TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2016 Volkswagen Touran 1,6 110 TDI Highline Flerbruksbil Diesel

Score 7.4/10

Fin bil når ein har unger i barnevogn og store bakovervendte seter i 2 rekke. Da er det nok ikkje mangen som matcher denne når det kommer på kvalitet plass og pris. Får stor konkuranse fra Peugeot, med den nye 5008. Men begge, er biler som ein berre har ein kort tid. Finnes så mangen andre å velge, som har like god bagasjeplass, når ein har kasta ut barnevogn og bakovervendte barneseter.

Kjøreglede

6 / 10
Veldig traust og Tysk på godt og vondt. Stivt og bra understell som hindrer krenging. Men mangler kjøregleden som franske biler er kjent for. Men dette kan nok motoren ha ein del av skylden for, da denne er treig og slapp. Touran med PAS sin TDI hadde vert ein mykje betre bil, da PAS motorene virker mykje sprekere på lavt turtall.

Kvalitet/driftssikkerhet

7 / 10
Alt er skrudd godt sammen. Og finishen er fin. Litt småplukk med airbag i starten etter kjøp trekker ned.

Plass/praktiske løsninger

9 / 10
Mangen lure og fixe detaljer. god plass til fører og pasasjer framme, ved bruk av store bakovervendte bilstoler bak. Grei plass på seterad 3, men da er det ikkje noko bagasjerom igjen. Setene i andre rekke, kan flyttes mykje fram og tilbake, dette er topp.

Økonomi/kostnader

8 / 10
Heilt grei. Skiller seg ikkje ut verken negativt eller posetivt

Drivstoff/forbruk

7 / 10
Bruker litt mykje diesel til å være 1,6 liter, 2,0 liter er nok det rette på denne bilen, vertfall med VW motor.

Flere vurderinger fra samme generasjon

Volkswagen Touran (2019)

Veldig godt fornøyd. Har prestert som forventet og har ingen store ting å utsette på bilen.

Score 8.6

Vurdert av Mats32

Volkswagen Touran (2018)

Kjempeflott bil.

Score 9.8

Vurdert av Terje

Volkswagen Touran (2018)

Vi lurte lenge på hva vi skulle kjøpe da vi ble 5 i familien. S-Max var favoritten på forhånd, men det var ikke lett å finne en brukt med alt utstyret vi ønsket (panorama, hengerfeste, webasto).

Score 7.8

Vurdert av Potet1

Volkswagen Touran (2017)

En ærlig og praktisk MPV som verken skuffer eller inspirerer. Alt er bare riktig, også designet som er umiskjennelig VW. DSG kassen er utrolig behagelig, men jeg krysser fingre daglig for at den ikk

Score 7.8

Vurdert av Anders

Volkswagen Touran (2017)

Meget praktisk bil med god kvalitetsfølelse. Selv om det finnes andre flerbruksbiler som er mer spennende, er det ingen som kan måle seg med Touranen på kvalitetsfølelse og gjennomført gode og p

Score 9.0

Vurdert av Espen

Volkswagen Touran (2017)

grei familiebil til 2 voksne og 2 barn

Score 7.6

Vurdert av Øystein

Volkswagen Touran (2017)

Ingen autofil bil akkurat, men den nye modellen er god å kjøre til type bil å være, og en sitter litt høyere og har god oversikt. (Kjører ca 40' km i året) Det meste av det praktiske er selvfø

Score 7.2

Vurdert av Chris

Volkswagen Touran (2016)

Vi er kjempefornøyde med denne bilen. God å kjøre, veldig praktisk og minimalt med reparasjoner.

Score 10

Vurdert av Jonny

Volkswagen Touran (2016)

Beste familiebilen man kan få i dag under 300tusen. God annenhåndsverdi også, kjøpte den brukt for 265000 i 2019, kunne fått pengene igjen i dag 2021.

