TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2007 Toyota Avensis 2,0 D-4D Executive m/DPF Stasjonsvogn Diesel

Score 8.8/10

På 4 år ikke hatt noen utgifter annet enn slitasjedeler som klosser etc.<br /> Tett dpf første året grunnet mye småkjøring, men fikset seg selv etter å ha begynt å kjøre litt hardere en gang innimellom.<br /> Aldri hatt en bil jeg føler jeg kan stole så nye på. Kjørte Vestfold-møre med 0,39 på mila, 0,4-0,6 i hverdagen.

Kjøreglede

7 / 10

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10

Plass/praktiske løsninger

9 / 10

Økonomi/kostnader

10 / 10

Drivstoff/forbruk

8 / 10

Flere vurderinger fra samme generasjon

Toyota Avensis (2009)

Ønsker du en bil som går og går og alltid kommer til døra? Da gjør du ikke mye bedre kjøp enn Avensis. Synes den er god å kjøre også.

Score 9.2

Vurdert av Bezo

Toyota Avensis (2009)

Jeg valgte Toyota på grunn av driftssikkerheten, og fikk akkurat det jeg forventet.

Score 7.8

Vurdert av Kjetil

Toyota Avensis (2009)

Har kjørt den i 6 år uten problemer. Kun service og øvrig vedlikehold.

Score 9.2

Vurdert av NOname

Toyota Avensis (2009)

For bilførere som meg som ikke skjønner hva de eg. snakker om når kjøreglede bare gjelder BMW, Audi og Merzedes. Med CVT og en rolig kjørestil er det en stille bil som glir veldig mykt i trafikk

Score 7.4

Vurdert av Martin54

Toyota Avensis (2009)

Gott fornøyd

Score 8.8

Vurdert av AKKA

Toyota Avensis (2009)

Har hatt bilen i 2 år. Dengang kjørt 170000, nå 215000. Alle servicer fulgt. Min opplevelse er at Toyota kvaliteten er noe oppskrytt, men i det store og hele en likandes bil. Pluss for godt varmeap

Score 7.8

Vurdert av Tormann

Toyota Avensis (2009)

Veldig fornøyd med denne bilen. Har hatt mange forskjellige biler. Syntes nå Toyota har blitt veldig fine biler.Pene og se på og meget fint interiør. Oser mere kvalitet. Syntes de var veldig kjede

Score 8.6

Vurdert av esmy

Toyota Avensis (2009)

Helt grei og driftssikker bil.

Score 6.8

Vurdert av Stanley

Toyota Avensis (2008)

Kjøpte bilen da den hadde gått 130 000, ting som er byttet på den er: ac kompressor, varmeapparatregister, dynamo, bærebru, fjører, dieselpumpe, injektorer og nå er dpf tett. Skikkelig mandagsbi

Score 5.8

Vurdert av Klaus55

Toyota Avensis (2008)

Avensis 2.0 D4D. Kjøpte bilen ny i 2008 til en pris av 345000,-. Diesel partikkel filter har gått tett 2 ganger. Ellers utette baklykter,defekt dynamo og tull med diesel varmeren. På 155000 km så

Score 6.2

Vurdert av Knutegutten

Toyota Avensis (2008)

Bilen ble kjøpt fordi den skulle være driftsikker og ikke trene reparasjoner, men man må regne med noe på en eldre bil (200000+ km)

Score 7.4

Vurdert av Kasper

Toyota Avensis (2008)

Solid og driftssikker familiebil uten tull. Helt grei på vinterføre med rette dekk.

Score 7.2

Vurdert av Amund

Toyota Avensis (2008)

En litt traus med eller god bil som jeg ville anbefalt til alle fornuftige mennesker hvis ikke det var for "motoren" ville styrt unna akkurat denne motoren.

Score 7.0

Vurdert av toyotayy

Toyota Avensis (2008)

Meget fornøyd med bilen, fin familie bil med barnevogner og bilstoler

Score 10

Vurdert av Toyota1995

Toyota Avensis (2008)

Toyota Norge bør innformere om at denne bilen er totalt uegnet til småkjøring, en kostnad på 8500,- annet hvert år, som jeg nå etter at garantitiden er gått ut blir nødt til å ta selv.

