TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2013 Nissan Leaf Acenta Combi-Coupè Batteri

Score 9.2/10

Anbefales. Jeg har egentlig bildilla, så jeg føyer meg inn i rekken av folk som sier at den er stygg. Det er den. Men, pålitelig og rimelig bilhold med løsninger som gjør hverdagen litt bedre veier mer enn opp for det. Den er god å kjøre, kjapp og forutsigbar i bytrafikk og fin på motorvei da man enten bruker cruisekontroll eller justerer hastigheten med gasspedalen (regenerering av strøm gir motorbrems som gjør at bremsene brukes sjelden). Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe annet enn elbil fremover i tid.

Kjøreglede

8 / 10
Kjapp respons i bytrafikk. Stille i kupéen. Usedvanlig komfortabel pga fravær av gir og vibrasjoner. Men, selvfølgelig ingen sports- eller luksusbil. For det man betaler burde den egentlig fått litt høyere score.

Kvalitet/driftssikkerhet

9 / 10
Driftsikkerheten er det ingenting å si på etter 75 000 km. Usedvanlig pålitelig og rimelig bilhold. Plastbruk i interiøret trekker ned. Batteriet viser ingen tegn til kapasitetstap - noe jeg var spent på da jeg kjøpte i oktober 2013. Dersom du vurderer å kjøpe en brukt Leaf vil jeg anbefale å kjøpe en norsk/europeisk 2. generasjon (2013), eller nyere. Velg Acenta, Nordic eller Tekna. Disse har varmepumpe på batteriet og et langt bedre klimaanlegg, i tillegg til mange andre forbedringer sammenlignet med 1. generasjon. Det er mange av bilene på det norske markedet som har blitt importert fra Japan og USA. Derfor bør man være bevisst på hvilken versjon man kjøper. Har inntrykk av at selgere er klar over dette og prøver seg dermed ved å si at bilen har "varmepakke" med varme i alle seter og ratt osv. Men, "varmepakke" og "varmepumpe" er ikke det samme. Derfor er et raskt tips å se etter lyktespylere foran og et litt større bagasjerom for å identifisere en europeisk 2. generasjon. Sjekk VIN-nummeret på vegvesen.no for å være sikker. Det skal starte på SJN.

Plass/praktiske løsninger

9 / 10
God plass for å være bil i Golf-størrelse. Godt med utstyr som cruisekontroll, varme i alle seter og rattet, navigasjon, 2 USBer osv. Speedometeret er plassert høyt, noe som gjør at HUD er unødvendig. Kupévarmeren som sørger for at bilen holder 23 grader hver morgen når jeg setter meg inn er magisk. Appen som lar deg styre dette fra telefonen var tidligere upålitelig og irriterende, men har fungert 100% siden i sommer. Trekker litt ned på score pga at rattet ikke kan justeres i lengden, kun i høyden.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Servicekostnad på 3200,- årlig. Lav årsavgift. 0 bompenger. Litt bruk av hurtiglader på lengre turer gir kostnad på ca 200 kr i mnd. De største kostnadene er de man ellers ikke kommer unna: Forsikring, vask og polering, samt dekk. Det potensielle verditapet var jeg skeptisk til i 2013, men nå som flere og flere ønsker seg rimelig elbil viser det seg at det var pessimistisk av meg. Den har holdt seg forholdsvis godt i verdi. Vi bruker denne som bil nr 1 og skal nå selge VW vi har hatt som nr 2 pga at den rett og slett ikke blir brukt.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Plugger den i veggen, så ordner det seg mens jeg jobber/sover. Kjører man ca. 15 000 km i året bruker den ca. like mye strøm som et gjennomsnittlig bad (3750 kWh).

Flere vurderinger fra samme generasjon

Nissan Leaf (2017)

Rimelig og driftssikker bil med ingen uforutsette utgifter så langt (kjørt 60.000 km). Ingen degradering av batteriet.

Score 9.0

Vurdert av Trond

Nissan Leaf (2017)

En god, billig og enkel bil å kjøre. Elsker forhåndsoppvarming, e-pedal, oppvarmbart ratt, skinnseter, oppvarmbare seter foran og bak, uproblematisk bluetooth, stort bagasjerom.

Score 7.6

Vurdert av Vidar

Nissan Leaf (2017)

El bilenes svar på boblen.

Score 7.2

Vurdert av 7ren

Nissan Leaf (2017)

Veldig fornøyd etter tre år på veien

Score 9.6

Vurdert av Hansern

Nissan Leaf (2017)

Ikke noe som pynter opp på tunet, men rimelig og driftssikker

Score 8.0

Vurdert av 7ren

Nissan Leaf (2017)

God og komfortabel bil til en rimelig penge. Driftssikker og økonomisk, som ikke skiller seg nevneverdig ut lenger. Uten lydanlegg fra bose forsvinner "basskassa" i bagasjerommet som gjør at man få

Score 8.2

Vurdert av BobbyDayCare

Nissan Leaf (2017)

Alt i alt veldig fornøyd. Veldig fin bil og gode ordninger når det kommer til nedbetaling av den. Som student, er det viktig å ha en jobb på side, men det er nesten et must, når stipendet dek

Score 7.4

Vurdert av Legenden

Nissan Leaf (2017)

Avgiftsbil, billig å eie, godt alternativ til buss, ingen stor kjøreglede, ikke dårlig på noen måter heller. helt ok..

