TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2008 Toyota Aygo 1,0 + 5-d Combi-Coupè Bensin

Score 7.8/10

Bilen smiler til deg. Hun er trofast som en venn. Motoren er som sagt en Daihatsu motor med registerkjede= Du blir aldri kvitt den

Kjøreglede

6 / 10
Smidig og leken by bil, du finner luker i trafikken som du aldri visste kunne eksistere! Motorvei egenskaper er nok ikke det bilen min liker best, men den holder fint trafikken uten problemer i 110 km/t. Innvendig støy er en annen historie. Det bråker! Noen ganger får jeg følelsen av at jeg sitter inne i en tysk tiger tanks alá 1943 på underlag av fjell!! Men bilen har aldri vært tenkt på som en motorvei cruiser. Sete komfort er også ett kapittel for seg selv, helt greit for sånne som meg som ikke er plaget med ryggen. Men for lengre turer. (...) Men tar du bilen for det den faktisk er, ett fremkomst middel fra A til B. Så vil jeg si at for single eller par, så tror jeg at den vil fylle de fleste behov, eller i det hele tatt som en god bil nummer to!

Kvalitet/driftssikkerhet

9 / 10
Jeg har hatt min siden den rullet ut fra fabrikken i 2008. Jeg kan dokumentere ekstrautgifter på 180,- frem til idag. Det må være innenfor. Den er glad i olje, men det er ett godt tegn at motoren smøres, men ikke mer enn at jeg fyller for hver 10000Km. Rust er heller ikke noe problem på denne bilen.

Ingen bil er komplett, heller ikke min. Derfor er det ett punkt som må nevnes, så er det bremser, de blir fort slitt. De har jeg byttet 3 ganger frem til i dag (ca 30000 kjørte Km når jeg har byttet). Prisen er heldigvis overkommelig, men fortsatt oftere enn forventet.


Plass/praktiske løsninger

6 / 10
Skal du kjøpe denne bilen, så må du være obs på at plass er ikke bilens styrke. I det hele tatt å vurdere denne bilen til IKEA for å kjøpe dobbelt seng, kjøleskap etc etc er på grensen til overgrep mot en selv. bakseter kan legges ned, men ikke flatt. Hengerfeste er ikke ett tema for denne bilen. Baksetet er begregnet på barn og miniatyr-mennesker hvor du helst ikke bør være høyere enn 170cm. Under dette sitter du greit uten å slå hodet i taket.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Kristelige priser på service. Forsikringer er en drøm. Serviceintervall på denne bilen er 30000Km og olje/filter bytte hver 15000Km. Første gang jeg hadde denne på hovedservice kostet denne 2200,- (2009 pris på Toyota Fredrikstad) Motoren er enkel, så om du er av typen som kjører over hva som er anbefalt i instruksjonsboken, er ikke dette dramatisk. Bilen er såpass dårlig lydisolert, at hun sier ifra før du gjør noe galt. Bilen har minimalt med elektriske systemer, noe som gjør at elektriske problemer er helt utelatt på denne typen bil. Kunn ABS, AC og radio/CD.

Drivstoff/forbruk

8 / 10
Vet ikke hva normen er på godt forbruk. Men på bykjøring ca 0,5l pr. Mil
Langkjøring 0,36l pr. Mil.

Flere vurderinger

Hyundai IONIQ EV (2018)

kjøpte den lettere brukt for en billig penge. nesten like mye verd 5 år etter. flott bil til prisen. ingen utlegg på noe som helst. Særdeles. veldig fin og presis å kjøre. UPDATE: veldig fornøy

Score 9.2

Vurdert av gubbe

Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

Veldig høyt bensinforbruk, batteridrift holder et par mil, men effektivt bare over 10 varmegrader. Rustutsatt mot kanter. dårlig kvalitet på og montering av plast- og gummidetaljer.

Score 6.2

Vurdert av gubbe

Ford Focus (2019)

God bil men,redd for registerreim i oljebad.

Score 8.0

Vurdert av Jarlebertin

Dacia Duster (2015)

Meget god bil til mitt bruk. Nesten bedre enn mange andre i klassen som koster for den som vil betale for å "vise seg"

Score 8.8

Vurdert av Strigla

Renault Kadjar (2016)

Super bil. Kjøpte min i 2018 på 69.000 km. Byttet bremseklosser på 70.000 og fikk nytt startbatteri og glødeplugger på garanti ved ca 90.000. Ved 195.000 byttet jeg alle bremseskiver og klosser i

Score 9.4

Vurdert av TOMS

Subaru Forester (2014)

Fin vinterbil, dårlig kvalitet

Score 3.8

Vurdert av Slubbert

Ford Galaxy (2018)

Du kjøper denne hvis du vil ha en av de beste og mest praktiske familiebilene på markedet. Her har du plass til 3 isofix-seter på rad 2, og når barnesetene er borte kan du nyte godt av god bredde

Score 8.6

Vurdert av Smile

Ford Mustang Mach-E (2021)

Veldig god bil. Ingen driftsproblem i løpet av fire år. Herleg å køyra. Litt stiv fjøring, ulempe på småkøyring, men fordel ved høg fart på langkøyring. Vil definitivt kjøpa Mach-E igjen,

Score 9.8

Vurdert av Torgeir

Porsche Cayenne (2015)

Fantastisk pålitelig, stabil og rask nok sporty familiebil med mye glede, syntes nesten også designet med takboks i samme farge ga enda et bedre inntrykk på stedet.

Score 9.0

Vurdert av S2025

Audi A6 (2006)

Totalt sett mener jeg bilen er et godt kjøp, med et økonomisk forbruk på 0.45l/mil er den også forholdsvis billig i drift, men se opp for rust rundt dørene, hjulbuene og på bakluka, et velkjent

Score 7.6

Vurdert av ThomasVAG

Audi A3 (2014)

Ikke den største, ikke den raskeste, ikke den mest komfortable bilen jeg har eid eller kjørt. Men, totalt sett den best bilen jeg har har hatt. Svært lite problemer og ut og innvendig ser den neste

Score 8.6

Vurdert av Pastoren

Toyota Corolla (2023)

Fantastisk bil, morsom og god å kjøre

Score 10

Vurdert av Terje

Ford Fiesta ST200 (2019)

Noe av det beste når det kommer til kjøreglede, et kupp til den prisen. Understyring finnes ikke.

Score 8.6

Vurdert av Henrik

Volvo XC60 (2019)

En skuffende bil til formålet. Vi er en familie på tre, som ble til fire nylig, og bilen har rett og slett ikke plass til oss. Det er bedre plass i Avensisen til mormor (ja, virkelig). Til to pe

Score 6.6

Vurdert av Andreas

Ford S-Max (2017)

Bortsett fra de nevnte lakkproblemene har jeg ingenting å klage på. En helt topp bil som trekker campingvogna på 1950 kg uten problemer. Powershift-kassene har fått en del kritikk, men min har fun

Score 8.4

Vurdert av AndersW