TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2022 Toyota RAV4 PHEV AWD-i Executive Sport Utility Vehicle Bensin Plugin Hybrid

Score 8.2/10

Vurderingen gjelder 2023-modell, ikke 2022.
God og trygg bil å kjøre, med uslåelig elektrisk rekkevidde.
Savner litt komfort og løsninger fra dyrere premium-merker.

Kjøreglede

8 / 10
God bil å kjøre, ligger godt på vegen. Firehjulstrekken aktiveres sømløst.
Litt dårlig plass i førersetet for meg på 195 cm. Savner justerbar støtte under lårene, spesielt på langturer.
Fruen er veldig fornøyd med bilen.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Ikke noe å utsette foreløpig.

Plass/praktiske løsninger

5 / 10
Knappeplasseringen for automatisk styring av fjernlys, 360-kameravisning osv. er plassert nede til venstre bak rattet, som gjør at man må bøye seg ned for å se hva man trykker på, noe som kan være direkte trafikkfarlig.
Automatisk fjernlys-styring blender ca. 50 % av motgående kjøretøy før den blender ned. Savner muligheten for matrix-lys, som har vært relativt standard på andre biler i samme prisklasse i lang tid.
Ny infotainment (2023-modell) er etter min mening dårligere enn 2022-versjonen. Savner fysiske knapper for hovedelementer, samt en "samle"-visning. Nå kan man kun velge å vise enten kart, musikk eller telefon osv. Det står også at den skal ha trådløs android auto, men dette er ikke aktivert p.d.d.
Rent teknologisk er nok Toyota ganske konservative og ligger et stykke bak de mest fremoverlente konkurrentene.
Relativt god plass i bagasjerommet til å være SUV PHEV.

Økonomi/kostnader

8 / 10
Billigere enn andre tilsvarende SUV'er fra premium-merker, men det vises også igjen i komfort og utstyrsnivå.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Uslåelig på elektrisk rekkevidde, som var grunnen til at vi gikk til innkjøp av denne. Rekkevidden er bedre enn oppgitt, og vi har fått over 80 km elektrisk rekkevidde på sommeren u/ takboks. Nå på høsten med 0-10 grader og takboks på synker elektrisk rekkevidde til 60-70 km, men klarer fremdeles å pendle 50 km t/r jobb daglig uten problem, og fremdeles ha igjen strøm til litt småkjøring.
Med en del langturer på 3-8 timer, ligger gjennomsnittlig drivstofforbruk på under 0,3 l/mil totalt etter ca. 5000 km.

Flere vurderinger fra samme generasjon

Toyota RAV4 (2021)

Meget fornøyd med bil og service. Alle hos lokal Toyotaforhandler meget hyggelige og serviceinnstilte.

Score 9.2

Vurdert av Korn

Toyota RAV4 (2021)

Svært fornøyd på alle måter.Kjører endel med henger/vogn også.

Score 10

Vurdert av Gunleik1961

Toyota RAV4 (2021)

Fin bil for all del, men noen vesentlige mangler/feil mener jeg det er på denne bilen (til 625k). Varme i frontrute inkluderer ikke der vindusviskerne hviler. Noe som er helt håpløst da vindusv

Score 7.8

Vurdert av Mrlind

Toyota RAV4 (2021)

Generelt godt fornøyd Sikker og pålitelig på vinterføre. Adaptiv CC samt lane og driver- assist bra så lenge man er på norske hovedveier men dårlig i utkant strøk.

Score 8.8

Vurdert av Okillin

Toyota RAV4 (2021)

Meget fornøyd med det meste. En bil å anbefale. Byttet en en Rav4_2018 modell. Dette er ett skikkelig køft

Score 9.2

Vurdert av Guggen

Toyota RAV4 (2021)

Vi har en plug in hybrid, den innfrir på alt Toyota lover, og vel så det. I vinter har vi for eksempel i gjennomsnitt kjørt 75 km elektrisk på temperaturer under null, rekkevidden er altså mer un

Score 9.8

Vurdert av Kalle

Toyota RAV4 (2020)

Alltid klar til bruk, 7-8 mil som elektrisk bil. Veldig stødig på veien. Masse reservekrefter når det trengst.

Score 9.8

Vurdert av losatle

Toyota RAV4 (2020)

Bilen er god, trygg og stabil. Litt trangt i førersetet. Jeg er 187 og bilen er litt for trang for meg. Håret tar oppi taket med seter helt bak og helt nede.

Score 9.2

Vurdert av Guttorm

Toyota RAV4 (2020)

Etter karakterene jeg har satt, skulle en tro at vi var superfornøyd, og det er vi nesten. MEN vi har en merkelig feil, som ikke er løst enda, etter snart et Ã¥rs bruk. Hver gang bilen har stÃ¥tt pÃ

Score 8.8

Vurdert av Tommy

Toyota RAV4 (2020)

Totalt sett meget fornøyd. Bare å fylle bensin og kjøre. God komfort på langtur (90mil på 1 dag). Behagelig bil å kjøre rundt i byen med også. Kvikk til forbikjøringer.

