Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2021 Kia Sorento 1,6 T-GDI PHEV Exclusive SUV Bensin/Batteri

Score 8.8/10

Overraskende mye og moderne utstyr. Hadde de valgt litt mer aluminium eller "edlere" materiale på console istedet for piano lakk kunne det rett og slett vært bmw følelse :) Kjøp den med høyt utstyr for nappa lær seter m/ elektronisk lår støtte, panorama tak og alt det fete utstyret.

Stor, fin, tøff bil for pengene. Tror ikke det finnes noe tilsvarende ?

Kjøreglede

8 / 10
Batteri/elektronikk midt i bilen langt nede gir overraskende lavt tyngdepunkt til Hybrid SUV å være. Føles ganske "snerten" på veien. Sporer ikke, ligger bra på Norske veier. Føles stille i kupeen. Klart man kunne alltids ønsket seg mer krefter i drivlinjen men den går ganske bra. Skikkelig girkasse på Sorenton. Ikke trinnløs CVT som slurrer og hyler.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Virker veldig bra, 7 års garanti.

Plass/praktiske løsninger

10 / 10
Stooooor plass inni og kjempe bagasjerom. Velger du 5 seteren er det 890 liter. Helt vilt med plass. Istedet for de to ekstra setene for man et stort, praktisk inndelt rom under dørken. Seter foran og bak kan justeres veldig mye og er veldig komfortable.

Og utrolig mye kult utstyr !

Kia har tilogmed fått plass til reservehjul på denne ! Ikke full size men brukbart hvis man punkterer iallefall.

Økonomi/kostnader

8 / 10
Tror den gir et forutsigbart, lavt bil kostnad over noen år.

Drivstoff/forbruk

8 / 10
Går på luft og kjærlighet. En liten "minus" er bensin motoren starter hvis du aktiverer klima når det er kaldt. Batteriet brukes kun til fremdrift. Men det gjør egentlig ikke så mye for det blir godt og varmt og overskudd går tilbake til batteri. Typisk nå i - 4 bruker den 0.1 på mila med 60 - 70 km rekkevidde på strøm. Kanskje noe mer også for motoren lader batteriet litt underveis samtidig som den varmer.

Hvis batteriet er tomt bruker den ca 0.65 med fornuftig kjøring. Skal du på langtur bytt fra PHEV til HEV når batteriet er 40-70 %.

Flere vurderinger

Citroën C4 Cactus (2014)

Kjøpte den som nr 2-bil, men har i praksis blitt nr 1. Den er liten, lett og lettkjørt, og vi ser ofte 0,35 l/mil på langkjøring (diesel/aut). Hører om en del problemer med bensinmotoren på denn

Score 9.0

Vurdert av HenrikS

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Solid byggekvalitet, høy komfort og rask lading. Veldig god plass i baksetet. Fine løsninger med V2L, vanlig stikkontakt i baksetet osv. Liker at det er relativt små skjermer som ikke stjeler masse

Score 9.4

Vurdert av HenrikS

Ford Mustang Mach-E (2023)

VELDIG godt fornøyd. Helt problemfri etter 2 år.

Score 9.8

Vurdert av Oggi

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Er meget fornøyd med både bil og forhandler, Lieco Auto. Vil nok helt klart vurdere samme bil og forhandler ved senere bilbytte.

Score 9.4

Vurdert av Laien

Tesla Model Y (2025)

Genial

Score 10

Vurdert av Rerer

Hyundai IONIQ 5 (2023)

Prøvekjørte andre biler, men denne synes jeg var vesentlig bedre å kjøre enn alt annet i klassen.

Score 9.6

Vurdert av Magzell

Hyundai IONIQ 5 (2022)

God bil, men masse feil og problemer de første to årene. Anbefales gjerne.

Score 7.8

Vurdert av Pensjonisten

Toyota RAV4 (2020)

En helt fantastisk bil å kjøre. Nok av krefter, stillegående og bruker lite drivstoff. Anbefales absolutt på det sterkeste.

Score 10

Vurdert av David

Citroën e-C4 (2021)

Hvor mye bil trenger du egentlig? Mye bil for pengene

Score 9.2

Vurdert av LeifALarsen

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Et godt bilkjøp

Score 9.6

Vurdert av Kaan

Zeekr 7X (2025)

Super bil på alle måter. Noen få justeringer må til i software.

Score 10

Vurdert av Zeekrs

Nissan 370Z (2019)

Den er veldig bra og jeg liker den

Score 7.6

Vurdert av Elskerbil

Mitsubishi Eclipse Cross (2021)

Rock-solid

Score 8.6

Vurdert av Evert

Volvo XC40 (2023)

Meget tifreds tom. med vogn 1300 kg på vestlandsferie. (2023 modell)

Score 9.0

Vurdert av Petter

Polestar 2 (2020)

Beste bil siden Saab 93 X Aero.. Mulig bedre

Score 8.6

Vurdert av Siggen