TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2013 Nissan Leaf Acenta Combi-Coupè Batteri

Score 9.2/10

Anbefales. Jeg har egentlig bildilla, så jeg føyer meg inn i rekken av folk som sier at den er stygg. Det er den. Men, pålitelig og rimelig bilhold med løsninger som gjør hverdagen litt bedre veier mer enn opp for det. Den er god å kjøre, kjapp og forutsigbar i bytrafikk og fin på motorvei da man enten bruker cruisekontroll eller justerer hastigheten med gasspedalen (regenerering av strøm gir motorbrems som gjør at bremsene brukes sjelden). Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe annet enn elbil fremover i tid.

Kjøreglede

8 / 10
Kjapp respons i bytrafikk. Stille i kupéen. Usedvanlig komfortabel pga fravær av gir og vibrasjoner. Men, selvfølgelig ingen sports- eller luksusbil. For det man betaler burde den egentlig fått litt høyere score.

Kvalitet/driftssikkerhet

9 / 10
Driftsikkerheten er det ingenting å si på etter 75 000 km. Usedvanlig pålitelig og rimelig bilhold. Plastbruk i interiøret trekker ned. Batteriet viser ingen tegn til kapasitetstap - noe jeg var spent på da jeg kjøpte i oktober 2013. Dersom du vurderer å kjøpe en brukt Leaf vil jeg anbefale å kjøpe en norsk/europeisk 2. generasjon (2013), eller nyere. Velg Acenta, Nordic eller Tekna. Disse har varmepumpe på batteriet og et langt bedre klimaanlegg, i tillegg til mange andre forbedringer sammenlignet med 1. generasjon. Det er mange av bilene på det norske markedet som har blitt importert fra Japan og USA. Derfor bør man være bevisst på hvilken versjon man kjøper. Har inntrykk av at selgere er klar over dette og prøver seg dermed ved å si at bilen har "varmepakke" med varme i alle seter og ratt osv. Men, "varmepakke" og "varmepumpe" er ikke det samme. Derfor er et raskt tips å se etter lyktespylere foran og et litt større bagasjerom for å identifisere en europeisk 2. generasjon. Sjekk VIN-nummeret på vegvesen.no for å være sikker. Det skal starte på SJN.

Plass/praktiske løsninger

9 / 10
God plass for å være bil i Golf-størrelse. Godt med utstyr som cruisekontroll, varme i alle seter og rattet, navigasjon, 2 USBer osv. Speedometeret er plassert høyt, noe som gjør at HUD er unødvendig. Kupévarmeren som sørger for at bilen holder 23 grader hver morgen når jeg setter meg inn er magisk. Appen som lar deg styre dette fra telefonen var tidligere upålitelig og irriterende, men har fungert 100% siden i sommer. Trekker litt ned på score pga at rattet ikke kan justeres i lengden, kun i høyden.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Servicekostnad på 3200,- årlig. Lav årsavgift. 0 bompenger. Litt bruk av hurtiglader på lengre turer gir kostnad på ca 200 kr i mnd. De største kostnadene er de man ellers ikke kommer unna: Forsikring, vask og polering, samt dekk. Det potensielle verditapet var jeg skeptisk til i 2013, men nå som flere og flere ønsker seg rimelig elbil viser det seg at det var pessimistisk av meg. Den har holdt seg forholdsvis godt i verdi. Vi bruker denne som bil nr 1 og skal nå selge VW vi har hatt som nr 2 pga at den rett og slett ikke blir brukt.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Plugger den i veggen, så ordner det seg mens jeg jobber/sover. Kjører man ca. 15 000 km i året bruker den ca. like mye strøm som et gjennomsnittlig bad (3750 kWh).

Flere vurderinger fra samme generasjon

Nissan Leaf (2017)

Rimelig og driftssikker bil med ingen uforutsette utgifter så langt (kjørt 60.000 km). Ingen degradering av batteriet.

Score 9.0

Vurdert av Trond

Nissan Leaf (2017)

En god, billig og enkel bil å kjøre. Elsker forhåndsoppvarming, e-pedal, oppvarmbart ratt, skinnseter, oppvarmbare seter foran og bak, uproblematisk bluetooth, stort bagasjerom.

Score 7.6

Vurdert av Vidar

Nissan Leaf (2017)

El bilenes svar på boblen.

Score 7.2

Vurdert av 7ren

Nissan Leaf (2017)

Veldig fornøyd etter tre år på veien

Score 9.6

Vurdert av Hansern

Nissan Leaf (2017)

Ikke noe som pynter opp på tunet, men rimelig og driftssikker

Score 8.0

Vurdert av 7ren

Nissan Leaf (2017)

God og komfortabel bil til en rimelig penge. Driftssikker og økonomisk, som ikke skiller seg nevneverdig ut lenger. Uten lydanlegg fra bose forsvinner "basskassa" i bagasjerommet som gjør at man få

Score 8.2

Vurdert av BobbyDayCare

Nissan Leaf (2017)

Alt i alt veldig fornøyd. Veldig fin bil og gode ordninger når det kommer til nedbetaling av den. Som student, er det viktig å ha en jobb på side, men det er nesten et must, når stipendet dek

Score 7.4

Vurdert av Legenden

Nissan Leaf (2017)

Avgiftsbil, billig å eie, godt alternativ til buss, ingen stor kjøreglede, ikke dårlig på noen måter heller. helt ok..

