TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2021 Tesla Model 3 Long Range AWD Sedan Batteri

Score 6.6/10

- Dette er en bil som kommer med en del lakkskader og vanskelige Tesla verksteder som bruker "Tesla standard" som unnskyldning for å ikke reparere feil(ingen får vite hva som er innenfor Tesla standard). Hatt bilen i 4 mnd, 3 uker på verksted og skal på nytt inn på verksted etter påske igjen.. Skulle ønske Tesla gikk ordentlig gjennom bilen før de utleverte den, rettet feilene og ikke bare satt en blå lapp og si at man må komme tilbake.

- Dersom man bor i kaldt område og ikke har tilgang til garasje så bør man vurdere om dette er riktig bil. Frunk vil ikke åpne seg i minusgrader, noe som fører til at man ikke kan fylle på spyleveske før man har hatt den i plussgrader over lengre tid.
Vinduene må gå ned før man åpner dørene, dersom det er kaldt og fuktig så kan vinduene fryse fast og da kan man ikke åpne bilen uten å ødelegge vindu eller vinduslist.

- Det største trekket får den pga at regen ikke kan slås av eller justeres. Glatt føre i nedoverbakke er problematisk som mølge av at du må holde inne gasspedalen hvis ikke så bremser bilen og du kan miste veigrepet. Opplevde dette i 7% nedstigning hvor jeg mistet feste ved flere anledninger. X fingrene for at Tesla innfører snowmode eller mulighet for å slå ned regen igjen. Utdrag fra dagens brukermanual:

Ved snø og is kan Model 3 miste
veigrepet under regenerativ bremsing, spesielt
med Standard-innstillingen og/eller når vinterdekk
ikke brukes. Tesla anbefaler å bruke Lavinnstillingen ved snø og is for å bidra til å
opprettholde bilens stabilitet

Ulempen med 1 pedal driving slik Tesla har er at du må holde inne gasspedalen hele tiden hvis ikke så bremser bilen. Dette gjør at man kan bli noe sliten i foten over tid dersom du kjører på landevei, kjører man bykjøring så er den genial men man skulle gjerne hatt muligheten å bestemme selv hva man ønsker å gjøre.

Bilen trekker på bakhjulene og 4 hjulstrekken slår inn dersom man begynner å miste taket. Dette gjør at bakdelen på bilen er noe ustabil og den slenger lett. Bilen retter dette opp selv men kan føles noe ustabil ut. Komme opp bakker og slikt er den særdeles god på og ville vært en super vinterbil hadde det ikke vært for regen.

Alt i alt er dette en gøy bil å kjøre som kanskje ikke er for alle.

Kjøreglede

7 / 10
Gøy bil å kjøre. Får trekk da regen ikke kan slås av/justerers. Bremser når man slipper gassen

Kvalitet/driftssikkerhet

4 / 10
Får stort minus her ettersom bilen er trafikkfarlig som følge av at regen ikke kan slås av.

Plass/praktiske løsninger

6 / 10
Helt ok. Skulle ønske at hele bagasjeluken kunne åpnet seg og ikke kun et "kofferhull"

Økonomi/kostnader

9 / 10
Gode låneavtaler, billig å lade

Drivstoff/forbruk

7 / 10
Helt ok

Flere vurderinger fra samme generasjon

Tesla Model 3 (2025)

Ble fort vant med blinklysbryter og dørhåndtak. Noen passasjerer har klaget på baksetet på langkjøring. Alt i alt en utrolig bra bil til en lav pris.

Score 9.6

Vurdert av Lune

Tesla Model 3 (2024)

Løp å kjøp. Ikke selg billig, denne bilen er verd hver krone. Takk bilgud

Score 9.6

Vurdert av Topland

Tesla Model 3 (2024)

Luksusfølelse til god pris og overlegen rekkevidde og ladehastighet.

Score 8.4

Vurdert av HCTS

Tesla Model 3 (2024)

Mellomstor sportslig og energigjerrig. Oppleves romslig og praktisk.

Score 9.8

Vurdert av jrog

Tesla Model 3 (2024)

WLTP er 678km på min med 18" proton felger. Rekkeviddeangst er et fremmedord. Highland (24-) er oppgradert med bedre støydemping, bedre fjæring, mer komfort og bedre skrudd sammen enn tidligere mod

Score 10

Vurdert av Eirik

Tesla Model 3 (2024)

På mange måter en bra bil. Dette er en moderne versjon av en Toyota Corolla hvor du får mye bil for pengene. Jeg skulle ønske de hadde laget understellet og bremser litt mer lekent selv om dette

Score 8.6

Vurdert av Marcin

Tesla Model 3 (2024)

Utrolig god å kjøre, lader over alt, lavt forbruk, god bygg kvalitet, lavt støynivå

Score 10

Vurdert av Frode

Tesla Model 3 (2022)

Etter å ha eid bilen i ca. 2 år, er det svært vanskelig å peke på noe her. Performance Utgaven må være et av de beste bilene som er produsert noen gang! Den er vanvittig kvikk, som gjør den sv

Score 9.6

Vurdert av Elmaestro

Tesla Model 3 (2022)

Vi er veldig fornøyd. Lang rekkevidde, gøy bil å kjøre, enkel å få ladet bilen både i Norge og i Danmark. Smart bil!