Score 9.4

Vurdert av Oskar

Volkswagen Touran (2016)

Dette er en bil jeg har et veldig ambivalent forhold til. Det meste med denne bilen er veldig bra, men med så mye tull som vi har hatt, er det umulig å ikke bli usikker på om dette var et godt kjø

Score 7.6

Vurdert av Ambivalent

Volkswagen Touran (2016)

Meget godt fornøyd - kjøreegenskaper meget + , noen softwareproblemer den første tiden ( med ryggekamera bl.a ) men fikset rel. kort tidetterpå

Score 8.8

Vurdert av Sundtjorn

Volkswagen Touran (2016)

Etter min vurdering er dette en drømmebil for familien. 5 personer sitter komfortabelt på lange turer, 7 stykker sitter komfortabelt på korte turer så lenge 2. og 3. rad er flinke til å dele på

Score 8.6

Vurdert av BenB

Volkswagen Touran (2015)

Fin bil. Men sliter med å få rettet opp feil som er garanti. Kondens i lykter og vindusheis som ikke virker. Er frustrert og provosert av Møller service. Fi

Score 9.4

Vurdert av Fi09

Volkswagen Touran (2015)

Utrolig praktisk, romslig og komfortabel familiebil med god sittehøyde uten at det er buss følelse. Nesten premium følelse på utførelse av interiør, knapper, brytere og kjørefølelse. Fantastis

Score 9.2

Vurdert av Narve

Flere vurderinger

Hyundai IONIQ 5 (2023)

Hatt en del problemer med min bil og verksted har brukt lang tid på å fikse. Rekkevidden er korrekt og plassen er overraskende bra.

Score 6.4

Vurdert av Joakim

Toyota bZ4X (2023)

Perfekt bil for oss og fantastisk framkommelighet i dypsnø

Score 9.2

Vurdert av Arne

Jaguar XF (2018)

Knall fornøyd

Score 8.8

Vurdert av Erik

BMW X5 (2018)

Meget fornøyd, med BimmerCode/Link får du tilpasset alt du ønsker. Savner du mer motor korrigeres det lett med å korrigere respons og eventuelt legge til F85 i active sound control :)

Score 9.6

Vurdert av Thomas

BMW 3-Serie (2013)

Gått snart 300.000km og har ikke hatt noen feil annet enn det som er selvforsynt. Fulgt serviceintervaller og byttet slitasjedeler ettersom og ikke hatt noen problemer.

Score 9.6

Vurdert av Bmyhrer

BMW iX (2022)

En skikkelig kjøremaskin med masse kjøreglede og comfort. Fantastisk på vinterføre.

Score 10

Vurdert av Henning

Ford Mustang Mach-E (2023)

Noe treg interface / Ford SYNC, og litt småbugs og feil som dukker opp i automatikken men som forsvinner ved en resett (til nå). Litt for lite rekkevidde, synes jeg! Men mye bil for pengene og jeg

Score 8.6

Vurdert av Ossa9090

Volvo XC70 (2011)

Meget driftssikker. Solid bil. Kun en reparasjon etter 15 år, skiftet panserlås, kostnad kr 1200.

Score 8.8

Vurdert av Stein

Volkswagen ID.7 (2025)

super bil, har ladet over 630 km sist sommer og kjørt samme distanse også

Score 8.4

Vurdert av geirn

Volkswagen ID.7 (2026)

Flott bil, god på langtur og endelig en fornuftig elektrisk stasjonsvogn med god plass! Gode seter, oversiktlig , godt skrudd sammen, oppleves som premium innvendig. Minussider: at den kan oppleves n

Score 9.2

Vurdert av OoP74

Skoda Elroq (2026)

Veldig fornøyd. Ryggekameraet kunne hatt en bedre løsning. Blir veldig skittent og selv med spyling er det ikke klart. Selvkjøringen virket bedre på min forrige bil, men ellers er alt topp.

Score 9.2

Vurdert av JakobS

Volkswagen ID.7 (2024)

Skulle ønske bilen var 20 cm kortere. Merker fem meter bil er i grenseland langt. Ellers veldig god plass, god kvalitet og behagelig. Negativt har vært småfeil som har blitt fiksa på garanti/s

Score 8.2

Vurdert av Oyst

Volkswagen ID.7 (2025)

Ganske fornøyd med bilen på sommeren /høst. Vinter ikke så fornøyd.Mye ising i skjermbuer ,felger å bakaksel.(ulyder)Mye knirk i plastikk.

Score 6.8

Vurdert av Freddy

Volkswagen ID.7 (2025)

Strålende fornøyd med absolutt alt. Fantastisk komfort, spesielt ift pris (exclusive).

Score 10

Vurdert av Morten

Audi e-tron (2023)

Veldig komfortabel bil uten problemer til nå.

Score 7.6

Vurdert av Raggen