TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2021 Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 Feel SUV Bensin/Batteri

Score 9/10

Meget god bil, og god kjøre komfort.
Ingen problem på vinterføre med denne. Overraskende bra. Ser ikke verdien i å legge 100.00,- ektra for å få begrenset 4WD i fra Opel (som er avhengig av elmotor på bakaksel)
Dog kunne Appen for bilden hvert bedre. Endel feil og kommunikasjons problemer.
Savner også en rein besinn langkjørings modus.
Anbefaler å velge lader på 7.4 kW, slik at man kan lade mellom turene hvis det trengs.

Edit: (fremdeles fornøyd med bilen mekanisk, men tar med noe ting som kunne hvert bedre)
Har hatt bilen i over ett år, og appen er fremdeles dårlig. Har komme regelmessig oppdateringer og nye feil har regelmessig blitt innført. (noen feil har også blitt fikset, men generelt dårlig)

Tips. Ønsker du pålitelig forvarming av bil, så anbefaler jeg å installere en gammeldags motor varmer og kupevarmer. Som kan brukes når appen ikke virker. Kjører du stort sett til faste tider så er ukeprogram ok.

Hybrid programmet kunne også vært bedre
Når det er minus grader stå starter bilden bensin motoren enten man vill eller ikke. Dette uansett om man bare skall en kort tur på butikken som er godt innen for elektrisk rekke vidde. Virker som om motoren bare går på tomgang og ikke er clutchet inn. Man kan tvinge inklutching ved å velge sports modus. Men sports modus er ikke så egnet på vinterføre, da den spinner lett på snø.
synes det er mot all sunn fornuft at motoren må starte når det er minus grader og en bare skall en liten tur på butikken. Bidrar til unødvendig bensinforbruk.

Savner også en bedre langtur bensin modus, ha hybrid programmet er optimalisert for kortere turer.
Bilen har et batteri sparings modus på 10 og 20 km, eller max. Ofte så skulle jeg ønske at det var noe mellom 20 og max. Hvis man har kjørt litt og velger max, så lader bilen opp batteriet med bensin motoren, og forbruket går i taket. Alternativt så kan en velge sports modus og så lengen en ikke kjører hart, så holdes batteriet på det nivået en hadde ved aktivering. men i sport velges ofte et lavere gir etc og en må tvinge bilen opp i høyere gir.

Selvkjørings funksjonen er ok, men værs obs på at den har sine svakheter. Dvs hold i rattet. Klarer ikke umerkede avkjørings lommer og buss lommer etc. Bremser unødvendig hart når bilen foran svinger av.
den har også en tendens til å legge seg veldig nærme midtlinja.

Når en kjøre med henger så deaktiveres rygge kamera. Noe som egentlig er litt idiotisk hvis man kjører en normal lav henger som ikke er bred. Da forsvinner hengeren fra speil etc og en ser ikke hengeren før det er større utslag på sving. En kan åpne døra men da går alarmen på at man åpner døra i fart.

Kjøreglede

9 / 10
Fin å kjøre, gode dempere. ok respons selv i elektrisk.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Ingen feil eller noe å klage på sålangt.

Plass/praktiske løsninger

9 / 10
Gode løsninger

Økonomi/kostnader

10 / 10
Spare ca 100.00,- på denne vs tilsvarende 4wd utgave fra Opel.

Drivstoff/forbruk

7 / 10
Bra tall! Kjører mest elektrisk. Bensin kun på langtur. (savner en bedre lagkjøring modus)
motor blir tvangs statet i mius grader, noe som fører til ektra foruk.

Flere vurderinger

Hyundai i10 (2015)

Helt ok bybil

Score 5.8

Vurdert av Oliver

Opel Zafira-e Life (2021)

Denne har vært uovertruffent praktisk og kostnadseffektiv for en stor familie som tilbringer mye tid på veien.

Score 9.2

Vurdert av MilEtterMil

Hyundai IONIQ EV (2018)

kjøpte den lettere brukt for en billig penge. nesten like mye verd 5 år etter. flott bil til prisen. ingen utlegg på noe som helst. Særdeles. veldig fin og presis å kjøre. UPDATE: veldig fornøy

Score 9.2

Vurdert av gubbe

Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

Veldig høyt bensinforbruk, batteridrift holder et par mil, men effektivt bare over 10 varmegrader. Rustutsatt mot kanter. dårlig kvalitet på og montering av plast- og gummidetaljer.

Score 6.2

Vurdert av gubbe

Ford Focus (2019)

God bil men,redd for registerreim i oljebad.

Score 8.0

Vurdert av Jarlebertin

Dacia Duster (2015)

Meget god bil til mitt bruk. Nesten bedre enn mange andre i klassen som koster for den som vil betale for å "vise seg"

Score 8.8

Vurdert av Strigla

Renault Kadjar (2016)

Super bil. Kjøpte min i 2018 på 69.000 km. Byttet bremseklosser på 70.000 og fikk nytt startbatteri og glødeplugger på garanti ved ca 90.000. Ved 195.000 byttet jeg alle bremseskiver og klosser i

Score 9.4

Vurdert av TOMS

Subaru Forester (2014)

Fin vinterbil, dårlig kvalitet

Score 3.8

Vurdert av Slubbert

Ford Galaxy (2018)

Du kjøper denne hvis du vil ha en av de beste og mest praktiske familiebilene på markedet. Her har du plass til 3 isofix-seter på rad 2, og når barnesetene er borte kan du nyte godt av god bredde

Score 8.6

Vurdert av Smile

Ford Mustang Mach-E (2021)

Veldig god bil. Ingen driftsproblem i løpet av fire år. Herleg å køyra. Litt stiv fjøring, ulempe på småkøyring, men fordel ved høg fart på langkøyring. Vil definitivt kjøpa Mach-E igjen,

Score 9.8

Vurdert av Torgeir

Porsche Cayenne (2015)

Fantastisk pålitelig, stabil og rask nok sporty familiebil med mye glede, syntes nesten også designet med takboks i samme farge ga enda et bedre inntrykk på stedet.

Score 9.0

Vurdert av S2025

Audi A6 (2006)

Totalt sett mener jeg bilen er et godt kjøp, med et økonomisk forbruk på 0.45l/mil er den også forholdsvis billig i drift, men se opp for rust rundt dørene, hjulbuene og på bakluka, et velkjent

Score 7.6

Vurdert av ThomasVAG

Audi A3 (2014)

Ikke den største, ikke den raskeste, ikke den mest komfortable bilen jeg har eid eller kjørt. Men, totalt sett den best bilen jeg har har hatt. Svært lite problemer og ut og innvendig ser den neste

Score 8.6

Vurdert av Pastoren

Toyota Corolla (2023)

Fantastisk bil, morsom og god å kjøre

Score 10

Vurdert av Terje

Ford Fiesta ST200 (2019)

Noe av det beste når det kommer til kjøreglede, et kupp til den prisen. Understyring finnes ikke.

Score 8.6

Vurdert av Henrik