Score 9.2

Vurdert av BennyBee

Tesla Model 3 (2022)

Knuser alt.

Score 10

Vurdert av KiaMaster

Tesla Model 3 (2022)

Etter 17 fossilbiler (8 Saaber bla) og min nå tredje elbil er jeg fullstendig overbevist om at dette er Bil2.0 og bilen jeg skal kjøre resten av livet. Det har vært mye nytt å sette seg inn i, det

Score 10

Vurdert av Anders

Tesla Model 3 (2022)

På elbilteknologi er Tesla best - punktum. Veldig effektiv - også når det er kald (dvs Vestlandet...), med pålitelig rekkeviddeindikator. Snittforbruk siden jeg fikk bilen i mars er 1.35 kwh/mil p

Score 9.0

Vurdert av Gomle

Tesla Model 3 (2022)

En veldig bra totalpakke. Fin pris, ekstremt gode ytelser, godt sammenskrudd. Tech-biten med app er milevis foran andre produsenter. Appen er virkelig fantastisk bra. Superladernettverket gir mer avsl

Score 9.6

Vurdert av Morten

Tesla Model 3 (2021)

Kjempefornøyd - blir ny Tesla ved bytte!

Score 8.8

Vurdert av TorL

Tesla Model 3 (2021)

I egen klasse. Ikke perfekt bil, men svært nær.

Score 9.6

Vurdert av Eddie

Flere vurderinger

Mercedes-Benz GLC (2023)

Kjempe bra Hybrid med god rekkevidde Kjørt ca 40.000 og over 80% på strøm

Score 9.0

Vurdert av DonNordahl

Honda Accord (2012)

Undervurdert bil, mye for pengene

Score 8.4

Vurdert av tobias

Volvo V50 (2007)

Grei billigbil, kjøp 2 literen og bytt oljen ofte så er det en god bil. Kjent slitasje er foringene på bærearmer/ hjuloppheng. Webasto slås på automatisk under 5 grader og er gull på vinteren t

Score 8.8

Vurdert av Rolf

KGM Torres EVX (2024)

Bil og infotainment og kjøreegenskaper er mye bedre enn forventet. Hjelpe funksjoner fungerer også overraskende bra. Men må fortsatt følge med på veien. Har ikke testet vinteregenskaper enda.

Score 9.0

Vurdert av Tommy

BYD Sealion 7 (2025)

Utrolig mye bil for pengene, føler man sitter i en bil i millionklassen! Veldig stille i kabinen, rask og god å kjøre, enormt med ekstrautstyr og veldig gode seter.

Score 8.8

Vurdert av Zilla

Hyundai IONIQ 5 (2023)

Flott bil med masse funksjoner, dårlig hovedlys, dårlig elektronikk som gjør at du for mange ganger trenger starthjelp

Score 5.6

Vurdert av Thohh

Citroën C4 Cactus (2014)

Kjøpte den som nr 2-bil, men har i praksis blitt nr 1. Den er liten, lett og lettkjørt, og vi ser ofte 0,35 l/mil på langkjøring (diesel/aut). Hører om en del problemer med bensinmotoren på denn

Score 9.0

Vurdert av HenrikS

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Solid byggekvalitet, høy komfort og rask lading. Veldig god plass i baksetet. Fine løsninger med V2L, vanlig stikkontakt i baksetet osv. Liker at det er relativt små skjermer som ikke stjeler masse

Score 9.4

Vurdert av HenrikS

Ford Mustang Mach-E (2023)

VELDIG godt fornøyd. Helt problemfri etter 2 år.

Score 9.8

Vurdert av Oggi

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Er meget fornøyd med både bil og forhandler, Lieco Auto. Vil nok helt klart vurdere samme bil og forhandler ved senere bilbytte.

Score 9.4

Vurdert av Laien

Tesla Model Y (2025)

Genial

Score 10

Vurdert av Rerer

Hyundai IONIQ 5 (2023)

Prøvekjørte andre biler, men denne synes jeg var vesentlig bedre å kjøre enn alt annet i klassen.

Score 9.6

Vurdert av Magzell

Hyundai IONIQ 5 (2022)

God bil, men masse feil og problemer de første to årene. Anbefales gjerne.

Score 7.8

Vurdert av Pensjonisten

Toyota RAV4 (2020)

En helt fantastisk bil å kjøre. Nok av krefter, stillegående og bruker lite drivstoff. Anbefales absolutt på det sterkeste.

Score 10

Vurdert av David

Citroën e-C4 (2021)

Hvor mye bil trenger du egentlig? Mye bil for pengene

Score 9.2

Vurdert av LeifALarsen