TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
1994 Chrysler Voyager Voyager 2,5 SE Stasjonsvogn Bensin

Vurdert av MaximumCorolla

Score 5.6/10

Skal man ha en billig og grei flerbruksbil er en Chrysler Voyager fra andre generasjon en ganske god bil. Dette er biler som ble bygd for kjøring på amerikanske motorveier i ca 110-115 km/t, hvor de ligger meget godt. Selvsagt sportsbiler er de langt fra å være men med overraskende komfortable seter og fjæring og en akselavstand som gjør at fartshumper blir til bagateller, er dette typen bil som fint tåler en middels lengre tur. Kjører man entusiastisk i svinger, krenger bilen og legger seg som en sliten hund på siden. Chrysler Voyager er biler som har fått et litt fortjent rykte på seg for å være på toppen av de mest upålitelige bilene på norske veier. Dette er uten tvil en av de fåtallige svakhetene til disse bilene.(De andre nevner jeg senere.) Men det må påpekes at, tar man vare på disse bilene og bruker de ''as intended'', vil de kunne være fullt kjørbare så lenge man trenger de + de kan under vanlig vedlikehold kjøres mange hundretusen kilometer. En Chrysler Voyager er en romslig bil, med et firkantet og uhyre praktisk design. Man får plass til hele familien, alle vennene man har og en og annen haiker på turen. Med seterader som kan slås ned og fjernes helt, finnes det mange bruksområder for en bil som dette. Under kjøring kjennes bilen romslig og komfortabel, uten at den kjennes enorm og vanskelig å kjøre. Utgifter er kun bestående av de løpende, som vedlikehold og drivstoffutgifter. Deler kan skaffes uten problemer fra Statene og bilen er lett og logisk og logisk å skru på. En hver bil mekaniker med en halv hjerne og grunnleggende kunnskaper kan ordne det meste. Som sagt tidligere, har denne bilen kun ett par svakheter. En av de er frontlysene. Dollartellere i USA kom fram til at de kunne spare x antall dollar med å bruke plast i istedenfor glass i frontlysene. Av den grunn falmer de, og da blir lyset meget svekket. En annen svakhet kan være rust. Dette er typen bil som be brukt uten å bli tatt tilstrekkelig vare på (used and abused) og får rusten fotfeste da, kan det spre seg fort. Under variert kjøring kan forbruket ligge på ca 1.0 liter på mila, men under motorveiskjøring, når bilen roer seg og finner det ideelle tempoet, kan forbruket være nede på 0.80-0.90 liter på mila som er akseptabelt.

Kjøreglede

5 / 10

Kvalitet/driftssikkerhet

5 / 10

Plass/praktiske løsninger

8 / 10

Økonomi/kostnader

5 / 10

Drivstoff/forbruk

5 / 10

Flere vurderinger

NIO EL6 (2024)

NIO EL6 er fullpakket med alt du trenger og mer for å komme deg fra A til B. Det er utvilsomt en premiumbil med stilrent design, skinntrukket dashbord, alcantara-stoff i taket, HUD, AWD, soft-close,

Score 10

Vurdert av Christopher

Toyota Land Cruiser (1997)

For endel år siden var min konklusjon: enestående holdbar! nå etter ca 100t km til må det slås fast at denne bilen overgår absolutt alle forventninger og strikken for hva den tåler er nå så l

Score 8.4

Vurdert av Fearless

MG MG4 (2025)

Jeg har hatt bilen i en måned og enn så lenge har det ikke dukket opp feil eller mangler. Bilen var svært rimelig i innkjøp og det påvirker hele kostnadsbildet for bilholdet som jo blir svært ri

Score 8.4

Vurdert av Henrik

Toyota Land Cruiser (2008)

En solid enkel og driftssikker bil. Den takler det som en bil bør både sommer og vinter.

Score 8.2

Vurdert av Kjellf

Hyundai IONIQ EV (2022)

Jeg har hatt bilen i ett og et halvt år. Alt virker veldig gjennomtenkt, og kvaliteten er høy. Noe jeg liker spesielt godt er at jeg kan stille inn ladetiden fra appen. Når jeg ser hva strømprise

Score 9.4

Vurdert av Espen

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Svært komfortabel. Rommelig for baksetepassasjerer. God komfort på langtur. Etter å ha levert inn leasingbilen var det likevel som å ha blitt kvitt en demon. Bilen har elendige førerstøttesyst

Score 4.0

Vurdert av Bengan56

Hyundai i20 (2018)

Eneste minus er for stor avstand mellom 2 til 3 gir. Må ha minimum 60 km/t før skifte

Score 8.0

Vurdert av Tore

Toyota RAV4 (2021)

Veldig komfortabel og trygg bil. God plass. Liker bilen bedre og bedre etter fire år. Bilen føles som ny.

Score 8.8

Vurdert av Kåre

Volkswagen e-Golf (2019)

en så kjøreglade bil har jeg aldri hatt før men det eneste som trekker ned vurderingen min er kostnader etter garantiperiode for eksempel 11000 NOK for en låsemekanisme i ladekabelen!

Score 9.0

Vurdert av lillegolf

Skoda Enyaq (2025)

Bil med god plass, gode kjøreegenskaper, kvikk, behagelig på langkjøring. Appen er noe treg, men funker greit. Forvarming av batteri er gull på langturer vinterstid.

Score 9.0

Vurdert av Lemmy

Skoda Citigo (2013)

Sparebøsse som gjør jobben.

Score 9.2

Vurdert av Steve

Mazda 3 (2012)

Er PSA biesel i denne. Registerhavari 2 år og 50.000km før skiftintervall. Egr trøbbel. Svake demperfester bak+++. Dyreste bilen jeg har hatt, og jeg har tidligere kjørt bensin v8 i 10 år.

Score 5.8

Vurdert av Steve

Alfa Romeo MiTo (2015)

En glad bil å kjøre, veldig god sitte stilling på lengere turer. Er blant det mest forutsigbare jeg noensinne har kjørt når det dårlig føre. Ble kjøpt for øvelses kjøring med min datter, me

Score 9.2

Vurdert av Steve

Fiat 500 (2021)

500e er en glad bil. Tar seg godt frem og er forutsigbar på vinterføre. Er en lettvint og god pendlerbil, en favoritt til daglig bruk. På langtur tar jeg Alfaen.

Score 9.2

Vurdert av Steve

Hyundai Veloster (2012)

Utrolig morsom og kul bil utseendemessig, som snur hoder. Men kjøreopplevelsen står kanskje ikke helt i stil. Som å kjøre en helt vanlig, døll bensinbil. Hadde forventet både litt bedre driftssi

Score 6.2

Vurdert av Bananfluefangeren