TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2021 Tesla Model 3 Long Range AWD Sedan Batteri

Score 6.6/10

- Dette er en bil som kommer med en del lakkskader og vanskelige Tesla verksteder som bruker "Tesla standard" som unnskyldning for å ikke reparere feil(ingen får vite hva som er innenfor Tesla standard). Hatt bilen i 4 mnd, 3 uker på verksted og skal på nytt inn på verksted etter påske igjen.. Skulle ønske Tesla gikk ordentlig gjennom bilen før de utleverte den, rettet feilene og ikke bare satt en blå lapp og si at man må komme tilbake.

- Dersom man bor i kaldt område og ikke har tilgang til garasje så bør man vurdere om dette er riktig bil. Frunk vil ikke åpne seg i minusgrader, noe som fører til at man ikke kan fylle på spyleveske før man har hatt den i plussgrader over lengre tid.
Vinduene må gå ned før man åpner dørene, dersom det er kaldt og fuktig så kan vinduene fryse fast og da kan man ikke åpne bilen uten å ødelegge vindu eller vinduslist.

- Det største trekket får den pga at regen ikke kan slås av eller justeres. Glatt føre i nedoverbakke er problematisk som mølge av at du må holde inne gasspedalen hvis ikke så bremser bilen og du kan miste veigrepet. Opplevde dette i 7% nedstigning hvor jeg mistet feste ved flere anledninger. X fingrene for at Tesla innfører snowmode eller mulighet for å slå ned regen igjen. Utdrag fra dagens brukermanual:

Ved snø og is kan Model 3 miste
veigrepet under regenerativ bremsing, spesielt
med Standard-innstillingen og/eller når vinterdekk
ikke brukes. Tesla anbefaler å bruke Lavinnstillingen ved snø og is for å bidra til å
opprettholde bilens stabilitet

Ulempen med 1 pedal driving slik Tesla har er at du må holde inne gasspedalen hele tiden hvis ikke så bremser bilen. Dette gjør at man kan bli noe sliten i foten over tid dersom du kjører på landevei, kjører man bykjøring så er den genial men man skulle gjerne hatt muligheten å bestemme selv hva man ønsker å gjøre.

Bilen trekker på bakhjulene og 4 hjulstrekken slår inn dersom man begynner å miste taket. Dette gjør at bakdelen på bilen er noe ustabil og den slenger lett. Bilen retter dette opp selv men kan føles noe ustabil ut. Komme opp bakker og slikt er den særdeles god på og ville vært en super vinterbil hadde det ikke vært for regen.

Alt i alt er dette en gøy bil å kjøre som kanskje ikke er for alle.

Kjøreglede

7 / 10
Gøy bil å kjøre. Får trekk da regen ikke kan slås av/justerers. Bremser når man slipper gassen

Kvalitet/driftssikkerhet

4 / 10
Får stort minus her ettersom bilen er trafikkfarlig som følge av at regen ikke kan slås av.

Plass/praktiske løsninger

6 / 10
Helt ok. Skulle ønske at hele bagasjeluken kunne åpnet seg og ikke kun et "kofferhull"

Økonomi/kostnader

9 / 10
Gode låneavtaler, billig å lade

Drivstoff/forbruk

7 / 10
Helt ok

Flere vurderinger fra samme generasjon

Tesla Model 3 (2024)

Utrolig god å kjøre, lader over alt, lavt forbruk, god bygg kvalitet, lavt støynivå

Score 10

Vurdert av Frode

Tesla Model 3 (2022)

Etter å ha eid bilen i ca. 2 år, er det svært vanskelig å peke på noe her. Performance Utgaven må være et av de beste bilene som er produsert noen gang! Den er vanvittig kvikk, som gjør den sv

Score 9.6

Vurdert av Elmaestro

Tesla Model 3 (2022)

Vi er veldig fornøyd. Lang rekkevidde, gøy bil å kjøre, enkel å få ladet bilen både i Norge og i Danmark. Smart bil!

Score 9.2

Vurdert av BennyBee

Tesla Model 3 (2022)

Knuser alt.

Score 10

Vurdert av KiaMaster

Tesla Model 3 (2022)

Etter 17 fossilbiler (8 Saaber bla) og min nå tredje elbil er jeg fullstendig overbevist om at dette er Bil2.0 og bilen jeg skal kjøre resten av livet. Det har vært mye nytt å sette seg inn i, det

Score 10

Vurdert av Anders

Tesla Model 3 (2022)

På elbilteknologi er Tesla best - punktum. Veldig effektiv - også når det er kald (dvs Vestlandet...), med pålitelig rekkeviddeindikator. Snittforbruk siden jeg fikk bilen i mars er 1.35 kwh/mil p

Score 9.0

Vurdert av Gomle

Tesla Model 3 (2022)

En veldig bra totalpakke. Fin pris, ekstremt gode ytelser, godt sammenskrudd. Tech-biten med app er milevis foran andre produsenter. Appen er virkelig fantastisk bra. Superladernettverket gir mer avsl

Score 9.6

Vurdert av Morten

Tesla Model 3 (2021)

I egen klasse. Ikke perfekt bil, men svært nær.

