TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2001 BMW 3-Serie 320 D Touring Stasjonsvogn 4

Vurdert av UngOgLovende

Score 3.2/10

Tar seg dårlig frem på vinteren og det går lang tid før man får en liten lunk på varmeapparatet. Ellers er bilen helt OK å kjøre, men skulle jeg valgt igjen hadde jeg heller kjøpt meg en Corolla fra samme tid. Noe lavere kjøreglede, men hadde garantert spart meg for mye trøbbel - for så god er ikke denne bilen å kjøre at det er verdt problemene.

Kjøreglede

6 / 10
Litt stump styring og litt klossete på veien. Likevel ikke det aller verste jeg har kjørt. Men motoren er noe av det dårligste jeg har erfart. Bråkete,knatrende og hard gange. Veldig ekkel bil å ta løs i kryss og motbakker med. Lite fleksibel motor som svarer med et stygt smell og stopper om du tyner den noe som helst på lave turtall. Motoren er ellers lat gjennom hele turtallsregisteret.

Kvalitet/driftssikkerhet

1 / 10
Har hatt mye problemer med denne bilen som var gått 140 tusen kilometer når jeg kjøpte den. Til tross for at tidligere eier var veldig nøye med service og til og med hadde tatt service med kortere intervall enn BMW har spesifisert. Har kjørt bilen fra 140 til 220 tusen kilometer og utover det normale har bilen hatt en rekke feil og problemer. Blant annet:
ABS-lampe, airbag-lampe, turbohavari på 170, problem med lysrele, dyselekkasje, tregstartet på vinteren. Motorlampen lyser i tide og utide og verkstedet har byttet mange deler uten å finne ut av problemet.

Plass/praktiske løsninger

3 / 10
Det er en liten bil, trengs mer plass så kjøper man en større.

Økonomi/kostnader

1 / 10
Dyrt i forhold til kjøregleden.

Drivstoff/forbruk

5 / 10
Greit forbruk men ikke spesielt lav med tanke på bilens størrelse. Ca 0.75 på det jevne, 0.6 på lengre turer.

Flere vurderinger fra samme generasjon

BMW 3-Serie (2005)

alt i alt ein grei ungdomsbil, men blir til at eg prøver noe annet neste gang.

Score 6.6

Vurdert av lassemann

BMW 3-Serie (2005)

Fantastisk bil som jeg stoler 110% på. Eneste som er å klage på er ingen kopp holdere og lite hanskerom. Ellers er alt helt topp

Score 9.0

Vurdert av Guttebassen

BMW 3-Serie (2005)

Nydelig kjøreegenskaper. Pålitelig.

Score 8.4

Vurdert av Lasse

BMW 3-Serie (2005)

En god bruksbil med gode kjøreegenskaper. Også flotte linjer og nybil-følelse enda bilen er over 10 år gammel.

Score 8.2

Vurdert av Adrianho

BMW 3-Serie (2005)

En god bil å kjøre - men mitt eksemplar ble et mareritt for lommeboka etter at den bikket 100 000km.

Score 4.0

Vurdert av Hondaeier

BMW 3-Serie (2005)

MOTORHAVARI på 130.000km! Kjøpte bilen brukt hos BMW forhandler - 5 år gammel, med 65.000km på telleren og en eier før meg. Alle servicer var og ble fulgt på merkeverksted, inkl. oljeskift. 5 å

Score 2.8

Vurdert av JPS86

BMW 3-Serie (2005)

etter å ha kjørt bilen nermere 100 000 km er eg imponert over kjøregleden og veifølelsen i denne bilen selvom det ikkje engang er M-tech føles den relativt sportslig og tight ut.

Score 8.0

Vurdert av Smilefjes

BMW 3-Serie (2005)

Til å være første modell i en oppgradert versjon av 3 serien (E90) er der lite feil og mangler, motorene som er i denne modellen (M47n2) er kjent for å være driftsikre og det stemmer etter min er

Score 6.8

Vurdert av Flistraprinsen

BMW 3-Serie (2005)

Jeg har aldri hatt en dårligere bil. Altså bilen ser helt herlig ut og er en drøm å kjøre. Men etter å ha kjøpt den for 110 000kr, har jeg 1 år senere kostet på den 100 000 i reperasjoner...

Score 4.8

Vurdert av Tohaba

BMW 3-Serie (2005)

Har hatt bilen i 4 år og kun byttet slitedeler.

