og ligger veldig godt på veien, kunne gjerne vært litt mindre stiv, litt hjulstøy og brukt mindre på bykjøring. Om du vil ha en bil som ikke står

Score 6.4

Vurdert av 2metern

Audi A4 allroad (2017)

Godt fornøyd

Score 7.8

Vurdert av Torgeir

Mercedes-Benz C-klasse (2020)

Meget fornøyd til mitt behov!

Score 9.2

Vurdert av Tholmen

Mercedes-Benz SL (2014)

Her får du en gledelig cruiser. Dette er ikke en ren sportsbil - men en deilig sporty bil du kan kjøre lange turer med sammen med en du liker.

Score 9.6

Vurdert av Kjetil

Mercedes-Benz C-klasse (2018)

Veldig grei bil, midt på treet forbruk av hybrid, romslig for fører, godt å kjøre, enormt bra komfort, god akselerasjon. Kan ikke anbefale for småbarns familier med barnevogn o.l. grunnet litt s

Score 8.0

Vurdert av Bjorn