Score 9.6

Vurdert av Eddie

Tesla Model 3 (2021)

Hatt bilen i 3 år snart og kjørt snart 100 000. Ikke en eneste driftsfeil. fantastisk service ved reklamasjon på bagateller. dem kjører helt ut hvor jeg bor med servicebil.(siste 2 timer fore

Score 10

Vurdert av Fiat500

Tesla Model 3 (2021)

Beste kost/nytte kjøpet!

Score 10

Vurdert av Terje

Tesla Model 3 (2021)

Beste bil jeg noen gang har hatt. F. eks. å kunne sitte i varm bil uten at motoren går, og se på Youtube, mens kona er inne hos fysioterapaut, tannlege, lege eller lignende er uvurderlig for meg. A

Score 9.2

Vurdert av MsSupporter

Tesla Model 3 (2021)

Bilen gir masser av kjøreglede med fenomenal akselerasjon og responsivt chassis. Ikke godt egnet som familiebil gitt dens begrensede plass. Elektriske komponenter er av generell dårlig kvalitet.

Score 7.6

Vurdert av Pelle-Pøkk

Tesla Model 3 (2021)

Bra bil men litt for lav

Score 8.4

Vurdert av Babbe

Tesla Model 3 (2021)

Jeg er veldig fornøyd med bilen og verkstedet i Stavanger. Jeg er veldig misfornøyd med vindusvisker og fjernlys funksjoner

Score 9.4

Vurdert av Cato

Tesla Model 3 (2021)

Veldig fornøyd. Null problem til nå, nesten 50.000 km kjørt.

Score 9.8

Vurdert av StigS

Flere vurderinger

Volvo V70 (2016)

Vi har temmeleg høg årleg køyrelengde, både med eigne bilar og med leigebilar. V70-en er den aller beste bilen vi har hatt, og ein bil eg lengtar tilbake til uansett kva leigebil eg har køyrd pga

Score 10

Vurdert av Magnar

Hyundai IONIQ 6 (2022)

Lettkjørt og behagelig bil. Noe trang innlasting i koffert.

Score 9.8

Vurdert av RKRK

Mercedes-Benz GLC (2018)

Herlig tur- og familiebil.

Score 9.8

Vurdert av Arkitekten

Kia Optima PHEV (2019)

Kjøpte denne fra en forhandler, og kan ikke si annet enn at jeg ELSKER bilen. 2019 modell- gått 95000. Har kjørt tur retur fra Alta til Elverum med super kjørekomfort. Cruisekontroll som hol

Score 9.4

Vurdert av Finnmarkingen

Kia EV6 (2023)

.

Score 10

Vurdert av Tboen

Hyundai IONIQ 5 (2022)

EN flott og god bil , MEN fraværet av vindusvisker på bakvinduet er merkbart . En spyledyse rettet mot kameraet bak , hadde også vært en fordel .... Har kjørt Mercedes E-klasse i mange år , og I

Score 8.4

Vurdert av Ingep

Kia e-Niro (2020)

KjempefornøydAlle tiders bil.

Score 9.6

Vurdert av Audun

Kia EV6 (2022)

Vi bytta inn vår TMX, og er svært fornøgde. Dette er mykje betre bil på alle måtar.

Score 9.8

Vurdert av Aslag

Audi A4 allroad (2018)

Helt fantastisk bil. V6 og 3.0 L er en fornøyelse. Quattro topper jo også det hele,

Score 9.6

Vurdert av Petter

Hyundai Kona electric (2020)

Totalt et meget bra kjøp, eneste som jeg synes trekker ned er serviceintervall på 15 tusen. Kanskje også at man ikke kan velge at fil bryter kan slås av fast/default. Har nå kjørt 117 tusen med

Score 9.0

Vurdert av Tormod

BMW X5 (2020)

Foruten den støtdemperen, er jeg veldig fornøyd med bilens kjøreegenskap, både på sommer og vinter.

Score 9.0

Vurdert av Jarle

Mercedes-Benz EQS SUV AMG (2023)

Veldig godt fornøyd. Spesielt vil jeg nevne 360 graders kamerabildene på skjermen. Blinklys lyden kunne ha vært høyere da blinklys-symbolet blir skjult bak rattet pga min høyde.

Score 9.8

Vurdert av Perry

Hongqi E-HS9 (2022)

Gir bilen 9/10 på totalen. Det som trekker ned er makskapasiteten på hurtigladingen. Ellers får den topp score på kjøreglede, comfort og plass. Kan anbefale denne bilen om man har barn, trenger p

Score 9.6

Vurdert av Andreas

Volvo V70 (2004)

Svensk tanks, kjørt 258 000km. Billig og rikelig med deler, billig drifts og forsikring. Løp og kjøp

Score 8.0

Vurdert av Fattiglus

Volvo V70 (2013)

Eid bilen i 10år å kjørt 70.000km på disse årene. Langt over snittet tatt godt vare på. Har vært på mange Volvotreff med denne og har blitt med flere pokaler hjem for beste bil i sin klasse. H

Score 9.2

Vurdert av tM2a