TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2020 Suzuki Across E-Four PHEV 306hk GLX First Edition aut SUV Bensin/Batteri

Score 9.2/10

Det er den beste bilen jeg noen gang har eid. Den er likevel ikke uten irritasjonsmomenter og en skummel ting. Det danner seg issvuller mellom varmetrådene til vindusviskerne og området der varmluften treffer vinduet. I rommet mellom frontruta og panseret, der vindusviskerne er festet, legger det seg masse is og snø som ikke er helt lett å fjerne. Det er noen knapper nederst på dashbordet nede til venstre. De er kun synlige når jeg svinger og kunne vært bedre plassert. Det skumle er bremsene. Jeg antar at det har med regenerering av strømmen å gjøre, men til stadighet slipper bremsene når jeg bremser mot et kryss eller mot bilen foran. Det er skikkelig ekkelt og har gjort at jeg har bråbremset flere ganger. Likevel er det en veldig bra bil og i motsetning til det sure fjeset på en rav4 så smiler Acrossen :)

Kjøreglede

9 / 10
Med tanke på at det er en suv er jeg veldig fornøyd med kjøreegenskapene. Stabil, lite gynging eller krenging i svingene. Merker selvfølgelig at det er 2 tonn som skal gjennom svingen på glatt føre, men den understyrer forutsigbart og er lett å kontrollere. Med trekk på alle hjul skal det også mye til å ikke komme fram i bratte bakker. I sportmodus sparker den bra også.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
På nesten alle måter er dette en Rav4. Etter litt over 3000km er det ingenting å klage på. Vel, det er en masse sensorer som ikke noe særlig begeistret for snøvær og saltslaps.

Plass/praktiske løsninger

10 / 10
Kjempeplass. Førersetet mangler litt lårstøtte, men setet kan tiltes litt så det merker jeg ikke noe til (er 185 cm høy). Det er mange steder å plassere småting så det er heller ikke noe problem. Bagasjerommet er ikke så stort hvis man skal tro på offisielle mål, men det er plass nederst bak baksetet, det er høyt under taket og bagasjerommet er bredt. Jeg har satt inn en filtkasse fra Biltema på ene siden og likevel er det plass til bikkja (veier over 40kg og er på størrelse med en velvoksen dobermannhann). Setter også pris på at det er et reservehjul i bilen selv om det er et "juksehjul". De skumgreiene er bare noe tull. Setter pris på infoskjermen. Ikke alt for stor og den har også trykknapper. Varmeapparatet har også vanlige knapper og hjul og det er bedre enn en diger trafikkfarlig trykkskjerm.

Økonomi/kostnader

7 / 10
Prisen er jaggu høy nok. Jeg kjøpte en serviceavtale og prisen der var også stiv nok. Jeg er litt usikker på hvilken karakter jeg skal sette her.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Det er en hybrid, så litt drivstoff må den bruke. Men jeg fikk bilen i oktober så jeg har kun kjørt i kjølig og kaldt vær, likevel har jeg mer en halvert drivstofforbruket i forhold til min forrige bil (diesel). En liten edit: Måtte ut en tur når det var -15 ute. Når det er så kaldt starter bensinmotoren uansett og nesten hele turen ble i hybridmodus. Snittforbruket over 120 km ble 0,37 liter på mila med ca 10 km på motorvei. Resten var veier med 60-80 km/t. Totalt så langt har forbruket på kun høst og vinterveier vært 0,25 liter pr mil.

Flere vurderinger

Honda e:Ny1 (2024)

Har aldri vært mer fornøyd med en bil! Og jeg har hatt mange merker og modeller, men dette er første Honda for meg, garantert ikke den siste! Vi betalte 259000 ferdig levert, fantastisk pris, satt

Score 9.4

Vurdert av Petter

MG ZS EV (2024)

Kort fortalt: Helt grei å kjøre, billig i innkjøp og holder seg under oppgitt forbruk på langtur. Bra utstyrsnivå, spesielt med tanke på pris, men man merker fort at det er en billig bil. Plasse

Score 5.4

Vurdert av Sindre

BMW iX (2022)

Meget fornøyd.

Score 9.6

Vurdert av Egilh

Mercedes-Benz R-klasse (2012)

2013 mod. Nydelig bil å kjøre. God plass.

Score 8.8

Vurdert av Lilletobben

Volvo S80 (2010)

Kraftig rekkefemmer i volvokvalitet. Nydelig å kjøre

Score 8.2

Vurdert av Leffen

Opel Ampera (2013)

Bilen ble kjøpt som nr. 2 bil i 2018 og hadde da gått 60000 km Vi har kjørt nesten 95000 km uten tekniske problemer av noe slag, kun skiftet bremser og et startbatteri. Da vi overtok den klarte de

Score 8.6

Vurdert av Erik

Mercedes-Benz EQB (2025)

En meget praktisk, driftsikker og komfortabel el- bil som passer familiens behov både sommer og vinter

Score 9.6

Vurdert av Frank

Dacia Bigster (2025)

Veldig fornøyd. (Jeg har tidligere kjørt Dacia Duster i 5 år (200000 km) helt uten tekniske problemer og vært veldig fornøyd med merket. Måtte ha større bil på grunn av plass til 2 hund

Score 9.8

Vurdert av thehuldt

Mercedes-Benz EQC (2022)

Flott bil men godt med forbedringspotensial

Score 8.4

Vurdert av ArneJ

Dacia Duster (2018)

Lite feil og problemer.

Score 9.4

Vurdert av Oddgeir

Hyundai IONIQ 5 (2021)

Veldig lav nyttelast. Kan ikke frakte 5 voksne personer. Dårlig byggekvalitet. Papiroverflater på bl.a. dørpaneler. Elektroniske sikkerhetssystemer som er ustabile og bl.a. trekker bilen over i mot

Score 1.2

Vurdert av Star58

Volkswagen Touran (2016)

Vi er kjempefornøyde med denne bilen. God å kjøre, veldig praktisk og minimalt med reparasjoner.

Score 10

Vurdert av Jonny

Volkswagen ID.4 (2022)

Det virker som om denne bilen er designet helt uten tanke på at noen skal bruke den. Det at ingen i VW har satt foten ned og stoppet elendigheten, gjør at jeg ikke kan stole på systemet deres, og k

Score 2.4

Vurdert av fuzzy

Toyota Auris (2017)

En suveren bil dersom man ikke trenger masse plass eller man trenger en rimelig, driftssikker og god pendlerbil/bruksbil. Toyota har laget hybrid biler i snart 30 år så dette er gjennomprøvd teknol

Score 9.8

Vurdert av Bamsemums

Polestar Polestar 3 (2025)

En fantastisk bil som må oppleves. Kvalitet på øverste hylle og et stereo (b&w) som få kan matche gjør at hver kjøretur er en glede.

Score 6.0

Vurdert av Raymond