Score 7.8

Vurdert av ISlexus

Nissan Leaf (2017)

El bilenes svar på folkevognen

Score 9.4

Vurdert av 7ren

Nissan Leaf (2017)

Super bil. Enkelt og greit

Score 10

Vurdert av Leaf1

Nissan Leaf (2017)

Veldig fornøyd, vi gar kun elbiler og kjører denne ofte på langtur, kjører 25.000 km/år

Score 9.4

Vurdert av Pascsl

Nissan Leaf (2017)

En veldig god bil jeg bruker til å pendle 90km hver dag. 45km - Lading - 45km. Fungerer utmerket til det men skulle ønske litt bedre batteri. God oversikt i bilen, føles sprek, godt utstyrt.

Score 8.6

Vurdert av TommyWelle

Nissan Leaf (2016)

Driftssikker, super bil i det daglige. Ikke veldig spennende, men rimelig og trygt bilhold veier opp.

Score 8.8

Vurdert av Daniel

Nissan Leaf (2016)

Får du tak i en 2013 modell eller nyere som er kjøpt ny i Norge er denne bilen rett og slett et kupp som bil nr 2.

Score 8.0

Vurdert av Bobbybrown

Nissan Leaf (2016)

Bra bybil som jeg kan kjøre opptil 15 mil på en lading.

Score 9.2

Vurdert av Arve

Flere vurderinger

Volvo V70 (2002)

En av de aller beste brukt bilene jeg har hatt.

Score 7.4

Vurdert av Gunnar

MG ZS EV (2025)

Har prøvd å heve kjøpet fordi det er sinnssykt mye feil med bilen - og disse fikser de aldri! Møkklei hele bilen og plassen jeg kjøpte den på!!!

Score 3.0

Vurdert av LEISOMBAREDET

MG ZS EV (2022)

Da jeg skulle kjøpe bil, hadde jeg lest tester og sett på anmeldelser, og landet på en modell som virket som mye bil for pengene. Men etter kort tid begynte problemene. Først var det en feiljuster

Score 4.0

Vurdert av Tjommien

Tesla Model 3 (2020)

God å kjøre. Ekstremt rask. Noe støy med piggdekk. Men den beste bilen jeg har hatt

Score 8.8

Vurdert av Arvid

MG ZS EV (2022)

Rimelig SUV, god å kjøre, mer enn nok plass i baksetene, relativt god lastekapasitet. MG lover nær 45 mil rekkevidde på en god sommerdag, og det har jeg opplevd (men ikke hvis det er mye motorvei)

Score 8.8

Vurdert av JeBam

Hyundai IONIQ 5 (2024)

Vi er veldig fornøyd med Ioniq 5. Dette er den andre bilen av samme merke, da vi først hadde 2021 modellen.

Score 9.4

Vurdert av JanTe

Ford Explorer (1996)

Bilen lar seg ikke hacke eller overvåke/spore. Det betyr færre persondata på avveie. At rimelige kvalitetsdeler er godt tilgjengelig på nett fra utlandet så vel som fra norske bilopphuggere, hjel

Score 6.8

Vurdert av Conrad

Mitsubishi I-MiEV (2011)

Sparebøsse! Litt dårlig fremkommelighet på vinterføre.

Score 8.8

Vurdert av EvaLundanes

MG ZS EV (2020)

Ingen ting å utsette på bilen, særlig sett i forhold til pris.

Score 9.0

Vurdert av EvaLundanes

Land Rover Range Rover Evoque (2018)

Har hatt bilen ( 2018 modell) i 2 år, ingen feil overhodet!!! Utrolig flott design og veldig behagelig å kjøre. Dårlig akselerasjon så forbikjøringer må planlegges. Forrige bil var evoque

Score 8.8

Vurdert av Perh

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Har byttet 12 volt batteri og ICCU, ellers ingen problemer. Savner visker bak og enklere montering av takstativ.

Score 8.4

Vurdert av Karl

BMW i4 M50 (2022)

God bil og definitivt mye for pengene. Litt høyt verditap, men stabile driftsutgifter.

Score 8.0

Vurdert av Pers

Mazda CX-5 (2013)

Aldri mer en mastad. Alt for mye problemer

Score 1.8

Vurdert av Vesta

Mazda CX-5 (2013)

Aldri mer en mastad. Alt for mye problemer

Score 1.8

Vurdert av Vesta

Toyota bZ4X (2023)

Dette er den oppgraderte versjonen mtp rekkevidde, men fremdeles er det nesten krise på vinterstid. Rekkevidden halveres selv om du kjører med max sparing på forbrukere. Jeg har kjørt bilen 1.5 vi

Score 6.8

Vurdert av Kritisk