Score 6.6

Vurdert av Arne

BMW 3-Serie (2004)

God motor, ligger bra i svingene, og har god komfort. Ikke den billigste bilen å eie som ungdom, men den gjør opp for det med mye gøy, praktisk til parferie og veldig lavt forbruk til tross for at

Score 7.8

Vurdert av Stian320Cd

BMW 3-Serie (2004)

God bil med god plass. Den minste motoren er ikke å anbefale med mindre registerkjede er bytta tidligere.

Score 4.6

Vurdert av Aleks

BMW 3-Serie (2004)

Jeg er personlig veldig fornøyd med bilen min. Utrolig god å kjøre, behagelige seter, billig å kjøre, og ikke minst så ser den bra ut!

Score 6.2

Vurdert av Henrik

BMW 3-Serie (2004)

Morsomste stasjonsvognen jeg har hatt. Går nok for BMW igjen, selv om det har vært noen utgifter.

Score 7.0

Vurdert av menebakk

BMW 3-Serie (2004)

Er totalt sett fornøyd med bilen. Er man ute etter en liten stasjonsvogn, som samtidig er morsom å kjøre, er dette bilen. Billig i drift. Savner litt korsryggstøtte i setene, men M-Tech setene er

Score 7.2

Vurdert av Amund

Flere vurderinger

Volkswagen e-Golf (2015)

En trivelig bil å kjøre på korte turer, men kvalitet er det ikke på deler av mekanikken. Klimaanlegget i denne bilen er total katastrofe.

Score 6.2

Vurdert av helsol

Maxus Euniq6 (2023)

Veldig mye bil for pengene.

Score 9.0

Vurdert av Geir

Tesla Model 3 (2022)

Veldig formøyd Veldig morsom og kjøreglede på topp

Score 7.8

Vurdert av Twinn

Volkswagen Golf (2013)

En allsidig og god bil. Og dessuten pene, harmoniske linjer og fine proporsjoner.

Score 8.8

Vurdert av RolfV

DS DS 7 Crossback (2021)

Kjempefornøyd med denne. Rask, bra ryggekamera, veldig bra alternative valg på skjermen/rattet, bra seter og svingradius.

Score 8.6

Vurdert av Eldar

Lexus RZ (2026)

Stort sett fornøyd, enkelte forbedringer når det gjelder infosystem..

Score 7.4

Vurdert av Maxi

MG MG4 (2023)

Kan ikke anbefale denne bilen. Har aldri hatt en bil med så mye feil på elektronikk. Flere ganger har bilen prøvd å presse meg av på avkjøringsraper på E18. Sliter med vei merking på Skøyen,

Score 3.0

Vurdert av Rune

Audi Q6 e-tron (2025)

En god europeisk bil hvor du slipper kinesisk overvåkning som i Volvo. Den kjører meget godt, spesielt med luftfjæring. Den er langt penere enn BMW IX (snodig)/MB GLC (såpestykke), gir passe med s

Score 9.2

Vurdert av Bengt

Audi Q6 e-tron (2025)

En god europeisk bil hvor du slipper kinesisk overvåkning som i Volvo. Den kjører meget godt, spesielt med luftfjæring. Den er langt penere enn BMW IX (snodig)/MB GLC (såpestykke), gir passe med s

Score 9.2

Vurdert av Bengt

Audi Q6 e-tron (2025)

En god europeisk bil hvor du slipper kinesisk overvåkning som i Volvo. Den kjører meget godt, spesielt med luftfjæring. Den er langt penere enn BMW IX (snodig)/MB GLC (såpestykke), gir passe med s

Score 9.2

Vurdert av Bengt

Audi Q6 e-tron (2025)

En god europeisk bil hvor du slipper kinesisk overvåkning som i Volvo. Den kjører meget godt, spesielt med luftfjæring. Den er langt penere enn BMW IX (snodig)/MB GLC (såpestykke), gir passe med s

Score 9.2

Vurdert av Bengt

Changan Deepal S05 (2026)

Helt topp! Premium følelse.

Score 8.8

Vurdert av IvarA

Mercedes-Benz C-klasse (2011)

Veldig god å kjøre.

Score 7.4

Vurdert av Tommy

Honda e:Ny1 (2024)

Mye bil for pengene

Score 9.2

Vurdert av Olles

Hyundai IONIQ 6 (2023)

En glede å bruke, Behagelig kjøreopplevelse. Lavt støynivå. Typisk milsluker. Er ikke sliten etter en tur Oslo- Trondhjem. God selvkjøringsfunksjon

Score 9.4

Vurdert av Arne