TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2023 MG MG4 Luxury Kombikupé Elektrisitet

Score 2.6/10

Ein gjennomført stusseleg bil. Langt frå vakker. Overforbruk av unødig plastikk bak. Trist interiør.
Upåliteleg filhaldar, finn brått på å bråbremse fordi den tru at skjæringa langs vegen er farleg bil eller noko sånt. Bilen tar ned farten inntil 20 km/t når du køyrer på cruisecontroll og kjem til sving, kunne vore ein fin funksjon viss den ikkje var så ekstremt pysete.
Betjeninga generelt manglar all form for logikk. logikk. Har enno ikkje forstått korleis eg får bilen direkte frå P til R etter oppstart. Kritisk uforståeleg betjening av peikesjermen. Du må ha magiske evner for å forstå korleis du kan slå på radio eller veksle til BT. Klimaanlegget må vere feil: Det klarer ikkje å gi lunk til føtene varme utan å grille overkroppen. Resultat: Du bør køyre med boblebukse og raggsokkar, kombinert med t-skjorte eller singlet. Er sjeleglad for at eg ikkje har køyrd bilen på vinterstid, for defrosterfunksjon trur eg dei har gløymd å legge inn. Lårstøtta i førarsetet er ubehageleg, og det er vanskeleg å finne god sittestilling og rattposisjon, så nokon langtur bør ikkje vurderast.
Eg har rett nok ikkje mykje erfaring med mange el-bilar, men har svært mange kilometer med både eigne bilar og eit breitt utval av leigebilar. Av alt eg har køyrd, kan eg slå fast at MG4 iallfall er signifikant betre enn Talbot Simca. Men så lenge det ikkje må vere el-bil, køyrer eg mykje heller ti år gammal nordeuropeisk småbil av nesten kva som helst merke enn 2024-modellen av MG4.
Heldigvis er ikkje dette ein bil eg har kjøpt, eg har berre hatt den til disposisjon ein periode.
Kanskje ein bil du kan bruke til og frå butikken, viss du berre småhandlar, har garasje og Defa-vifte inni bilen på vinterstid, og butikken er ganske nær.

Kjøreglede

2 / 10
Bilen ligg ok på vegen. Men dette er ikkje nokon bil du gledar deg til å køyre.

Kvalitet/driftssikkerhet

3 / 10
Har ikkje nok erfaring til å vere sikker her.

Plass/praktiske løsninger

2 / 10
Nesten ikkje plass i bagasjerommet. Ingen frunk. Veldig lang ladetid. Ganske ribba for utstyr. Pluss for ladeplate til mobiltelefon, minus for at mobiltelefonen sklir av ladeplata i sving. Er prega av å vere småbil, med mykje mindre plass inni enn fysiske ytre mål skulle tilseie.

Økonomi/kostnader

2 / 10
Uviss, men ikkje ein bil der eg stolar på god andrehandsverdi.

Drivstoff/forbruk

4 / 10
Sikkert ok.

Flere vurderinger

NIO EL6 (2024)

NIO EL6 er fullpakket med alt du trenger og mer for å komme deg fra A til B. Det er utvilsomt en premiumbil med stilrent design, skinntrukket dashbord, alcantara-stoff i taket, HUD, AWD, soft-close,

Score 10

Vurdert av Christopher

Toyota Land Cruiser (1997)

For endel år siden var min konklusjon: enestående holdbar! nå etter ca 100t km til må det slås fast at denne bilen overgår absolutt alle forventninger og strikken for hva den tåler er nå så l

Score 8.4

Vurdert av Fearless

MG MG4 (2025)

Jeg har hatt bilen i en måned og enn så lenge har det ikke dukket opp feil eller mangler. Bilen var svært rimelig i innkjøp og det påvirker hele kostnadsbildet for bilholdet som jo blir svært ri

Score 8.4

Vurdert av Henrik

Toyota Land Cruiser (2008)

En solid enkel og driftssikker bil. Den takler det som en bil bør både sommer og vinter.

Score 8.2

Vurdert av Kjellf

Hyundai IONIQ EV (2022)

Jeg har hatt bilen i ett og et halvt år. Alt virker veldig gjennomtenkt, og kvaliteten er høy. Noe jeg liker spesielt godt er at jeg kan stille inn ladetiden fra appen. Når jeg ser hva strømprise

Score 9.4

Vurdert av Espen

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Svært komfortabel. Rommelig for baksetepassasjerer. God komfort på langtur. Etter å ha levert inn leasingbilen var det likevel som å ha blitt kvitt en demon. Bilen har elendige førerstøttesyst

Score 4.0

Vurdert av Bengan56

Hyundai i20 (2018)

Eneste minus er for stor avstand mellom 2 til 3 gir. Må ha minimum 60 km/t før skifte

Score 8.0

Vurdert av Tore

Toyota RAV4 (2021)

Veldig komfortabel og trygg bil. God plass. Liker bilen bedre og bedre etter fire år. Bilen føles som ny.

Score 8.8

Vurdert av Kåre

Volkswagen e-Golf (2019)

en så kjøreglade bil har jeg aldri hatt før men det eneste som trekker ned vurderingen min er kostnader etter garantiperiode for eksempel 11000 NOK for en låsemekanisme i ladekabelen!

Score 9.0

Vurdert av lillegolf

Skoda Enyaq (2025)

Bil med god plass, gode kjøreegenskaper, kvikk, behagelig på langkjøring. Appen er noe treg, men funker greit. Forvarming av batteri er gull på langturer vinterstid.

Score 9.0

Vurdert av Lemmy

Skoda Citigo (2013)

Sparebøsse som gjør jobben.

Score 9.2

Vurdert av Steve

Mazda 3 (2012)

Er PSA biesel i denne. Registerhavari 2 år og 50.000km før skiftintervall. Egr trøbbel. Svake demperfester bak+++. Dyreste bilen jeg har hatt, og jeg har tidligere kjørt bensin v8 i 10 år.

Score 5.8

Vurdert av Steve

Alfa Romeo MiTo (2015)

En glad bil å kjøre, veldig god sitte stilling på lengere turer. Er blant det mest forutsigbare jeg noensinne har kjørt når det dårlig føre. Ble kjøpt for øvelses kjøring med min datter, me

Score 9.2

Vurdert av Steve

Fiat 500 (2021)

500e er en glad bil. Tar seg godt frem og er forutsigbar på vinterføre. Er en lettvint og god pendlerbil, en favoritt til daglig bruk. På langtur tar jeg Alfaen.

Score 9.2

Vurdert av Steve

Hyundai Veloster (2012)

Utrolig morsom og kul bil utseendemessig, som snur hoder. Men kjøreopplevelsen står kanskje ikke helt i stil. Som å kjøre en helt vanlig, døll bensinbil. Hadde forventet både litt bedre driftssi

Score 6.2

Vurdert av Bananfluefangeren