Score 7.8

Vurdert av ISlexus

Nissan Leaf (2017)

El bilenes svar på folkevognen

Score 9.4

Vurdert av 7ren

Nissan Leaf (2017)

Super bil. Enkelt og greit

Score 10

Vurdert av Leaf1

Nissan Leaf (2017)

Veldig fornøyd, vi gar kun elbiler og kjører denne ofte på langtur, kjører 25.000 km/år

Score 9.4

Vurdert av Pascsl

Nissan Leaf (2017)

En veldig god bil jeg bruker til å pendle 90km hver dag. 45km - Lading - 45km. Fungerer utmerket til det men skulle ønske litt bedre batteri. God oversikt i bilen, føles sprek, godt utstyrt.

Score 8.6

Vurdert av TommyWelle

Nissan Leaf (2016)

Driftssikker, super bil i det daglige. Ikke veldig spennende, men rimelig og trygt bilhold veier opp.

Score 8.8

Vurdert av Daniel

Nissan Leaf (2016)

Får du tak i en 2013 modell eller nyere som er kjøpt ny i Norge er denne bilen rett og slett et kupp som bil nr 2.

Score 8.0

Vurdert av Bobbybrown

Nissan Leaf (2016)

Bra bybil som jeg kan kjøre opptil 15 mil på en lading.

Score 9.2

Vurdert av Arve

Flere vurderinger

Seres Seres 5 (2025)

Enormt mye bil for pengene ! Høy kvalitet, strålende å kjøre og en robust bil som oser litt luksus. Ikke den beste på rekkevidde og ladehastighet og plass, men ut over det en super bil.

Score 9.4

Vurdert av Beinlaus

Mercedes-Benz EQA (2021)

Beste bil jeg har kjøpt . Begge mine to siste bilkjøp var fabrikk-ny Mercedes. Ett trygt valg som gir kjøreglede og sikkerhet. Umulig å angre på kjøp av denne bilen

Score 9.2

Vurdert av TER1

Mercedes-Benz EQE SUV (2025)

Meget god og komfortabel bil

Score 10

Vurdert av Stegre

Audi e-tron (2023)

Jeg eide en Audi e-tron 55 i ca. to år (35 000 km). Bilen var komfortabel og stille på langtur, men totalopplevelsen står ikke i forhold til prisen. Software og infotainment fremstår som utdate

Score 4.2

Vurdert av Steffen

Volkswagen Passat GTE (2016)

Dette er uten tvil den dårligste bilen jeg har eid når det kommer til driftssikkerhet og holdbarhet. Min erfaring har vært en eneste lang rekke kostbare reparasjoner, og jeg vil på det sterkeste f

Score 3.6

Vurdert av kristian

Volkswagen Passat GTE (2018)

God bil å kjøre. Mellomgenerasjon med teknologisk incitament og kjørecomputer. Kobler mobil med ledning for google maps navigasjon.

Score 8.0

Vurdert av BHT64

BMW i3 (2015)

En bil du blir skikkelig glad i! Vår er nå 10 år og passerte nettopp EU med 0 feil. Sørg for å bruke den jevnlig slik at varmepumpen får smørt seg, samt spyl oppheng godt i vinterhalvåret slik

Score 9.6

Vurdert av Bimmeri

BMW i4 M50 (2025)

Dette er den ultimate europeiske kvalitetsbil.

Score 9.8

Vurdert av Svein

Citroën C4 Cactus (2014)

Komfortabel bil som er billig i drift frem til noe ryker. Da blir den dyr som rakkern.

Score 7.2

Vurdert av Henning

Mazda 6 (2015)

9,2 Dette er en bil som slår langt over sin prisklasse både i kjøre komfort, interiør, lydanlegg og plass. Det er en løsning for disse Skyactiv motorene og det er å skifte olje og væsker litt t

Score 8.0

Vurdert av Yngve

Tesla Model 3 (2024)

Veldig fornøyd. Beste bilen jeg noensinne har hatt!

Score 9.6

Vurdert av Eirik

BMW 3-Serie (2012)

Beste bilen jeg har hatt noensinne, har hatt en del biler siden jeg tok lappen for 32 år siden

Score 9.4

Vurdert av Klodor

Mercedes-Benz E-klasse (2017)

Jeg har hatt 7 eklasser. Dette er en bil som burde fortsatt være i produksjon. Det er en topp bil. Jeg har hatt mange. Den eldste jeg har i garasjen nå er en 1938 cab 230.

Score 9.8

Vurdert av lsh1

Opel Astra (2017)

Egentlig en god på alle måter uten å være super på Noka.

Score 8.2

Vurdert av Ninja

Mazda CX-5 (2013)

Altfor mange feil med bilen. Søk i fb gruppe for norske eiere, mange gjentakende feil

Score 6.2

Vurdert av MazdaCX5