Score 9.0

Vurdert av Toyotamannen

Toyota RAV4 (2020)

Veldig fornøyd med denne bilen. Fungerer på strøm i det daglige og bruker lite bensin på langkjøring.

Score 9.8

Vurdert av RRav4

Toyota RAV4 (2020)

Sprek og god bil. Kjører mesteparten på batteri som holder fra 70-80 km. Eneste negative er at den ikke har hurtiglader og lading tar noe tid.

Score 9.8

Vurdert av Geir

Toyota RAV4 (2019)

Anbefales på det sterkeste. Byttet fra nyere Volvo og har ikke angret et sekund! Toyota på sitt aller beste.

Score 9.8

Vurdert av Bamsemums

Toyota RAV4 (2019)

Perfekt bil på alle måter, der man slipper og lade. Behagelig og kjøre langt med. Eneste jeg kan klage på er plata i bagasjerommet som detter ned i brønn hvis du laster tungt bak.

Score 9.0

Vurdert av Frodo

Toyota RAV4 (2019)

God plass, økonomisk, feilfri og sikker kjøreglede

Score 9.6

Vurdert av Egil

Flere vurderinger

Kia Optima PHEV (2019)

Kjøpte denne fra en forhandler, og kan ikke si annet enn at jeg ELSKER bilen. 2019 modell- gått 95000. Har kjørt tur retur fra Alta til Elverum med super kjørekomfort. Cruisekontroll som hol

Score 9.4

Vurdert av Finnmarkingen

Kia EV6 (2023)

.

Score 10

Vurdert av Tboen

Hyundai IONIQ 5 (2022)

EN flott og god bil , MEN fraværet av vindusvisker på bakvinduet er merkbart . En spyledyse rettet mot kameraet bak , hadde også vært en fordel .... Har kjørt Mercedes E-klasse i mange år , og I

Score 8.4

Vurdert av Ingep

Kia e-Niro (2020)

KjempefornøydAlle tiders bil.

Score 9.6

Vurdert av Audun

Kia EV6 (2022)

Vi bytta inn vår TMX, og er svært fornøgde. Dette er mykje betre bil på alle måtar.

Score 9.8

Vurdert av Aslag

Audi A4 allroad (2018)

Helt fantastisk bil. V6 og 3.0 L er en fornøyelse. Quattro topper jo også det hele,

Score 9.6

Vurdert av Petter

Hyundai Kona electric (2020)

Totalt et meget bra kjøp, eneste som jeg synes trekker ned er serviceintervall på 15 tusen. Kanskje også at man ikke kan velge at fil bryter kan slås av fast/default. Har nå kjørt 117 tusen med

Score 9.0

Vurdert av Tormod

BMW X5 (2020)

Foruten den støtdemperen, er jeg veldig fornøyd med bilens kjøreegenskap, både på sommer og vinter.

Score 9.0

Vurdert av Jarle

Mercedes-Benz EQS SUV AMG (2023)

Veldig godt fornøyd. Spesielt vil jeg nevne 360 graders kamerabildene på skjermen. Blinklys lyden kunne ha vært høyere da blinklys-symbolet blir skjult bak rattet pga min høyde.

Score 9.8

Vurdert av Perry

Hongqi E-HS9 (2022)

Gir bilen 9/10 på totalen. Det som trekker ned er makskapasiteten på hurtigladingen. Ellers får den topp score på kjøreglede, comfort og plass. Kan anbefale denne bilen om man har barn, trenger p

Score 9.6

Vurdert av Andreas

Volvo V70 (2004)

Svensk tanks, kjørt 258 000km. Billig og rikelig med deler, billig drifts og forsikring. Løp og kjøp

Score 8.0

Vurdert av Fattiglus

Volvo V70 (2013)

Eid bilen i 10år å kjørt 70.000km på disse årene. Langt over snittet tatt godt vare på. Har vært på mange Volvotreff med denne og har blitt med flere pokaler hjem for beste bil i sin klasse. H

Score 9.2

Vurdert av tM2a

Volvo V70 (2008)

Vi reparerer det som skiftes må, gearkasse -manuell holder fortsatt, clutch ikke byttet ennå. Noe rust under. EU godkjent til 2026

Score 8.6

Vurdert av Herty

Subaru Outback (2019)

2019 premium CVT er min femte Subaru. Den gir en avslappet kjøreopplevelse som skyldes automatgearet og eyesight. Romslig bagasjerom, framkommelighet på vinterføre, eyesight med alle tilhørende fu

Score 8.0

Vurdert av Tobb

Volvo V70 (2010)

Trygg og god bil som alltid starter. Lave verksteds- og driftskostnader. Med manuell girkasse, vanlig vedlikehold + ekstra understellsbehandling kan denne biltypen helt sikkert kjøres 4-500.000 km. K

Score 8.2

Vurdert av Volvoentusiast