TV 2 Play
Min konto

Hvilken bil ser du etter?

Tilbake til front | Skriv en vurdering
2020 Suzuki Across E-Four PHEV 306hk GLX First Edition aut SUV Bensin/Batteri

Score 9.2/10

Det er den beste bilen jeg noen gang har eid. Den er likevel ikke uten irritasjonsmomenter og en skummel ting. Det danner seg issvuller mellom varmetrådene til vindusviskerne og området der varmluften treffer vinduet. I rommet mellom frontruta og panseret, der vindusviskerne er festet, legger det seg masse is og snø som ikke er helt lett å fjerne. Det er noen knapper nederst på dashbordet nede til venstre. De er kun synlige når jeg svinger og kunne vært bedre plassert. Det skumle er bremsene. Jeg antar at det har med regenerering av strømmen å gjøre, men til stadighet slipper bremsene når jeg bremser mot et kryss eller mot bilen foran. Det er skikkelig ekkelt og har gjort at jeg har bråbremset flere ganger. Likevel er det en veldig bra bil og i motsetning til det sure fjeset på en rav4 så smiler Acrossen :)

Kjøreglede

9 / 10
Med tanke på at det er en suv er jeg veldig fornøyd med kjøreegenskapene. Stabil, lite gynging eller krenging i svingene. Merker selvfølgelig at det er 2 tonn som skal gjennom svingen på glatt føre, men den understyrer forutsigbart og er lett å kontrollere. Med trekk på alle hjul skal det også mye til å ikke komme fram i bratte bakker. I sportmodus sparker den bra også.

Kvalitet/driftssikkerhet

10 / 10
På nesten alle måter er dette en Rav4. Etter litt over 3000km er det ingenting å klage på. Vel, det er en masse sensorer som ikke noe særlig begeistret for snøvær og saltslaps.

Plass/praktiske løsninger

10 / 10
Kjempeplass. Førersetet mangler litt lårstøtte, men setet kan tiltes litt så det merker jeg ikke noe til (er 185 cm høy). Det er mange steder å plassere småting så det er heller ikke noe problem. Bagasjerommet er ikke så stort hvis man skal tro på offisielle mål, men det er plass nederst bak baksetet, det er høyt under taket og bagasjerommet er bredt. Jeg har satt inn en filtkasse fra Biltema på ene siden og likevel er det plass til bikkja (veier over 40kg og er på størrelse med en velvoksen dobermannhann). Setter også pris på at det er et reservehjul i bilen selv om det er et "juksehjul". De skumgreiene er bare noe tull. Setter pris på infoskjermen. Ikke alt for stor og den har også trykknapper. Varmeapparatet har også vanlige knapper og hjul og det er bedre enn en diger trafikkfarlig trykkskjerm.

Økonomi/kostnader

7 / 10
Prisen er jaggu høy nok. Jeg kjøpte en serviceavtale og prisen der var også stiv nok. Jeg er litt usikker på hvilken karakter jeg skal sette her.

Drivstoff/forbruk

10 / 10
Det er en hybrid, så litt drivstoff må den bruke. Men jeg fikk bilen i oktober så jeg har kun kjørt i kjølig og kaldt vær, likevel har jeg mer en halvert drivstofforbruket i forhold til min forrige bil (diesel). En liten edit: Måtte ut en tur når det var -15 ute. Når det er så kaldt starter bensinmotoren uansett og nesten hele turen ble i hybridmodus. Snittforbruket over 120 km ble 0,37 liter på mila med ca 10 km på motorvei. Resten var veier med 60-80 km/t. Totalt så langt har forbruket på kun høst og vinterveier vært 0,25 liter pr mil.

Flere vurderinger

BMW 7-Serie (1994)

Er en 1987 modell men den finnes ikke i modellvalgene. Praktisk talt en uskrudd 735i som har vært i vårt eie siden 1993. Nærmer seg 400.000 km men har kun skiftet en sliten kamaksel i motor. Samme

Score 10

Vurdert av JOSK

BMW 5-Serie (2010)

Svært fornøyd. Stoler 200% på bilen og er et naturlig valg på langtur fremfor vår X5 F15 3,0d. Det handler om komfort. Mest takket være en silkemyk rekkesekser, et herlig lydbilde og komforten f

Score 9.2

Vurdert av JOSK

Hyundai IONIQ 5 (2022)

meget bra på langkjøring ladingen er raskere enn kaffepausen i hele europa bruk ionity

Score 8.4

Vurdert av Motten

Opel Ampera-e (2018)

Alt i alt en veldig god bil. Ville anbefalt den uten forbehold om jeg var trygg på å at alle reservedeler kunne skaffes raskt og enkelt.

Score 8.2

Vurdert av Vegsal

Volkswagen ID.4 GTX (2022)

God og trygg bil, men verkstedet trekker kraftig ned.

Score 5.8

Vurdert av Solbello

Honda Civic (2017)

Sedanutgave, vakkert design. Meget presis styring, herlig motor. CVT som ikke jager, svært nærme følelsen av konvensjonell AT. Kunne vært litt bedre forseter. Kommer fra 8 gen Accord og bedre for

Score 9.0

Vurdert av Bilbjørn

Suzuki Swift (2021)

God driftsikker bil som tar deg dit du vil i alle årstider med god 4wd. Kunne hatt større motor og automatgir. God plass inne i bil i forhold til bilstørrelsen. Endel dekk/drivverk støy i kupe.

Score 9.4

Vurdert av Vorma

Toyota Land Cruiser (2005)

En solid og grei bil bil. Jeg har «billigversjonen» uten cruise control. Savner denne funksjonen.

Score 6.0

Vurdert av Thorleif

Volkswagen Passat (2010)

Alt i alt veldig fornøyde med var 3dje Passat. Som passer til det meste, alt fra å kjøre langt med tung henger til å reise på ferie med bilen full av familie og bagasje.

Score 8.0

Vurdert av Xreisejobb

Hyundai IONIQ 5 (2022)

Gunstig, romslig, komfortabel, gode seter, vesentlig betjening med knapper og ikke skjerm.

Score 9.0

Vurdert av Lasse

Hyundai i30 N (2018)

Dette var Hyundai sin showbil i området lansering - nå rundet 60000 km. Byttet ut 2024 Tesla 3 mot denne, fordi livet er for kort til å kjøre kjedelige biler. Viktig for meg også å ha en bil som

Score 8.2

Vurdert av Arthur

Kia EV6 (2023)

Veldig godt fornøyd med både bilen og forhandler. Ingen drifts utfordringer så langt.

Score 9.6

Vurdert av MrWalker

BMW i3 (2017)

Morsom kjøreglade bil, perfekt til pendling.

Score 7.8

Vurdert av Ronny

Jaguar I-PACE (2022)

Jeg har kjørt mange biler. Denne topper alt. Lader du stort sett hjemme / over natten så er den fantastisk.

Score 9.8

Vurdert av Erfaren

Kia EV6 (2023)

Superfornøyd med det meste.

Score 9.2

Vurdert av Nils