Score 6.8

Vurdert av Frank

Flere vurderinger

Volvo XC40 (2022)

Flott bil, herlig stille, ligger nydelig på veien, eneste "minus" er en rekkevidde på 43 mil, som kan oppleves litt snaut. Har likevel aldri opplevd rekkeviddeangst selv på spontane langturer. Bra

Score 9.4

Vurdert av VolvoNo1

Volvo EX90 (2025)

Fantastisk god bil med masse plass, god til å trekke campingvogn. Perfekt familiebil

Score 10

Vurdert av Arnt

Changan Deepal S05 (2026)

Bra display i frontuta, litt travelt med alle advarsler.

Score 9.2

Vurdert av Kjetil

Tesla Model S (2014)

Meget fornøyd. Veldig lave driftskostnader. Har kjørt 160.000km i mitt eie, og har ikke passert 50.000kr i reparasjoner enda.

Score 9.4

Vurdert av SadSam

Opel Grandland (2026)

Meget gode seter, skjermer i passende størrelse, head-up display fungerer bra, knapper til funksjoner som brukes ofte, hengerfeste ervtrukket litt langt under bilen, lite støy i kupe, noe høyt ener

Score 9.6

Vurdert av Torstein

Tesla Model Y (2022)

Beste bil jeg har hatt. Løp å kjøp.

Score 9.6

Vurdert av Birken

Hyundai IONIQ 6 (2025)

Liker veldig godt det sportslige utseende til bilen. Syntes den er tøff. Blir lagt merke til. Et kjent problem er fuktighet som samler seg i spoileren bak. Head up display er meget bra!

Score 8.0

Vurdert av Lala

Audi Q3 (2015)

Jeg hadde vondt i ryggen når jeg hadde kjørt en time. Ellers grei bil å ha. Ikke noe særlig bra girkasse på disse utgavene. God å kjøre, bra på vinteren. Bra sterk motor. Lite innovativ stereo

Score 5.4

Vurdert av John

Changan Deepal S05 (2026)

Flott, komfortabel og praktisk bil til en veldig god pris - spesielt med tanke på et høyt utstyrsnivå. Litt plagsomme varsler for distraksjon og trøtthet "i hytt og vær"

Score 10

Vurdert av Rekyl

Audi Q6 e-tron (2025)

Er veldig godt fornøyd alt i alt. Det som har skuffet er relativt høyt støynivå på sommerdekk og norsk asfalt. På ferie i Danmark rullet den nesten lydløst. Og betydelig lavere støy på vinter

Score 8.4

Vurdert av JanM

BMW iX3 (2021)

Alright bil på alle områder. Bilen er godt skrudd og velutviklet. BMW har oppriktig luket ut alt som heter irriterende barnesykdommer og irriterende feil. Alle funksjoner virker som det skal, uten

Score 10

Vurdert av MrSchmidt

Hyundai Tucson (2022)

Ypperlig,ganske enkelt. Masse utstyr og behagelig å kjøre

Score 9.6

Vurdert av ErikF

Mazda 6 (2019)

Passer ikke for folk over 198 cm. Du vil komme til å savne bruke armlene på førerdøra. Godt med polstring mot kne, behagelig å kjøre langt, ikke til bruk på dårlig landevei. Fartshumper er

Score 7.2

Vurdert av Gregor

MG MGS5 (2026)

VI har blitt glad i bilen. Kjørt mye i småturer, og inntil 10-12 mil, men og en 110 mils tur. Kjøper gjerne MG igjen om det fortsetter slik, og det blir bytte igjen. Navigasjonen kunne nok vært b

Score 9.4

Vurdert av SpitfireTommy

Changan Deepal S05 (2026)

God verdi for pengene for en nykommer, med 4-hjulsdrift og 7 års garanti. Fortsatt endel bugs i software, men det løses forhåpentligvis i en fremtidig oppdatering. Dessverre så viser det seg at se

Score 7.8

Vurdert av Adrian